یکشنبه خورشید‌گرفتگی رخ می دهد

یکشنبه صبح خورشیدگرفتگی در آسمان کشور قابل مشاهده خواهد بود.

یکشنبه خورشید‌گرفتگی رخ می دهد

یکشنبه صبح خورشیدگرفتگی در آسمان کشور قابل مشاهده خواهد بود.

کسوف یکم تیرماه حدود ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه در اغلب نقاط کشور ادامه دارد.

خورشیدگرفتگی یا کُسوف هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمام آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند.

مدار حرکت ماه به دور زمین و زمین به دور خورشید بیضوی شکل است. در نتیجه زمانیکه ماه به دور زمین می‌چرخد، زمان‌هایی بین زمین و خورشید و گاهی زمین بین ماه و خورشید قرار می‌گیرد.

زمانی که زمین بین ماه و خورشید است، سایه زمین بر روی ماه می‌افتد و در این حالت، سطح خورشید تاریک می‌شود و ماه گرفتگی یا خسوف رخ می‌دهد. اما زمان‌هایی ماه بین خورشید و زمین است مقارنه ایجاد می‌شود که از دیدگاه ناظران زمینی ماه در کنار خورشید قرار دارد و ماه نو است و قابل دیدن نیست.

منبع: تابناک

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • پدرام
    0

    وقتی صحبت از کسوف و خسوف یا ماه گرفتگی می کنید دستور نماز آیات را هم بیاورید. با تشکر

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مردم نماز خودشون نمیخونن شما میگید نماز ایات کجا زندگی میکنید شما

    • irani
      0

      یعنی کل ادارک شما از از این پدیده زیبا "خوندن نماز ایاته ؟ خداو شکر شما مسئول پیشرفت بشر نیستی وگرنه الان تو غار و بالای درخت بودیم هنوز . شما هرجا نگاه کنید ایات الاهی موج میزنه -پس هرلحظه باید نماز ایات بخونی ، در ازل پرتو حسنش ز تجلی دم زد - عشق امد و اتش به همه عالم زد. انقدر درگیر خرافات شدیم که اصول علمی روفراموش کردیم که محمد(ص) گفت --یک لحظه تفکر بهتر از 1000 سال عبادته .

  • فاطمه
    0

    نماز ایات ۲ رکعت هر رکعت ۵ رکوع حمد را میخوانیم بعد سوره توحید را ۵ قسمت میکنیم با هر قسمت که خواندیم یک رکوع انجام میدهیم میتوانیم به مای توحید یک سوره دیگر هم بخانیم

  • ایرانی
    0

    با سلام ""زمانی که زمین بین ماه و خورشید است، سایه زمین بر روی ماه می‌افتد و در این حالت، سطح خورشید تاریک می‌شود و ماه گرفتگی یا خسوف رخ می‌دهد. اما زمان‌هایی ماه بین خورشید و زمین است مقارنه ایجاد می‌شود که از دیدگاه ناظران زمینی ماه در کنار خورشید قرار دارد و ماه نو است و قابل دیدن نیست. متن فوق را مطالعه بفرمائید فکر کنم نگارنده قاطی کرده در خسوف و کسوف یکم بیشتر دقت کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها