یک پژوهشگر محیط زیستی در گفت‌وگو با خبر فوری:

به نامزدهای انتخابات اصل ۵۰ قانون اساسی را یادآوری کنید

یک پژوهشگر حقوق محیط زیست و حیات وحش گفت: متاسفانه نمایندگان هیچ توجهی به محیط زیست ندارند و به اسم ایجاد شغل محیط زیست را تخریب می کنند.

به نامزدهای انتخابات اصل ۵۰ قانون اساسی را یادآوری کنید

سید یوسف مرادی در گفت‌وگو با خبر فوری درباره لزوم اهمیت به محیط زیست در انتخابات اظهار داشت: تنها راه تبلیغات برای انتخابات استفاده از کاغذ نیست.
این پژوهشگر حقوق محیط زیست و حیات وحش ادامه داد: متاسفانه عدم توجه و ارج گذاشتن نامزدهای انتخاباتی به مسئله محیط زیست، موضوعی جدی است چراکه معمولا حتی در شعارهای آنها هم حمایت از محیط زیست دیده نمی شود.
وی با تاکید بر این که متاسفانه محیط زیست در بین نماینده ها از هیچ جایگاهی برخوردار نیست گفت: در این زمینه باید قانون گذار وارد شود و از هدررفت کاغذ و به خطر افتادن محیط زیست کشور جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی حتی در شهرستان‌هایی که از نظر منابع طبیعی و حیات وحش ذخیره‌گاه‌های کشور قلمداد می شوند عموما توجهی به محیط زیست ندارند و در شعارهای آنها برنامه ای برای حفظ منابع طبیعی رویت نمی شد.

مرادی افزود: نمایندگان مردم با نام جذب سرمایه گذار یا ایجاد اشتغال محیط زیست را تخریب می کنند؛ ساخت سد پنج سرخ بین استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد، نابودی جنگلهای هیرکانی و انتقال آب خزر از همین نوع اتفاقات ناگوار است که شدیدا به محیط زیست لطمه می زند.

وی گفت: حال از چنین نماینده هایی که ارزشی برای محیط زیست قائل نیستند نمی توان انتظار داشت در تبلیغات از کاغذ کمتری استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: دلیل این رویداد در کشور تنها نماینده ها نیستند بلکه مردم باید مطالبه گری محیط زیستی داشته باشند و بر نامزدهایی که منجر به تخریب محیط زیست می شوند مهر تایید نزنند.

عصر تبلیغات کاغذی گذشته است
مرادی با اشاره به وجود فضای رسانه ای گسترده در عصر جدید اظهار داشت: تبلیغات کاغذی مربوط به دورانی می شود که فضاهای مجازی و دسترسی آسان به اطلاعات وجود نداشت.
وی در خصوص جلوگیری از تبلیغات کاغذ و هدررفت منابع طبیعی کشور اذعان کرد: این موضوع باید در سه وجه به وجود آمدن مطالبه عمومی توسط مردم، ناپسند جلوه دادن هدررفت کاغذ در دوران انتخابات و ورود قانون گذار و وضع قوانین دنبال شود.
وی یادآور شد: باید به نامزدهای انتخاباتی اصل 50 قانون اساسی مبنی بر ممنوع بودن هرگونه تخریب غیرقابل جبران به محیط زیست را یادآوری کنیم.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها