عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

ایران می‌تواند ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد از آمریکا شکایت کند/ قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی وجاهت قانونی ندارد/ امکان اعمال محدودیت سفر به آمریکا برای کسانی که در سپاه خدمت کردند وجود دارد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فصل هفتم منشور ملل متحد امکان شکایت ایران از اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی وجود دارد.

ایران می‌تواند ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد از آمریکا شکایت کند/ قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی وجاهت قانونی ندارد/ امکان اعمال محدودیت سفر به آمریکا برای کسانی که در سپاه خدمت کردند وجود دارد

جلیل رحیمی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اقدام کنگره آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی گفت: اقدامی که دولت آمریکا و دونالد ترامپ انجام داده است یک اقدام ملی است و رویکرد بین‌المللی نیست.

وی افزود: تحریم‌ها و تعیین گروه‌های تروریستی از سوی سازمان ملل اعلام می‌شود که در این مواقع این رویکرد می‌تواند محدودیت‌هایی بسیاری را برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف ایجاد کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: اینکه ایالات متحده آمریکا نیروی به تنهایی نیروی مسلح یک کشور را تروریست و سازمان تروریستی بنامد وجاهت حقوقی و بین‌المللی ندارد و چنین چیزی عرف نیست و‌ نبوده و در مقررات بین‌المللی جایگاهی ندارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن نام سپاه از سوی آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی هیچ تاثیرگذاری روی سپاه پاسداران ندارد و این نهاد نیروی نظامی است که طبق اساسنامه و چارچوب وظایفی که برای آن تعیین شده است فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و این فعالیت‌ها جنبه بین‌المللی یا داد و ستد اقتصادی ندارد و در نهایت اینکه ما با آمریکا هیچ داد و ستد و رفت و آمدی نداریم.

وی تاکید کرد: نیروهای سپاه به آمریکا نمی‌روند و در این کشور نیز شرکتی ندارند که آمریکا بخواهد اموال آنها را مصادره کند و نه سران و مسئولین سپاه در دسترس آمریکا هستند که این کشور بخواهد مقامات سپاه را به عنوان تروریست بازداشت کند.

وی گفت: اقدام آمریکا درباره سپاه بیشتر یک جنگ روانی است که آمریکا آن را شروع کرده تا با این رویکرد آن شکستی را که در منطقه خاورمیانه، عراق و سوریه خوردند را جبران کنند و می‌خواهند خود را دست برتر بدانند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: واقعیت این است که آمریکا در طول سال‌های اخیر هیچ پاسخی برای افکار عمومی خودش و میلیاردها دلاری که در خاورمیانه هزینه کرده است نداشته و نیروهای نظامی این کشور نتوانسته به مانند سپاه در تحولات منطقه تاثیرگذار باشد از این رو با این جنگ روانی هم می‌خواهند روی اقتصاد ایران اثرگذاری کنند و هم می‌خواهند به افکار عمومی خود پاسخ دهند که اقدام مثبتی انجام دادند روندی که در اظهارات ترامپ به خوبی مشخص است و ترامپ درصدد است در تحلیل‌های خود از فروپاشی نظام ایران ارائه دهد . این رویه به مانند رویکرد سازمان منافقین در قبال ایران در طول چهل سال اخیر است.

رحیمی تصریح کرد: اینکه سپاه پاسداران به عنوان یک نیرو ملی به عنوان سازمان تروریستی معرفی شود هیچ نفعی برای آمریکایی‌ها ندارد چرا که با این حرکت آمریکایی‌ها نفوذ سپاه در منطقه بیشتر می‌شود ،چرا که خیلی از کشورهای منطقه به این نتیجه رسیدند اگر متحد ایران باشند امنیت آنها بیشتر تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا نگران باخت خود در منطقه خاورمیانه به سپاه پاسداران هستند از این رو آمریکایی‌ها نتوانستند امنیتی را در منطقه به ارمغان بیاورند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اقدام آمریکا در قبال سپاه هیچ اعتباری ندارد، تاکید کرد: مسیری که آمریکا برای خود انتخاب کرده آینده‌ای ندارد و در رویکرد و عملکرپ سپاه تاثیری ندارد.

رحیمی درباره وضعیت کسانی که در سپاه خدمت کردند یا در حال گذراندن دوران سربازی هستند گفت: ممکن است هرکسی که در سپاه خدمت کرده باشد اگر قصد سفر به آمریکا داشته باشد با تنگناهایی روبه رو شود ولی واقعیت امر این است که ما مردمی هستیم که خیلی با آمریکا سر و کار نداریم.

وی درباره میزان تاثیر تصمیم آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران اظهار کرد: اقدام آمریکا تهدید امنیت ملی یک کشور است و ایران می‌تواند ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد در این راستا از آمریکا شکایت کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمدسپهرکیا
    0

    اصلا سازمان ملل کیه ؟بادلارهای یه عده کشورهای عربی وامریکا می رقصه در این چهل سال چه کار مفیدی برای ایران کرده؟که الان انجام بده ؟ماایرانیا باید متحد باشیم وجلو ظلم وتحرم یک جانبه امریکا بایستیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      .امریکا و بااین کارهای نسنجید هیچ کاری نمی تواند کند دارد ابروی مردم امریکارا هم می برد دولت امریکا بی ابرو است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها