کواکبیان: CFT نوعی مقابله با آمریکاست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان،‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال الحاق نشدن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم هستند.

کواکبیان: CFT نوعی مقابله با آمریکاست

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) به عنوان موافق کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ( CFT )، گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی در مجلس گفته بود که تصویب این لایحه به نوعی مقابله با آمریکا است. ما معتقدیم باید برای تامین منافع ملی کشور این لایحه باید تصویب شود.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبری در ۱۴ خرداد و همچنین در جمع کارگزاران نظام، گفت: اینکه می‌گویند مردم و تشکل‌های دانشجویی نگران هستند، ما به آنها می‌گوییم که ما هم نگراییم و مثل آنها دلسوز و حتی جزو خانواده شهدا هستیم. سوال این است که اگر کاری کنیم که آنها در امور کشورمان چوب لای چرخ‌مان بگذارند شهدا راضی می‌شوند یا از ما ناراحت خواهند شد؟ عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال آن هستند که ما به این کنوانسیون نپیوندیم تا بتوانند فشارهای بیشتری به ما وارد کنند.

کواکبیان ادامه داد: کجای این کنوانسیون می‌گوید که اگر ما آن را تصویب کنیم باید حاج قاسم را تحویل آمریکایی‌ها بدهیم؟ ‌غلط کردند کسانی که بخواهند چنین کاری را انجام دهند. ما این لایحه را در کمیسیون امنیت ملی با حضور همین آقایانی که یک بار آبستراکسیون کردند تصویب کرده و شروطی را تعیین کردیم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: اکنون بانک مرکزی کشور عراق هم با سیستم بانکی ما کار نمی‌کند، آنها می‌خواهند سیستم بانکی ما را فشل کنند، نباید ما خودتحریمی کنیم و به دست خودمان کشور را تحریم کنیم آن هم با اقداماتی که آمریکا بعد از نقض برجام انجام می‌دهد.

وی افزود: این کنوانسیون ۱۸۸ عضو دارد که تنها پنج کشوری که دولت مرکزی ندارند، عضو آن نیستند. ما در اعلامیه تفسیری و شروطی که تعیین کردیم سعی کردیم همه نگرانی‌ها را رفع کنیم.

منبع ایسنا

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    حتما'' رزمنده اش توئی؟!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها