تصویب لایحه رتبه بندی معلمان/ میزان افزایش حقوق و مزایا مشخص شد

نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.

تصویب لایحه رتبه بندی معلمان/ میزان افزایش حقوق و مزایا مشخص شد

نمایندگان مجلس در جلسه امروز چهارشنبه، در ادامه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان، متن ماده ۶ لایحه را به شرح زیر تصویب کردند.

در اجرای بند (۶) سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و مزایای معلمان پس از اعمال رتبه های مندرج در ماده (۳) این قانون، به شکل زیر می باشد:

‌1- برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد(۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد(۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد(۱۲%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، دانشیار معلم ده درصد(۱۰%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی و استاد معلم پنج درصد(۵%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می شود.

‌2- پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق العاده های هریک از معلمان از هشتاد ‌درصد(۸۰%) مجموع حقوق و فوق العاده های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

تبصره 1- ‌افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق العاده رتبه بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه می شود و مشمول کسور بازنشستگی نیز می گردد.

تبصره 2- ‌دولت مکلف است همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت، به مشمولین این قانون اختصاص دهد و فوق العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصدهای مزبور می باشد.

تبصره 3- افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۰ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال (۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) پرداخت می شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • کارمند ارشاد
    1

    خوشا بحالشان فقط کسی پیدا نمی شه به حقوق کارمندان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برسه ؟ بنا به گفته معاون برنامه و بودجه کمترین حقوق دریافتی در بین دستگاههای دولتی را دارند

  • مظلوم
    1

    حق گرفتنیست نه دادنی

  • ناشناس
    2

    طرف معلم پرورشی سه روز در هفته می ره مدرسه ماهی ۱۲ میلیون حقوق میگیره.
    من با دکتری در بانک ماهی ۷میلیون حقوق میگیرم .

    نظرات شما -
    • حامد
      2

      مهندس جان حالا از مزایا و وام های کم بهره چه خبر؟ از حق انگشت چه خبر؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    معلمین الان و کاسب بودن و بی تعهد بودن و اهمیت به دانش آموزان ندادن و شغل دیگه داشتن و زودتر فراری بودن آنها از کلاس و مدرسه و...با معلمین دوران شاه پهلوی مقایسه می کنم که هیچکدام شغل دیگه ای نداشتند و فکر و ذکرشان دانش آموز و آموزش و تربیت آنان بود .. واقعا به آینده فرزندانمان و آینده کشور و پیشرفت آن تاسف می خورم !!!

    نظرات شما -
    • حامد
      3

      سلام
      مهندس جان شما امکانات معلم هایزمان شاه رو هم با معلم های الان مقایسه کن دیگه.معلم اگه از نظر مالی تامین باشه چرا باید بره دنبال کاسبی.درضمن این خبر ها رو بشنو و باور نکن.متاسفانه چون معلم ها مطالبه گر شدن ، دارن با این خبر ها گوش ملت و پر میکنن که آهای حقوق معلم ها افزایش یافت.درصورتی که توش هیچی نیست.نهایتش می خواد 300 - 400 تومن اضافه کنن که پول بستنی بچه ام نمیشه

    • ایرانی آباد و آزاد
      2

      درسا میگی حامد عزیز....
      ولی معلمان دوران شاه انگار فانع تر بودند و متعد تر و حرص و طمع نداشتن برای مال اندوزی.... البته من خیلی سراغ دارم گه این شغل دوم و سومشان است ... و َشغل مقدس معلمی برایشان در حاشیه چندم است و...

  • ناشناس
    2

    کل بودجه را به لشکر اموزش بدهید و بقیه مردم هم زیر خط فقر و یا بیکار در حال نابودی و له شدن دست و پا بزنند!!!!؟؟؟؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    3

    عدالت و رفتار انسانی و اسلامی در این کشور و رفتار سران و مسئولین نیست!!!
    همه استاد شعار و حرف و منبر هستند و حرف درمانی می کنند ولی واقعا در عمل صفر و هیچ!!!
    شما تا حالا دیدید افزایش حقوق مراکز دینی و طلاب و آخوندها و حوزه های علمیه و ..... از صدا و سیما و رسانه ها پخش بشه ؟؟؟ ولی کارگران و معلمین و پرستاران و.... کلا خقوق بگیر درمانده و بیجاره اگر ده درصد میخاد اضافه شه ۸ ماه زودتر اعلام و تا یک سال بعدش هم در رسانه ها و بلندگوی نظام و حاکمیت یعنی صدا و سیما اعلام و میزگرد و تحلیل خبری دارند.....

  • مجی
    2

    قابل توجه فرماندهان ارتش دیگه هیچ قشری کمتر از ارتشیها تو این مملکت حقوق نمیگیره.

  • لاله
    5

    اين پول دولت نيست پولي كه مال ما مردم بوده و معلمها با زيادخواهي از دست قشر ضعيف گرفتن من راضي نيستم به اين تبعيض و اصلا عادلانه نيست كه مردم تاوان قشر فرهنگي رو بدن …

  • آزاده حسینی
    3

    سلام دوستان ای کاش کمی انصاف داشته باشید معلمین سالهاست زیر خط فقر زندگی میکنند و بی تردید رشد و توسعه کشور های پیشرفته در گرو آموزش و پرورش کار آمد و مدرن امروزی است باور کنید تا آموزش کشوری اصلاح نشود آن جامعه رنگ خوشبختی و سعادت را نخواهد دید . متاسفم از این همه بی مهری به معلمان مظلوم کشورم .

    نظرات شما -
    • سوال
      2

      اصلاح امور اموزشي از ديد شما يعني پول ريختن تو جيب معلمها !!!! به معلم پول بديم تا اصلاح امور اموزشي رخ دهد ؟!؟ اصلاح امور اموزشي در گرو تربيت معلمهاي مسوليت پذير و با علم روز أست نه حقوق بيشتر

  • مهدی
    1

    والا الکی بوق و کرنا میکنن، مدام درطول سال صدا و سیما درباره حقوق معلم ها حرف میزنه و همه فکر می کنند که راست میگه. حقوق یه معلم با سابقه ۲۰ سال، حدود ۶ م هست. این کجاش زیاده؟؟؟!

  • علی
    1

    افزایش حقوقی صورت نگرفته یکبار دیگر متن قانون مخصوصا قسمت فوق العاده شغل رابخوانید

  • زمان
    0

    بعد از اين هر كس يه مقاله از اينترنت در مياره ميگه تحقيق كردم به من رتبه بدين!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها