جعفرزاده:

واحدهای نظامی باید به فکر حراست از کشور باشند نه فعالیت اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اولویت کاری نهادهای نظامی حراست از کشور است.

واحدهای نظامی باید به فکر حراست از کشور باشند نه فعالیت اقتصادی

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از سایت اعتمادآنلاین، غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص دستور مقام معظم رهبری برای خروج نظامی‌ها از فعالیت‌های اقتصادی گفت: احتمال دارد در مقاطعی حسب برخی ضرورت‌ها، تصمیم‌هایی اتخاذ شود اما این نباید به یک رویه برای برخی نهادها و ارگان ها تبدیل شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: طبیعتا در مقطعی هستیم که تهدیدات دشمن تهدیدات بسیار زیادی است و از طرف دیگر واحدهای نظامی و انتظامی امنیتی ما همه فکر و ذکرشان باید مشغول حفظ و حراست از کشور در ارکان مختلف باشد.

جعفرزاده با بیان این موضوع که اگر واقعیت امر را بگویم همین اتفاقات اخیر بیانگر این بود که یک خلأ امنیتی در کشور اتفاق افتاده، تاکید کرد: این خلأ حتما نشأت گرفته از دل مشغولی های دیگر است.

او در ادامه با اشاره به این مبحث که هر بخش و نهادی باید به کار و وظیفه خود مشغول باشد بیان کرد: البته این موضوع صرفا مخصوص نیروهای نظامی نیست شما ببینید که وزارت آموزش و پرورش چه کار به کار پالایشگاه دارد، تامین اجتماعی چه کار به کار نفتکش دارد؟! این نشان می دهد که این بخش ها از اهداف اصلی که برای آنها متصور بوده اند، فاصله گرفته اند و باید به سرمنزل اولیه خود بازگردند.

جعفرزاده با بیان این موضوع که مباحثی مطرح می شود مانند اینکه فعالیت هایی که انجام می شود عام المنفعه است، گفت: نمی توان با لفظ عام‌المنفعه کماکان در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشت. فکر می کنم برای اینگونه فعالیت ها باید از مقام معظم رهبری مجوز جداگانه ای دریافت شود.

این نماینده مجلس با تاکید براین موضوع که اعتقاد دارم نباید در فرمایش مقام معظم رهبری تفسیری اتفاق بیفتد، بیان کرد: اگر شبهه‌ای هم وجود دارد باید از خود ایشان استعلام شود. اما فرمان مقام معظم رهبری مطلق بوده است؛ خروج از بنگاه‌داری و کار اقتصادی.

عضو فراکسیون مستقلین در پاسخ به این سوال که برخی مطرح می کنند که فعالیت های عمرانی با فعالیت اقتصادی متفاوت است و برخی پروژه های عمرانی در توان بخش خصوصی نیست، بیان کرد: هر جایی که سود، ضرر و سودهی به دنبال آن باشد، طبیعتا بنگاه اقتصادی تعریف می شود و باید از آن مطابق فرمایش رهبری پرهیز کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آن چیزی که ما از فرمایش ایشان متوجه می شویم این است، اما اگر چیزی که آقایان متوجه می شوند برخلاف این است باید از رهبری استعلام کنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمید
    0

    از صحبت های ایشان معلوم میشود که ایشان هیچ اطلاعی از بودجه مراکز نظامی ندارد که بودجه مراکز نظامی بسیار کم است و آنها مجبورند تا فعالیت اقتصادی داشته باشند تا بتوانند بخشی از نیازهای اقتصادی خود را تامین کنند. متاسفم از کسانی که به این نا آگاهان رای داده اند و اینان بجای فکر مردم به فکر حقوقهای نجومی خود هستند !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها