عنابستانی: هنوز هم می‌گویم به سرباز راهور سیلی نزدم/ از ۸ عنوان اتهامی در یک مورد مجرم شناخته شدم

نماینده سبزوار گفت: نیروی انتظامی با ۸ عنوان اتهامی از من شکایت کرد که از این موارد من در هفت عنوان تبرئه شدم و فقط یک عنوان یعنی همین هل دادن است که دادگاه اسم آن را گذاشت «ایراد ضرب بدون اثر» و بنده را مجرم شناخت.

عنابستانی: هنوز هم می‌گویم به سرباز راهور سیلی نزدم/ از ۸ عنوان اتهامی در یک مورد مجرم شناخته شدم

علی اصغر عنابستانی درخصوص مجرم شناخته شدن در پرونده درگیری با سرباز راهور گفت: من تاکنون در این رابطه سکوت کردم و توضیح را مطرح نکردم، اما طی روزهای اخیر که دوستان نیروی انتظامی مساله محکومیت را مطرح کردند، من هم تصمیم به توضیح در این رابطه گرفتم؛ البته علت سکوت من هم این بود که این مبحث برای نیروی انتظامی بد نشود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه بعضی از فرماندهان نیروی انتظامی از سکوت من برداشت دیگری داشتند و گاهی در این رابطه مباحثی را مطرح‌ می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: بنده به آن سرباز سیلی نزدم، این مطلب را از روز اول هم گفتم و الان هم می‌گویم، هیچ محکمه‌ای هم بر این مبنا من را مجرم نشناخته و محکوم نکرده است. خطای عنابستانی سیلی زدن به سرباز درحال انجام وظیفه نبود، خطای عنابستانی هل دادن سرباز هتاک بود. سرباز توهین کرد، من هم او را هل دادم که البته اشتباه کردم و برای همین هم معذرت‌خواهی کردم؛ اما اینکه این حرف نادرست سیلی زدن را همواره تکرار کنیم، درست نیست.

وی در تشریح روند قضایی طی شده در این پرونده، اظهار داشت: نیروی انتظامی با ۸ عنوان اتهامی از من شکایت کرد که از این موارد من در هفت عنوان اتهامی تبرئه شدم و فقط یک عنوان یعنی همین هل دادن است که دادگاه اسم آن را گذاشت «ایراد ضرب بدون اثر»، و بنده را مجرم شناخت اما هنوز رأی را صادر نکرده است. البته من هم در آنجا مدعی هستم که «دفاع از خود» کردم و قطعا امیدوار هستم که دادگاه در آنجا تحت تاثیر سیاسیون قرار نگیرد و محکوم نشوم.

عنابستانی ادامه داد: اما در آن سوی ماجرا هم سرباز به من توهین کرد و هم افسر راهور که من برای این موارد از همان ابتدا از آن‌ها شکایت کردم و برای هر دو نفر قرار مجرمیت صادر شده است. خب فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ که در این زمینه صحبت می‌کند چرا به چنین مساله‌ای اشاره نمی‌کند که برای افسر و سربازشان قرار مجرمیت صادر شده است.

این نماینده مجلس در ادامه ابراز داشت: اینکه ما می‌گوییم و معتقدیم اقتدار نیروی انتظامی را حفظ کنیم به معنای حمایت از مامور خطاکار نیست، اتفاقا تنبیه و برخورد با مامور خطاکار لطمه‌ای به اقتدار نیروی انتظامی و امنیت کشور نمی‌زند، دوستان این مساله را اشتباه متوجه شده‌اند. برعکس هم است یعنی هرچقدر که ما با این اندک ماموران که تعداد کمی هستند اما خطاکار هستند و به اسم انجام وظیفه به مردم توهین می‌کنند، برخورد کنیم؛ اقتدار نیروی انتظامی بیشتر می‌شود.

وی افزود: کدام قانون اجازه داده است که به اسم انجام وظیفه به شهروند توهین شود، هرکدام از ایرانیان را که ببینید یک سابقه ذهنی منفی از توهین یک عضو از نیروی انتظامی در ذهن‌شان است، چرا باید اینطور باشد؟ برای چه باید به اسم حفظ اقتدار نیروی انتظامی از چنین عملی دفاع یا حمایت شود. دادگاه برای مامور شما قرار مجرمیت صادر کرده اما من چیزی نمی‌گویم، در مقابل شما می‌گویید برای عنابستانی قرار مجرمیت صادر شده، این روش درست نیست.

گفتنی طی روزهای اخیر سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران با اشاره به پرونده علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مورد برخورد با سرباز وظیفه پلیس راهور گفت: قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده و عنابستانی طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده و ما هم از مسیر قانون به جد موضوع را دنبال می‌کنیم.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • پرتوی
    0

    فیلم اقرار و عذرخواهی که وجود دارد

  • ناشناس
    0

    کلا مجرم هستید .. قیافه خلافکار ها صورت قاچاقچی مواد مخدر هیکل زور گیران و اخلاق ریا کاران تمامیت خوا.. تو باید تبعید بشی گوانتانامو

  • ناشناس
    0

    فقط ایشون توضیح بدن تو عکس قشنگ خودش وماشینش تو خط ویژه چیکار داشت . بخاطر اشتباهش حتما داشت از سرباز معذرت میخاست والسلام -صلوات در ضمن ایشون کل فیلم های دوربین را تونسته چک کنه و از فیلم های مردم هم خیالش راحت شده تو این مدت پارتی درست حسابی هم گیر آورده بعد از مدتی که خیالش از فیلم ها راحت شده الان زبانش واسه همه دراز شده.بنده خدا خیلی کار داره وقتش را بیخود نگیرید از قیافش معلومه...

  • ناشناس
    0

    راست میگه این بنده خدا نه تخطی از قانون کرده نه سیلی به سرباز زده واقعا مملکت نیست بر وفق مراد است

  • صادق
    0

    اخه مگه این ....چقدرارزش داره که خبرهاشودارین میذارین اینقدراین پرو است که به افکار وشعور مردمم داره توهین میکنه از روز اول برو گفته های خودتو مرورکن تا ببینی دروغگو حواس نداره بهتره رئیس قوه قضائیه قبل از اومدن به عرصه انتخابات حکم این ادم که هم استانیش هست اجرا میکرد واقعا این باید پیش مردم وبه خصوص همشهریهاش از شرمندگی بره بمیره واز مردم با وقار ومتعصب سبزوار تعجب است که چرا درخواست عزل نمیکنن هرروز داره جولان میده وبا ابروی سبزواریهای عزیز بازی میکنه

  • شَرم باد
    0

    گفت دانایی که گرگی خیره سر هست پنهان در نهاد هر بشر

  • زیلان
    0

    الان تو ستاد همنوعای خودت ، امثال جلیلی و زاکانی ، فکرتو به کار بده . تو در افکار عمومی محکوم شدی، ومردم ذات امثال تو را در پشت یقه آخوندی وریش وپیشانی داغ کرده به وضوح دیدند ، با چه هدفی داری خودتو توجیه میکنی ؟

    نظرات شما -
    • نیما
      0

      گناه هرکس پای خودش است بی خودی مغلطه و سفسطه نبافید هر کس باید پاسخگوی اعمال خود باشد از تخریب به سبک مهرعلی زاده بترسید

  • بنده محتاج
    0

    در قرآن دروغگو بعنوان دشمن خدا معرفی شده حالا که دشمنان خدا در راس قرار گرفته اند از خداوند میخواهیم که خود به سخت ترین نحو آنها را مجازات کنه

    نظرات شما -
    • .
      0

      ای بنده محتاج خود را منزه از دروغ و تهمت مدان.کمی به گناهان خود بنگر و توبه کن خداوند بخشنده و مهربان است

  • ناشناس
    0

    اگر فعل خطا صورت نگیرد، هتک حرمتی هم شکل نمیگیرد، اگر سرباز وظیفه کشور، مثل سوپرمن میپرید جلوی ماشین و هتاکی میکرد، شکایت جایز بود، ولی ابتدا به ساکن عمل خلاف شکل گرفته، و سرباز خسته از کل کل با بی فرهنگی، در مقابل تمام بی قانونی برخورد کرده،...بنظر شما آیا معلول مقصر است یا عامل.

  • حسن
    0

    آیا اشتباه کردی یانه

  • سنگ پای قزوین
    0

    اون هم با سینه اش تو رو هل داد. فیلم هم که سند نیست شما راستگو تر از این حرف ها هستی. راستی کیا بودند که میگفتند دروغگو دشمن خداست؟ به شما نیستم منظور سرباز راهنمایی و رانندگی است.

  • شهرام.ر
    0

    اگه فقط مأمور رو هل داده باشی و قانون عبور از خط ویژه را رعایت نکرده باشی همین کافی است که صلاحیت تو برای نمایندگی مجلس رد سده و حکم اخراج بگیری . عدم سوء پیشینه یکی از شرایط اصلی نمایندگی مجلس است . ما منتظر استعفا تو هستیم هر چند که امیدی به تو و مجلس حداقلی نداشته و نداریم.

  • علی
    0

    بابا اگه یه سیلی زدی بیا بگو‌ یه سیلی بهت بزنن ولت کنن دیگه ...قانون برای همه است دیگه قربان تو‌بشم من...‌.

  • حمید
    0

    جناب نماینده مجلس پس قانون شکنی شما چه شد؟اینکه شما به خودتان اجازه می دهید وارد خط ویژه شوید اگر در هرمملکت دیگری بودید برای بی احترامی به قانون شما را از مجلس بیرون می انداختند !!! جالبترین قسمت هم اینه که طلب کار هم شدید.وقتی شمای قانون گذار اینگونه به قانون تمکین میکنید وای به حال جامعه!!!

  • محمد
    0

    اولاً یا این نماینده معنی واژه های بکار رفته در حکم دادگاه رو نمیفهمه یا خودشو زنده به نفهمی ایراد ضرب و جرح بدون اثر حتی بدون دونستن حقوق و مبانی حقوقی بر اساس کلمات به این معنیه که ایشان ضرب و جرح رو انجام داده ولی اثار ضرب و جرح در بدن سرباز قابل دیدن نیست به این معنی نیست که ضرب و جرحی شما انجام ندادی و اما در مورد قرار مجرمیت سرباز خوب برادر اگر مدرکی داری که سرباز هم محکوم شده خوب بزار همه ببینن داری راست میگی حتماً اون رای رو داری که داری ادعا میکنی نشون بده تمام.

  • سفیر
    0

    چقدر تو پررویی بشر!!!؟؟؟

  • فقرا
    0

    امیدوارم با این همه حسن خلق به ریاست جمهوری برسی

  • کمند
    0

    رو نیست که .....

  • محمود
    0

    عنابستانی مثل کسی است که خودش را به خواب زده و به این سادگی ها بیدار نمیشه خودتونو خسته نکنید اخه فکر میکنه مملکت مال پدرش ومردم هم نوکر اون هستند حرف مفت زیاد میزنه خود مردم اینها لوس وزیاد خواه کردن اگر هر چند صباحی میزدن تو دهن امثال این اقا حالا طلبکار نمیشدند

  • ناشناس
    0

    عدالت کجاس؟

    نظرات شما -
    • ه
      0

      برای استقرار عدالت از خودمان و خانواده خودمان شروع کنیم

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    بعضی سربازا جدا پررو هستند

  • مجید
    0

    واقعا نباید نماینده یک شهر کلت کمری داشته باشه ؟؟؟؟اینجوری اون بنده خدا رو کشته بود شهید هم محسوب می‌شد نماینده بزرگوارمون هم این همه تحقیر نمی‌شود

  • ابراهیم حامدی
    0

    من اگه جای اون سرباز بودم جلوی قاضی یه دونه میخوابونوم زیر گوشت و میگفتم اینجوری زد

  • واقع بین
    0

    بروخداروشکرکن ایران زندگی میکنی اگریه کشوردیگه بودی به خاطراین کارت حسابی اب خنک میخوردی.

  • کوروش کبیر
    0

    عناب خالی بند متاسفانه کل نمایندگان مجلس یه روده روراست تو شکمش نداره عناب جز ۲ درصدیاس که نماینده شده اون سیلی باید بخور به گوش بچه ات تا توباشی با چاله میرون اشتباه نگیری دنا سوار

    نظرات شما -
    • .
      0

      مطلق گرایی از آسیب های نظام اجتماعی است گروههای مختلف که در چارچوب قانون هستند خوب یا بد مطلق نیستند.منطقی باشید.

  • ع
    0

    بله سربازهای نیروی انتظامی بشدت پررو و بی ادب هستن ! احتمالا هنوز کارتون تو خیابون و کلانتری و راهنمایی نخورده !!!! ؟؟؟ اگه خورد و دیدید من از همین الان میگم سلام علیکم !!!!

    نظرات شما -
    • ن
      0

      خوب و بد در هر شغل و صنفی هست

  • arad
    0

    بابا خیلی رو داری یک ملت فیلم سیلی زدن تور دیدن با چه رویی داری انکار میکنی نکنه اونی که زده بدل شما بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      سلام علیکم اهای نمایندهمجلس خیلی خیلی روداری واقعا که من خودم اهد این قضیه بودم.

  • دون دیگو
    0

    شماها به سیلی زدن و مفت خوری و درغگویی عادت کردید.وقتی که سیلی تو گوش سرباز این مملکت زدید یعنی شما دشمن ترین فرد برای این مملکت هستید . لعنت به تو درغگو

  • محمد مهدی
    0

    وای بر آن مردمی که شما را به عنوان نماینده مجلس شهر و کشور انتخاب کردند؟؟؟؟؟

  • علی
    0

    جناب عنابستانی من یک پیشنهاد دارم برای جناب عالی قانون سرجای خود برو پاهای مادر اون سرباز را ببوس تمومش کن بره اون موقعه بهت میگم خیلی مردی آه یک مادر ببین چیکارت کرده تا دیر نشده برو یا علی ممنون از خبر فوری،

  • دلسوز
    0

    آقای عنابستانی عجب رویی داری سنگ پای قزوین اگر آن فیلم نبود می گفتی سرباز سیلی زد سرباز بیچاره باید به جای تو می رفت زندان خدمت أصول گرایی یعنی این اینجوری به مردم خدمت می کنید با نوازش صورت ولی یکم محکم تر

  • ناشناس
    0

    اینها رو از کدوم پشت کوهی پیدا کردن مجلس درست کردن باهاشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها