نمایندگان چه نظری نسبت به بودجه ۹۷ دارند؟

حاجی‌بابایی: بودجه عمرانی ناچیز است/ غیرنفتی شدن را به فال نیک می‌گیریم

عضو کمیسیون برنامه و‌ بودجه نسبت به رویکرد دولت در اختصاص بودجه به طرح های عمرانی در سال ۹۷ انتقاد کرد.

حاجی‌بابایی: بودجه عمرانی ناچیز است/ غیرنفتی شدن را به فال نیک می‌گیریم

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره کلیات لایحه بودجه ۹۷ که امروز از سوی رئیس جمهور به مجلس ارائه شد اظهار کرد: در شرایط فعلی باتوجه به اینکه هنوز نمایندگان مجلس مطالعات و بررسی های خود را پیرامون لایحه بودجه ۹۷ اعلام نکردند نمی توان در این باره اظهارنظر قطعی و البته کاملی را ارائه کرد.

وی افزود: آنچه از سوی رئیس جمهور در صحبت هایشان در جلسه نوبت صبح مجلس مطرح شد گویای این است که دولت تلاش کرده است که بودجه را فارغ از اتکای صرف به درآمدهای نفتی تهیه و تنظیم کند که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: آنچه در کلیات بودجه سال ۹۷ از سوی دولت در بخش های اقتصادی و با توجه به کنترل تورم صورت گرفته رویکردهای قابل قبولی است که امیدواریم شاهد تحقق و عملی شدن آنها نیز باشیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه به نظر می رسد بودجه دستگاه های اجرایی به نسبت طرح های عمرانی در بودجه ۹۷ بیشتر است تاکید کرد: متاسفانه این رویکرد نه تنها در دولت فعلی بلکه در دولت های گذشته نیز وجود داشته است، رویکردی که از نظر بنده غیرقابل قبول بوده و انتظار بود اصلاحات لازم درباره آن اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اختصاص بودجه کم و ناچیز به طرح های عمرانی ما در سال های اخیر با پروژه ها عمرانی نیمه تمام بسیاری مواجه بودیم که بهتر بود دولت دوازدهم در جهت توجه به این بخش ردیف بودجه جدایی را در نظر می گرفت روندی که شواهد گویای عدم تحقق آن است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه نظر نمایندگان درباره کلیات بودجه سال ۹۷ هنوز مشخص نیست گفت: بدون شک بعد از آغاز بررسی بودجه در مجلس و تشکیل کمیسیون تلفیق می توان در این باره کامل و‌ جامع صحبت کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها