زوایای پرونده مهدی جهانگیری از زبان کریمی قدوسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره زوایای پرونده مهدی جهانگیری سخن گفت.

زوایای پرونده مهدی جهانگیری از زبان کریمی قدوسی

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدجوادکریمی قدوس درباره پرونده دری اصفهان ی گفت: روزی که اعترافات دری اصفهانی پخش شود آن روز، روز خاصی در کشور خواهد بود و علت آن این است که ظریف در مذاکرات به بدنه وزارت خارجه اعتماد نداشت همانطور که به نمایندگان هم اعتماد نداشت. اصل را بر محرمانه ماندن مذاکرات گذاشته بودند.

وی تاکید کرد: زمانی که بحث تعداد سانتریفیوژ‌ها مطرح بود دری اصفهانی خبر داده بود که ایرانی‌ها می‌خواهند بر سر 6 هزار سانتریفیوژ با شما چانه بزنند که همان میزان سانتریفیوژ بماند. در همان جلسه زمانی که قرار بود که تعداد سانتریفیوژ‌ها مشخص شود، ظریف از 23 هزار سانتریفیوژ شروع می‌کند و در مقابل جان کری می‌گوید سه هزار سانتریفیوژ. آنقدر این مذاکرات ادامه پیدا می‌کند که ظریف به 6 هزار سانتریفیوژ می‌رسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در راس آن‌ها سیروس ناصری قرار داشت که هفته‌ای یک بار از لندن وارد ایران می شد و مستقیم به نهاد ریاست جمهوری می‌آمد و با نهاوندیان تشکیل جلسه می‌داد.

وی گفت: هر چه سرویس‌های امریکایی انگلیس از دری اصفهانی خواستند ناصری در برجام جاسازی کرده و به خورد امضای ما داده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: آقای «م» با تابعیت مضاعف فرانسه نیز در تیم هسته ای حضور داشت. در فرانسه کار می کرد. وی متخصص حقوق بین الملل در تیم مذاکره کننده بود تا نحوه تطابق حقوق بین الملل با برجام را بررسی کند. آقای «ر» نیز عضو دیگری بود که متخصص عملیات روانی و تیم رسانه‌ای مذاکرات بود. فارغ‌التحصیل دانشگاهی در انگلیس که به تربیت نفوذی و جاسوس مشهور است.

وی اظهار کرد: گروهی تحت عنوان اشراق بود که مشایی، شریف ملک زاده، بقایی، اسحاق جهانگیری و مهدی جهانگیری در آن حضور داشتند. در آن دولت تشکیل شد و در این دولت ادامه پیدا کرد. پروژه شان هم سرمایه گذاری در خارج از کشور برای مسائل امنیت غذایی بوده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها