وزیر پیشنهادی دفاع مخالفی نداشت/رحیمی: شیعه و سنی همه از حاتمی دفاع می‎کنیم

روند بررسی صلاحیت امیرحاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در مجلس آغاز شد.

وزیر پیشنهادی دفاع مخالفی نداشت/رحیمی: شیعه و سنی همه از حاتمی دفاع می‎کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، روند بررسی صلاحیت امیرحاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بدون اظهارنظر نماینده مخالفی بررسی می‌شود.

در جلسه علنی امروز پنج شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان وارد بررسی صلاحیت امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع شدند که هیات رییسه اعلام کرد مخالفان وزیر پیشنهادی انصراف دادند.

براین اساس یک موافق به دفاعیاتش از برنامه وزیر پیشنهادی دفاع می‌پردازند و بعد از آن امیر حاتمی درباره‌ برنامه‌هایش توضیح می‌دهد.

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس به عنوان موافق امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت:‌ آقای ظریف گفته بود در حین مذاکرات علاوه بر حمایت‌های رهبر انقلاب و مردم، از توانایی‌های وزارت دفاع نیز بهره فراوانی بردم.

وی افزود: کمترین بودجه دفاعی بین کشورهای منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است، ولی ما از عمق استراتژیک و قدرت دفاعی بالایی برخورداریم.

برزگر تصریح کرد: وزارت دفاع با بیش از یکصد دانشگاه در حال فعالیت است و ما بهترین تجهیزات نظامی را دراختیار داریم.

نماینده سلماس در مجلس یادآور شد: برای رسیدن به بهترین تجهیزات باید بهترین نیروها را نیز داشته باشیم که داریم، دولت، مجلس و همه مسئولان باید برای ارتقاء زندگی نیروهای مسلح اهتمام بورزند. امیدوارم همه نمایندگان مجلس با رأی قاطع به وزیر پیشنهادی دفاع به دور از حاشیه‌ها به استکبار جهانی نشان دهند که ما پشتیبان نیروهای مسلح هستیم و خواهیم بود.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم به عنوان موافق امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار داشت: بنده امیر حاتمی را فردی ولایی می‌دانم، او با بیش از 30 سال خدمت در نیروهای مسلح همیشه خود را سرباز ولایت دانسته است.

وی افزود: مشی امیر حاتمی الگوگیری از شهید صیاد شیرازی بوده است، امیر حاتمی مسئولیت‌های متنوعی در سطوح مختلف داشته است و به امور وزارت دفاع کاملاً مسلط است و شناخت کاملی از این وزارتخانه دارد.

امیر آبادی تأکید کرد: به کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و بهینه‌سازی جزو برنامه‌های خوبی است که امیر حاتمی تقدیم مجلس کرده؛ امیر حاتمی اخلاق بسیار خوبی هم دارد و این اخلاق برای تصدی وزارت دفاع امری ضروری است، چرا که باید یکسری هماهنگی‌ها بین نیروهای مسلح ایجاد کند.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی، اظهار داشت: رای ما به امیر حاتمی به آنانی که در سنای آمریکا علیه ما قطع‌نامه صادر می‌کنند نشان می‌دهد که ما برای دفاع از مرزهای خود و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و ایستاده‌ایم تا به نام ملت و به نام شهدا از یک امیر باسابقه ارتش دفاع کنیم.

وی افزود: امیر حاتمی دارای سوابق طولانی در ارتش و در حوزه‌های مختلف نظامی است و به همه کسانی که به این آب و خاک نگاه سوء‌ دارند پیام می‌دهیم که یک ارتشی با روحیه‌ای بسیجی و ولایی رای قاطعی از مجلس می‌گیرد و به نام شهدا و به نام ایثارگران و به نام ملت و به نام جانبازان به ایشان در مجلس رای قاطع خواهیم داد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دفاع تصریح کرد: زمانی که وزیری از سپاه انتخاب می‌شود جانشینی برای این گزینه و زمانی که وزیری از ارتش انتخاب می‌شود اوج تعامل و همکاری را با سپاه دارد و ما باید این الگوی اتحاد را همه جا جاری کنیم.

وی افزود: ما امروز در سایه این اتحاد در قله‌های علمی و تکنولوژی دفاعی ایستاده‌ایم و نه تنها وابستگی نداریم، بلکه نیازهای محور مقاومت را تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما در اداره کشور در حوزه فرابخشی و بین‌بخشی است و آیا نمی‌شود همان طور که در حوزه سیاسی با رایزنی سران اصلاحات و اعتدال کابینه‌ای معرفی می‌شود در اداره کشور نیز اتحاد و وحدت بین همه بخش‌ها ایجاد شود. تجربه نشان داده هرجا وحدت و همدلی جاری بوده است موفق بوده‌ایم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها