موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟/تجری: بطحائی رویکردهای علمی خوبی دارد

روند بررسی صلاحیت سیدمحمدبطحائی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس اغاز شد.

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟/تجری: بطحائی رویکردهای علمی خوبی دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری پس از پایان سخنان جهانگیری روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم آغاز شد.

طبق حروف الفبا اولین وزیر پیشنهادی که بررسی صلاحیت وی در مجلس آغاز شده است سید محمد بطحائی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

جاسمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش گفت: شتاب‌زدگی از مشکلات در اجرای سند تحول بنیادین است. در برنامه این وزیر راه حلی برای حل تبعیض فراوان میان معلمان مطرح نشده است. آنچه باعث ناکارآمدی این وزارتخانه شده به دلیل مدیریت پایین بوده که عامل اصلی آن وزیر است. مهم ترین دغدغه رهبری و مردم، جوانان هستند که به دلیل بی‌کاری با آسیب‌های اجتماعی، هزینه‌هایی را به کشور وارد می‌کنند.

فرهاد تجری در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش گفت: بطحایی مراتب مدیریتی را پله به پله طی کرده و از درون این مجموعه بوده است. بر حوزه اداری مالی آموزش و پرورش اشراف دارد و آمدنش فرصتی برای توجه به معیشت فرهنگیان است.

نماینده قصرشیرین در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: آقای بطحایی کارنامه موفقی در گذشته در حوزه آموزش و پرورش داشته است،‌ساماندهی حقوق و دستمزد معلمان زمانی که آقای بطحایی مدیر مالی وزارت آموزش و پرورش بود،‌اتفاق افتاد.

بیرانوندی در موافقت از گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: مردم از همه کم کاری های برخی وزرا ، مدیران و .. در دولت یازدهم کاملا مطلع بودند. امید نخبگان باعث شد مردم دوباره روحانی را برای اسلام و برای ایران انتخاب کنند.

بیرانوندی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: صبح امروز آقای روحانی رئیس‌جمهور در پیشگاه مردم و نمایندگان ملت شریف ایران گفت: آموزش و پرورش مهمترین و بزرگ‌ترین وزارتخانه این کشور است، بنده می‌خواهم به آقای روحانی بگویم که این فرمایش شما محل اعتماد ماست.

نماینده خرم‌آباد در مجلس تأکید کرد: برخی نمایندگان مجلس طی چند روز گذشته از بنده درباره آقای بطحایی سوال می‌کردند و می‌خواستند بدانند دولت چه مقدار از وی حمایت خواهد کرد چرا که ما نیازمند تحول در این وزارتخانه هستیم و به صحبت‌های آقای روحانی نیز اعتماد می‌کنیم.

محسن بگلری در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: آیا زمانی که در معاونت پشتیبانی بودید، شما خودتان را به جای معلمانی گذاشتید که حقوقشان یک ملیون و نیم است؟. آیا خبر دارید مدیران مدارس از جیب خود پول آب و برق مدارس را پرداخت می‌کنند. دانشگاه فرهنگیان در حال تعطیلی می باشد. جالب تر اینکه بعد از 4 سال باز هم دانشگاه فرهنگیان با سرپرست اداره می شود. مشکل امروز و اصلی آموزش و پرورش مالی است. چه برنامه کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت برای آن دارید؟

وی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به عنوان دو وزارتخانه مهم و بنیادی، ابرمرد و ژنرال می‌خواهد. جناب آقای بطحائی! آیا شما آن ابرمرد و ژنرال هستید؟ آیا برنامه های جنابعالی پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورشی که امروز در بحران به سر می‌برد است؟ امروز وزارت آموزش و پرورش در بحرانی‌ترین شرایط است، آیا برنامه‌ای برای این شرایط دارید؟

ولی الله داداشی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: بطحایی با برنامه آمده است. بیمه تکمیلی فرهنگیان و تسهیلات مختص فرهنگیان باید افزایش پیدا کند. در این زمینه بطحایی اقدامات خوبی را داشته است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای ارتقاء منزلت معلمان، اقتصاد و معیشت آنان و نظام پرداخت حقوق فرهنگیان برنامه دارد، اظهار داشت: عملکرد ایشان در حوزه آموزش و پرورش قابل تحسین است و اکثریت نمایندگان مدافع وی هستند.

جبار کوچکی نژاد در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: بطحایی تنها وزیری است که تمام عمرخود در این وزارتخانه بوده است. شتابزدگی در این وزارتخانه خسارات جبران ناپذیری دارد. گزارشات از تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان آماده است. پس از انتخاب وزیر ارائه می شود.

کوچکی‌نژاد برنامه بطحایی را بسیار جامع خواند و با تصریح بر اینکه او در این برنامه احاطه خود به برنامه ششم و قوانین بالادستی کشور را نشان داده است، ادامه داد: کسی نیست که امروز از مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش و معلمان ابتدایی خبر نداشته باشد و بیش از همه، وزیر پیشنهادی از این مشکلات خبر دارد. چرا که ایشان از ابتدای انقلاب معلم پرورشی بوده و با مشکلات این حوزه آشنایی دارد و راهکارهای بسیار جامعی برای حل مشکلات آموزش و پرورش در کشور دارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها