عملیاتی نشدن برخی از ابعاد برنامه ششم توسعه پس از حدود سه سال

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک گفت: چرا نمی‌توانیم برخی از ابعاد برنامه ششم توسعه که یک سند بالادستی و منطبق با قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است با گذشت حدود ۳ سال عملیاتی کنیم.

عملیاتی نشدن برخی از ابعاد برنامه ششم توسعه پس از حدود سه سال

عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور صحن علنی امروز ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار کرد: امروز در شرایطی که مردم با مسائل و مشکلات موجود به صورت همه‌جانبه در صحنه‌های مختلف حضور دارند، وظیفه مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها در حمایت از مردم سنگین‌تر است.

او ادامه داد: چرا باید در بسیاری از موارد مردم را امیدوار کنیم در اجرا با مشکل مواجه شویم؛ چرا نمی‌توانیم برخی از ابعاد برنامه ششم توسعه که یک سند بالادستی و منطبق با قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است با گذشت حدود ۳ سال عملیاتی کنیم.

پوربافرانی با تاکید بر اینکه نظارت مجلس یک وظیفه مهم و حساس است، گفت: این موضوع با هیچ گزینه‌ای قابل انکار نیست؛ امروز اگر بخواهم درباره مشکلات مردم‌مان سخن بگویم، مثنوی هفتاد من کاغذی که در اثر بی‌تدبیری‌ها ایجاد شده است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک با بیان مشکلاتی از حوزه‌های انتخابیه خود، اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی این حوزه انتخابیه به عنوان مسیر ترانزیتی کشور نیازمند توجه ویژه است.

او در ادامه مشکلات جوانان درباره نبود مسکن را یادآور شد و تذکر داد: مسئولان باید تمرکز امکانات را مرکز استان‌ها و نزدیکی آنجا را که جز خسارت چیزی به همراه ندارد، رفع و رجوع کند.

پوربافرانی گفت: بندر خشک باید در ناحیه خور و بیابانک که یک سوم مساحت استان را در بر دارد ایجاد شود، چرا توجه ویژه فقط به شاخص‌های جمعیت در اختصاص اعتبارات است.

او تاکید کرد: در حالی که مردم حدود یکسال است، با تکمیل شبکه‌های داخلی گاز در شهر‌های انارک و چند روستای دیگر منتظر اتصال شبکه به ایستگاه‌های CNG هستند، فصل سرما فرا رسیده و جمعیت حاضر در منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک با یادآوری اینکه بروکراسی‌های غیر ضرور چنین مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: آقای زنگنه دستور فرمایید تا پیش از افزایش سرما از شبکه گاز خانگی بهره‌مند شوند.

او در ادامه به مشکلات فرهنگیان پرداخت و اظهار کرد: معلمانی که با انواع مریضی‌ها و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، آیا مشمول مصوبه ماده ۳۰ قانون برنامه ششم نمی‌شوند؟ دولت مکلف است تا در نظام پرداخت رفع تبعیض کرده و دریافت‌ها، پرداخت‌های شاغلین و بازنشستگان را متناسب‌سازی کند.

پوربافرانی افزود: چرا در دریافتی‌ها و دادن امکانات تفاوت‌های فاحش وجود دارد، این موضوع خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فرهنگیان گروه بزرگی از جامعه هستند و نظام رتبه‌بندی معلمان، تأمین نیروی انسانی از موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک با بیان مشکلاتی از اجرای قانون برنامه ششم توسعه ادامه داد: پرداخت حقوق مستمری بگیران با تأخیر و کمبود همراه است و همچنین فاصله بین سود تسهیلات و سود سپرده به بهانه‌های مختلف کم نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها