مسیر وزارتخانه از بهارستان می‌گذرد ؛ وزرای پیشنهادی فردا به صحن علنی می‌روند/ به نظر شما اولویت وزارتخانه‌های خالی از وزیر چیست؟

7 روز پیش یعنی چهارم شهریور بود که پزشکیان نایب رییس مجلس از معرفی وزرای پیشنهادی دولت برای دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت تازه التاسیس میراث فرهنگی وگردشگری خبر داد .

مسیر وزارتخانه از بهارستان می‌گذرد ؛ وزرای پیشنهادی فردا به صحن علنی می‌روند/ به نظر شما اولویت وزارتخانه‌های خالی از وزیر چیست؟

محسن حاجی میرزایی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت خانه آموزش و پرورش است که حال قرار است با رای مجلس به ساختمان وزارتخانه متولی امر تعلیم و تربیت برود . سید محمد بطحایی که به دلیل آنچه نامزدی برای مجلس یازدهم خوانده شد ازوزارت آموزش و پرورش استعفا داده بود تا بعد از مدت نسبتا طولانی که این وزارت خانه با سرپرست اداره می‌شد گزینه رییس جمهور به مجلس معرفی شد. علی اصغر مونسان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت تازه تاسیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز به بهارستان معرفی شده است تا در جلسه فردا - سه شنبه- 12 شهریوربرنامه های آنها در معرض قضاوت نمایندگان قررا گیرد تا آنها را یا به ساختمان وزارت بفرستند و یا به محل کار قدیم خود بازگردند .

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست ؟

محسن حاجی میرزائی، متولد ۱۳۳۸ و اهل قم است. وی دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه آزاد است.

حاجی میرزایی از سال ۱۳۹۲، دبیر هیئت دولت بوده است و در سوابق کاری وی رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف، رئیس مرکز مرکز ملی بهره وری ایران، مشاور و مدیرکل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس جمهور، دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان‌های دولتی دفتر رئیس جمهور، معاون بررسی‌های دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام، معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۸، مدیر استان‌های آذربایجان شرقی و تهران سازمان نهضت سواد آموزی دیده می‌شود.

وزیر پیشنهادی وزارت تازه التاسیس میراث فرهنگی وگردشگری کیست ؟

علی اصغر مونسان متولد تهران است. وی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد سپس فعالیت های اجرایی خود را با ریاست کارگاه در پروژهای عمرانی آغاز کرد و با مدیریت این پروژه ها و پذیرش مسئولیت های اجرایی در سازمان ها و ارگان های مختلف ادامه داد که از جمله می توان به: معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان)، مسئولیت های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی ( پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، همچنین عضو هیئت مدیره و معاون فنی و اجرایی شرکت هریس اشاره کرد.

در سوابق علی اصغر مونسان، عضویت در هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز( بنیاد مستضعفان ) و مدیرعاملی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به چشم می‌خورد .

رییس‌جمهور در مردادماه 98 در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با شعار تدوین و اجرای قانون خاص فرهنگیان خود را در معرض رای نمایندگان قرار داده است . وی در پیامی توییتری از تنظیم قانون خاص فرهنگیان خبر داد و نوشت: تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا در این دو سال چند اقدام موثر برای معیشت معلمان عزیز را به سرانجام برسانم که همگی درقانون خاص فرهنگیان تجمیع خواهد شد تا فرهنگیان برای اولین بار قانونی ویژه داشته باشند. محسن حاجی میرزایی در صفحه توییترش با درج سه هشتگ‌ "حقوق معلم"، "مسکن فرهنگیان" و "تغییر واقعی" نوشت: معلم کارمند نیست، آموزش کالا نیست.

این توییت وزیر پیشنهادی با واکنش حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس مواجه شد که میگوید: گفت: خواهش بنده این است که هیچ کس چنین سخنانی را مطرح نکند و بهتر است افراد حرف‌هایی بزنند که بتوانند به آن عمل کنند و قابلیت اجرایی داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مشکل اساسی ما این است که طی چند سال گذشته معمولا برخی افراد درباره مسائل مهمی چون سند تحول بنیادین و نظام رتبه بندی معلمان اظهار نظر می‌کنند که تصورم این است که حتی یک بار هم آن را نخوانده‌اند و حتی نمی‌دانند که نظام رتبه بندی و سند تحول بنیادین چیست و فقط درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

رایزنی وزاری پیشنهادی در مجلس برای رای اعتماد

وزارای پیشنهادی دولت روز گذشته 10 شهریور به فراکسیون مستقلین رفتند تا برنامه های خود را اعلام کنند و به سوالات نمایندگان پاسخ دهند .

پس از معرفی به مجلس حاجی میرزایی به صحن مجلس رفت تا با نمایندگان گفت و گو کند 10 شهریور نیز به کمیسیون آموزش رفت تا برنامه های خود را ارایه کند . گزینه های دولت دیروز نیز به به فراکسیون امید رفتند و البته قرار است اعضای فراکیسون پیش از جلسه علنی مجلس که به منظور رای گیری برای وزاری پیشنهادی برگزار میشود نظر خود را در مورد آنها اعلام کنند.

فراکسیون ولایی نیز امروز - دوشنبه - میزبان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود و روز سه شنبه نیز سه‌شنبه نیز وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه این فراکسیون حضور خواهد یافت.

سید فاطمه ذولقدرسخنگوی کمیسون فرهنگی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و آموزش و پرورزش در کمیسیون متبوع خود در روز یکشنبه خبر داد.

علی بختیار رییس فراکسیون پاسخگو مجلس که فراکسیون جدیدی است نیز ضمن انتقاد از عدم حضور وزرای پیشنهادی در جلسه این فراکسیون گفت: فراکسیون از وزرای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آموزش و پرورش دعوت شده بود تا در جلسه حضور یابند و نظرات نمایندگان و چالش های موجود در بخش آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را از زبان کارشناسان این حوزه بشنوند اما وزرا در جلسه حاضر نشدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه این کمیسیون برای ارائه برنامه‌هایش خبر داد.میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این جلسه با حضور آقای حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای ارائه برنامه‌هایش برگزار شد که اکثر برنامه‌هایشان اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب بود. وی گفت که قرار بود در این جلسه وزیر پیشنهادی گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی هم حاضر شود که به دلیل فشردگی برنامه‌ها و حضور در سایر کمیسیون‌ها این اتفاق رخ نداد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی نیز از حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه این فراکسیون برای ارائه برنامه‌هایش خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای حاجی میرزایی در پاسخ به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان بر لزوم اجرای دقیق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تأکید داشت و اشاره کرد که سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش جایی ندارد. همچنین دانشگاه فرهنگیان را تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش اعلام کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

موافقان چه می‌گویند ؟

عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شهرستانهای مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس گفت: در دوره مدیریت دکتر مونسان بر صنعت گردشگری کشور شاهد اقدامات سازنده ای بودیم. شهرام کوسه غراوی خاطر نشان کرد: افزایش ۴۳ درصدی ورود گردشگران به کشور در دو سال اخیر، حذف روادید، صدور ویزای فوری، همکاری و توافق با کشورهایی مانند عراق برای توسعه گردشگری و ... اقدامات بسیار خوبی است که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دوران مدیریت دکتر مونسان رقم خورده است.

نماینده مردم گناباد در مجلس نیز از مونسان دفاع میکند و وی را نیرویی اجرایی، عملیاتی و با برنامه توصیف میکند.

حمید بنایی با بیان این که مونسان برنامه‌های خود را در فراکسیون‌ها و مجامع نمایندگان استان‌ها ارائه خواهد کرد و نمایندگان از برنامه‌ها و عملکرد او ابراز رضایت خواهند کرد، اظهار کرد: در مجموع آقای مونسان نیروی خوبی است که به نظرم اجماع نمایندگان نسبت به وی مثبت است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلام ی از نظر موافق اعضای این فراکسیون نسبت به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد .مهرداد لاهوتی با بیان این که فراکسیون مستقلین نسبت به مونسان نظر مساعد داشتند، در عین حال گفت که درمورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حساسیت‌ها و دغدغه‌هایی وجود داشت که نظر نهایی فراکسیون در باره دو وزیر پیشنهادی سه شنبه اعلام خواهد شد.

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار رأی اعتماد به محسن حاجی میرزایی و علی‌اصغر مونسان برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد.

قمی افزود: حاجی میرزایی از افراد باسابقه وزارت آموزش و پرورش، فردی پاک‌دست، مدیری مدبر و کارشناس است. بیایید معلمان و دانش‌آموزان را از بلاتکلیفی دربیاوریم. حاجی میرزایی نیز باید نسبت به خواسته‌های معلمان و استخدام حق‌التدریسی‌ها و مسئله بازنشستگان آموزش و پرورش اقدامات مناسبی انجام دهد. نماینده مردم پاکدشت در مجلس همچنین خواستار دریافت رأی اعتماد برای علی‌اصغر مونسان کاندیدای وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شد و گفت: وقتی آقای مونسان مسئولیت وزارت گردشگری را بر عهده داشت موفق عمل کرد. او شایسته وزارتخانه فعلی است.

رصد اخبار و اظهار نظر های در مورد وزاری پیشنهادی حکایت ازجو مثبت مجلس نسبت به آنها دارد .

به هر تقدیر به گفته علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رییسه مجلس؛ در جلسه علنی فردا سه‌شنبه مجلس، صلاحیت آقایان مونسان و حاجی میرزایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که البته به ترتیب حروف الفبا ابتدا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، و سپس وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری صلاحیتشان در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد ؛ در صورتی که آقای روحانی در این جلسه حضور پیدا کند ۳۰ دقیقه فرصت صحبت دارد و دو موافق و دو مخالف نیز هر کدام ۱۵ دقیقه وقت دارند که بخشی یا تمام وقت خود را می‌توانند به یک نفر بدهند و وزیر هم ۳۰ دقیقه فرصت دفاع از خود را دارد.

نظر شما چیست ؟ آیا وزرای پیشنهادی دولت می‌توانند از بهارستان رای اعتماد بگیرند و اولویت های این دووزارتخانه از دیدگاه شما چه مواردی است ؟ با ما در میان بگذارید .

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ملت
    0

    این مجلس بیشتر به پاییزستان شبیه تر است تا به بهارستان. بهار عمر جوانان ماست که با بی تدبیری مسئولین خزان می شود ان وقت انها پوز بهارستان شان را می دهند. امیداوارم که عمر شما ها و فرزندانتان خزان شود بحق حسین بن علی (ع)

    نظرات شما -
    • یکی ازمردم بدبخت شده
      0

      الهی آمین ..... الهی به حق حسین به حق مولاعلی به حق پنج پیامبرالولعظمت که ریشه این مسولان بی کفایت رو خشک کن که بدجور سوزندمون

  • Mahnazafshar.de
    0

    چقدر پول گرفتید از علی اصغر مونسان اینهمه رپرتاژآگهی از جیب بیت المال براش رفتید توی کانالتون؟

  • رضا مهدوی
    0

    بستگی داره چقدر هزینه کنن

  • حال
    0

    این دولت بی لیاقت دولت لابی گری و دروغ هست اگه هزار وزیر عوض و ب ل بشن چون بنیانش با دروغ گذاشته شد هیچوقت پا نخواهد گردفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها