ورود گردشگر به میانکاله ممنوع شد

محیط زیست مازندران اعلام کرد: با توجه به افزایش تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله، ورود گردشگر و طبیعت گرد به این تالاب ممنوع شد.

ورود گردشگر به میانکاله ممنوع شد

در اطلاعیه شماره سه در خصوص تلف شدن غیرعادی پرندگان مهاجر در شبه جزیره میانکاله بهشهراعلام کرد: با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، به اطلاع می‌رساند، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی دیروز سه شنبه 14 بهمن ماه 99 نیز با اعزام چند اکیپ از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و اداره کل انجام شد.

در این پایش 508 قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی تلف و از سطح خلیج جمع آوری و برای دفن بهداشتی تحویل اداره دامپزشکی بندرگز شد.

با احتساب تلفات پنج روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد 839 لاشه رسیده است. علت دقیق تلفات پرندگان مهاجر پس از بررسی و اعلام سازمان دامپزشکی کشور اطلاع رسانی می‌شود.

تاکید می‌شود: برای جلوگیری از انتشار بیماری و محدودیت‌های صورت گرفته در راستای مدیریت و کنترل منطقه، ورود افراد با عناوینی، چون گردشگر و طبیعت گرد تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت ضرورت مانند اصحاب محترم رسانه، حتماً هماهنگی‌های لازم با روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت گیرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها