جزئیات ‌درخواست ۱۵۰۰ فعال‌ سیاسی برای تجدیدنظر در حکم معاون پیشین روحانی

بیش از هزار و ۵۰۰ فعال اجتماعی، سیاسی و کنشگر حقوق زنان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار تجدیدنظر نسبت به حکم محکومیت دو سال و شش ماه حبس تعزیری شهیندخت مولاوردی شدند.

جزئیات ‌درخواست ۱۵۰۰ فعال‌ سیاسی برای تجدیدنظر در حکم معاون پیشین روحانی

در این نامه آمده است: انتظار می‌رود اصلاحات و تحولات قضائی که پس از مسئولیت جناب‌عالی وعده آن داده شده است و بخش‌هایی از آن در مبارزه با مفسدان اقتصادی نمود یافت، به حوزه‌های امنیتی و سیاسی نیز تسری یابد و در عالم واقع خروجی دادگاه‌ها و محاکم قضائی کشور احکامی باشد که عدالت، دادگری و انصاف، آن‌هم در یک نظام اسلامی مصدر و مبنای آن است؛ اما گویا اقداماتی مانند سند امنیت قضائی یا آغاز اجرای قانون جرم سیاسی نیز نمی‌تواند مانع آن شود که پرونده فعالان سیاسی منتقد اما دلسوز، سیر قانونی خود را طی کند و متأسفانه این باور و تلقی به وجود می‌آید که اراده‌ای‌ در شکل‌گیری پرونده آن فعالان و در نهایت صدور حکم برای آنان تعیین‌کننده است.

صدور حکم دو سال و شش ماه حبس تعزیری برای خانم شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، از مواردی است که تقویت این باور را شدت دوچندان بخشیده است. خانم مولاوردی یکی از پاک‌دست‌ترین مدیران کشور است که خدمات شایسته و شایان توجهی در زمان مسئولیت خود به انجام رساند و همه شواهد و قرائن حکایت از تعهد، وارستگی، صداقت و سلامت او در زمان مسئولیتش دارد.

جای بسی شگفتی است که با توجه به آشنایی و تخصص ایشان درباره حقوق معاهدات بین‌المللی و دقت نظر و حساسیتی که همواره نسبت به منافع ملی کشور دارند، پرونده‌ای‌ برای ایشان باز می‌شود و به‌رغم دفاعیات مستدل و محکم ایشان حکمی به‌دور از انتظار برای ایشان صادر می‌شود. آیا مزد خدمت صادقانه، پاک‌دستی و تلاش برای بهبود و ارتقای جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی ‌چنین حکمی است؟ آیا توجه دارید ‌و صدور چنین احکامی چه پیامی را به زنان و جامعه ایران منتقل می‌کند؟

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ستم ديده
    0

    بگو هزارو پانصد اصلاح طلب دزد

  • محمد
    0

    من نظرات مولاوردی را قبول ندارم اما این حکم هم سنگین میدانم

  • علیرضا
    0

    به نام خدا قبلا در خصوص اتهامات ایشان از طریق اخبار چیزهایی خواندم که فارغ از صحت و سقم آنها گفتم محکومیت ایشان خیلی خیلی کم است و این گونه آدمها که چنین و چنان می کنند بایستی به سختی مجازات شوند و ایشان چون در سیستم آشنا دارند چنین حکم مختصری برایش در نظر گرفته شده .... الان چیز دیگری در دفاع از نامبرده بیان می شود که باز صحت و سقم آن مشخص نیست و ذهن ما که دستی بر آتش نداریم این وسط راه به جایی نمی برد که آیا عدالت با همه یکسان برخورد خواهد کرد یا نه و شاید هم اینکه چرا بدون مدرک به افراد تهمت می زنند و غیره ..... خدا انشاا.... وضعیت ما را ختم به خیر و اصلاح کنند

  • سعید
    0

    روزنامه شرق روزنامه کاملا جناحی واصلاح طلب ومعلوم الحالی است فعالان سیاسی حق ندارنددرکارقضا دخالت کنندچون اگر سیاست بتوانددرقضا اثرگذارددیگه قانون ومجازات میشه کشک,میشه فقط مختص مردم کوچه وبازار،اگرچنین نامه ای نوشته شده باشدقوه قضاییه باید فوراآنرا پاره کندنه حتی بایگانی،البته فکرکنم حکم این خانم بدوی باشدوقانونا مثل همه متهمین تا بیست روزحق اعتراض داردکه این حق قانونی وی است اما تجدیدنظرجهت تقاضای نابجای ورانت گونه این فعالان سیاسی وابسته، نه وجاهت قانونی داردونه وجاهت اجتماعی.

  • خخخخ
    0

    طرف جاسوس بوده اطلاعات مملکت رو فروخته ،بعد حکمش دوسال اونوقت یک آفتابه دزد باید چند سال حبس بکشه

  • ابراهیم حامدی
    0

    نوش جونت .کنار بقیه زندانیا خوش باش .

  • ستم ديده
    0

    اصلاح طلب شاخه اي از دمكراتها امريكا هستند كه غول رسانه اي دارند و هوچي بازي در ميارن

    نظرات شما -
    • هه هه
      0

      تبهكاران بين المللي اتحاد عالي دارند همان هايي كه ترامپ را كله پا كردند هشت سال به نا جوانمردانه ترين روشها دكتر عزيز احمدي قهرمان را كوبيدن و ان ديكتاتوري رسانه اي است كه از مرداك بگير تا بقيه مولتي ميلياردد ها پشت ان هستند تلگرام وفيس بوك و ايسنا گرام و الي اخر هم اكنون اصلاح طلبان فقط بروي رسانه و تبليغ كار ميكنند كه اذهان را عوض كنند مجوز چندين هزار رسانه و نشريه و مجله و خبر گزاري و كانال فضاي مجازي دارند چرا؟براي تخريب ديگران براي دروغ پراكني براي شايع شازي براي حقير كردن ديگران براي لوده بازي دراوردن

    • هه‌هه
      0

      اصلاح‌طلب‌یعنی‌مردم‌فریب‌و‌دروغ‌پراکنی

  • هه هه
    0

    مردم ياد بگيريد ببينيد غارتگران چه اتحادي دارند اين راز حكومت كردن تعدادي محدود بر خيل عظيمي است بشدت در هر حالتي از هم حمايت ميكنند طرف اسلحه برداشته زنشو سوراخ سوراخ كرده ميگند نه داشتن بالشت بازي ميكردند خودبخود گلوله در رفته

  • عمار
    0

    ای کاش دل برای صاحبان اصلی انقلاب و مردمی که از تفکر شما به ستوه آمده اند می سوزاندید.

  • ناشناس
    0

    اگر اصولگرا بود الان آزاد شده بود

  • مهدی
    0

    من یه چیزی رو خوب میدونم اونم این که اصلاح طلب ها هوای همو بی نهایت دارند،، گوشت همو میخورن استخوان همو دور نمیندازن،، مث قوم و. خویش،،، ،

  • ایرانی
    0

    مگه این خونش رنگین ترازبقیه است!؟ نکنه هرکسی هرکه رئیس ومعاون شد ژنش برتره وهرکاری دلش خواست میتونه بکنه! اینه نشونه مردمی بودنتون!؟

  • دانشجو
    0

    چقدرجاسوس ونوکروشیفته غرب درایران بنام اصلاح طلب دارندفعالیت میکنند،خدایا رحمی کن به حال ملت شهیدداده ما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها