حفاران غیر مجاز روستای سوگاه الموت غربی دستگیر شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از دستگیری حفاران غیرمجاز در یک باغ شخصی روستای سوگاه الموت غربی خبر داد.

حفاران غیر مجاز روستای سوگاه الموت غربی دستگیر شدند

محمدعلی حضرتی‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال گزارش واصله از سوی نیروی یگان حفاظت مستقر در پایگاه الموت غربی مبنی بر مراجعه یکی از ساکنان روستای سوگاه به پایگاه و اعلام گزارش حضور تعدادی حفار غیر مجاز در یک باغ شخصی، نیروی حفاظتی با هماهنگی و همکاری فرماندهی انتظامی بخش الموت غربی به محل مورد نظر اعزام و درحین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو و سرنشینان آن مشکوک شدند .

وی افزود: در تعقیب و گریز صورت گرفته و توقف 2 خودروی دیگر در همان مسیر، خودروها و سرنشینان آنها مورد بازرسی قرار گرفته که در نهایت یک قبضه کلت کمری پلاستیکی و یک دستگاه مشکوک به فلزیاب به همراه آنتن کشف و ضبط شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین عنوان کرد: افراد دستگیر شده نیز جهت سپری مراحل قانونی به فرماندهی انتظامی بخش الموت غربی منتقل شدند.

وی با اشاره بر لزوم اطلاع رسانی به موقع جهت حراست از آثار و محوطه های ارزشمند تاریخی تاکید کرد: هم استانی ها در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در خصوص حفاری های غیر مجاز و تجاوز سوداگران به آثار ارزشمند تاریخی-فرهنگی با شماره 02833236966 یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس حاصل نمایند تا با اقدام به موقع از هرگونه تخلف در این زمینه جلوگیری شود.



منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها