۳هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: سه هزار زن سرپرست خانوار در قزوین تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات‌ مختلفی از حمایت‌های مستمر تا توانمندسازی را دریافت می‌کنند.

۳هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قزوین

علیرضا وارثی، در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، گفت: بهزیستی در چهار حوزه عملیاتی شامل اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی و مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال فعالیت داشته و برای ارایه خدمات به جامعه هدف تلاش می‌کند.

وی، اضافه کرد: پنج مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در استان فعال است که به جز یک مرکز حاکمیتی مابقی از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند و ۱۳۰نفر در آنها نگهداری شده و از خدمات آموزشی و جاری سازمان بهره مند می‌شوند.
این مقام مسئول، گفت: همچین ۲۷۵کودک بی سرپرست یا بدسرپرست توسط خانواده‌های نزدیک آنها نگهداری می‌شود و ماهانه ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان تقدیم دریافت می‌کنند.
وارثی، افزود: سال گذشته ۱۳مورد فرزندخواندگی که توسط دستگاه قضایی تشخیص داده شده بود به خانواده‌های متقاضیان تحویل داده شد و همچنین ۴۹کودک شیرخوار که به سن منطقی و شرعی رسیده بودند، از مراکز شبه خانواده برای تحصیل و ازدواج ترخیص شدند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین، گفت: ۱۱۰مرکز مهدکودک در سطح استان فعال است که روزانه به پنج هزار نفر خدمات می‌دهند و به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند.
این مقام مسئول، گفت: در حوزه طلاق سال گذشته ۶ هزار و ۲۵۶ مورد طلاق توافقی به سازمان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰درصد سازش کرده و به خانواده‌ها برگشتند.
وی، گفت: مرکز اورژانس اجتماعی در هشت مرکز و همه شهرستان‌های استان فعال است و در برخی شهرستان‌ها از جمله البرز و قزوین ۲ مرکز فعالیت دارند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین، با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۰هزار نفر مراجعه کننده به این مراکز داشتیم، افزود: بیشترین مراجعات و تماس‌های تلفنی مربوط به ناآگاهی مردم نسبت به ارجاعات حقوق شهروندی، اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسر آزاری بوده و عمده ترین دلیل طلاق، اعتیاد و خیانت همسر است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها