پنج نکته که از بازی پرتغال و مراکش بیرون می‌آید/ گروه مرگ حساس و حساس تر می‌شود

پنج نکته که از بازی پرتغال و مراکش بیرون می‌آید/ گروه مرگ حساس و حساس تر می‌شود

1.از بازی رونالدو لذت ببرید. او بهترین تمام کننده است

کریستیانو رونالدو یکی از دو بازیکن بزرگ در جهان است. آنچه او را از سایر بازیکن ها جدا می‌کند این است که می‌داند چگونه در موقعیت مناسب قرار بگیرد .

با این حال رونالدو اکنون در 33 سالگی خود به سر می‌برد. احتمالا جام جهانی 2018 آخرین جام جهانی رونالدو خواهد بود. اگر هم رونالدو در سال 2022 بتواند در جام جهانی قطر شرکت کند بعید به نظر می‌رسد که با توجه به سن و سالش بتواند در سطح یک بازیکن تراز اول ظاهر گردد.

به همین دلیل مهم نیست که رونالدو را دوست دارید یا نه و اینکه آیا او برای تیم مورد علاقه تان بازی می کند یا خیر. شما فقط باید از دیدن بازی یک بازیکن باورنکردنی لذت ببرید. چون این آخرین حضور موثر او در این مسابقات خواهد بود.

2.مراکش بهترین تیمی که زود از مرحله گروهی حذف شد

اینکه چگونه مراکش در بازی اول از ایران شکست خورد، هنوز یک راز بزرگ است. اما آنها در بازی دوم و در مقابل پرتغال هم کاری بزرگ کردند. پس از گل زود هنگام رونالدو، مراکش سرتاپا حمله شد و به روی دروازه قهرمان اروپا فشار آورد. پپه و ژوزه فونته(دفاع های باتجربه پرتغال) نتوانستند در مقابل سرعت و قدرت بوتیاب و زیاش(مهاجمین مراکش) بایستند و بارها از آنها عقب ماندند. تعداد شوتها و مالکیت توپ مراکشی ها هم بیشتر از پرتغال بود. شاید آفریقایی ها انتظار نداشتند که مراکش تا مراحل پایانی جام بالا بیاید ولی اینکه این تیم خوب در بین 16 تیم پایانی نیست بسیار ناراحت کننده و حیف است.

3.دروازه بانی که هنگام ضربات آزاد از جایش تکان نمی‌خورد

دروازه بانها معمولا شانس این را دارند که با استفاده از دستهای بلند خود توپها را از محوطه خطر دور کنند یا آنها را در آغوش بگیرند. اما در این بازی منیر المحمدی، دروازه بان مراکش هنگام ضربه سر رونالدو از دروازه بیرون نیامد و حتی توپ را دفع هم نکرد. شبیه این، در بازی سوییس و برزیل هم اتفاق افتاد. وقتی زوبر به هوا پرید و با ضربه سر توپ را به دروازه چسباند، آلیسون از جایش تکان نخورد و زوبر را به چالش نکشید.

4.آیا پرتغال بدون رونالدو هم قادر است پیروز شود؟

با قدرت گرفتن رونالدو، پرتغال مانند یک تیم واقعی و قدرتمند وارد روسیه شد و در شان قهرمان اروپا هم بازی کرد. اما بدون رونالدو، به نظر نمی‌رسد که پرتغال بتواند راه به جایی ببرد. تمام گلهای پرتغالی ها توسط رونالدو به ثمر رسیده است و پیدا کردن اینکه او از کدام ناحیه و توسط کدام بازیکن حمایت می‌شود، سخت است.

دو سال پیش ادر بود که حمایت رونالدو را بر عهده داشت و او را صاحب موقعیت می‌کرد. بعید است به غیر از او کسی بتواند از او حمایت کرده و او را صاحب موقعیت کند.

از طرف دیگر، رونالدو مانند یک اسب مسابقه است. بسیار سریع و قدرتمند. اما مشکل این جا است که هنگامی که بدن یک ورزشکار مانند او با این همه دوندگی و طی مسافت، در منطقه قرمز قرار می‌گیرد، خطر آسیب دیدگی او بیشتر و بیشتر از سایر بازیکن ها می‌شود. اگر قرار باشد که او هفت مسابقه حداقل 90 دقیقه ای را پشت سر بگذارد احتیاج به حامی خواهد داشت، در غیر این صورت، محتمل است که مصدوم شده و پرتغال را دچار مشکل کند.

5.گروه B مسابقات، حساس و حساس تر شده است

حتی اگر بپذیریم که اسپانیا و پرتغال به راحتی از گروه خود بالا می‌روند، نباید رتبه آنها در گروهشان را فراموش کنیم. با توجه به تساوی سه بر سه اسپانیا و پرتقال، همه چیز به بازی آنها مقابل مراکش و ایران بر می‌گردد. چرا که تنها با پیروزی می‌توانند در صدر گروه خود قرار بگیرند. قطعا هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهد که با روسیه مواجه شود. شاید روسیه به لحاظ فنی در حد اسپانیا و پرتقال نباشد، اما در خانه خود بازی می‌کند و جو ورزشگاهها به شدت به نفع آنها است. در این شرایط بعید است تیمی بخواهد با آنها روبرو شود.

منبع: ایندیپندنت . خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها