5 واقعیت جالب درباره جام جهانی 2018 روسیه

برگزاری مسابقات در دو قاره آسیا و اروپا و نیز عدم حضور یکی از راه یافتگان به مرحله نهایی جام جهانی در مسابقات از جمله اتفاقات جالب جام جهانی است.

5 واقعیت جالب درباره جام جهانی 2018 روسیه

1.بازی ها در دو قاره مختلف اتفاق می‌افتد

در جام جهانی 2002 شاهد برگزاری مسابقات جام جهانی در دو کشور مختلف یعنی ژاپن و کره جنوبی بودیم. با این حال، در آن سال بازی ها در یک قاره یعنی آسیا برگزار می‌شد. این باربا اینکه تمام بازی های جام جهانی در روسیه برگزار شده است؛ اما مسابقات در دو قاره متفاوت یعنی اروپا و آسیا برگزار خواهد شد.

روسیه بزرگترین کشور در جهان است. حدود 25 درصد از خاک این کشور در اروپا و 75 درصد دیگر در آسیا قرار دارد. به همین دلیل بازی های جام جهانی در هر دوقاره برگزار می‌شود.

3.بلیط ها برای غیر روسها بسیار گران است

قیمت بلیط های جام جهانی در اوایل ژوئیه 2016 منتشر شد. بلیط ها برای افراد غیر بومی بسیار گران بود. ارزان ترین بلیط جام جهانی از مسابقات مرحله گروهی 165 دلار برای غیر روسها است در حالیکه برای روسها هم فقط 20 دلار یا 1280 روبل است.

گران ترین بلیط برای مراحل نهایی 710 دلار برای غیر روس ها و حدود 109 دلار برای روس ها است. این اتفاق در جام جهانی 2014 برزیل همچنین جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم اتفاق افتاد.

4. پاکستان تنها کشوری که در جام جهانی نیست اما بیشترین ارتباط را با آن دارد

پاکستان یکی از کشورهایی است که بسیار به جام جهانی مرتبط است. تیم فوتبال پاکستان تا کنون به جام جهانی صعود نکرده است. اما توپ فوتبال جام جهانی از سال 1982 توسط پاکستان تولید شده است. شهر سیالکوت در پاکستان، 40 درصد از توپهای فوتبال جهان را تولید می کند.

4. هیچ کس با جیب خالی از جام جهانی خارج نمی‌شود

تیم قهرمان جام جهانی 2018 روسیه 50 میلیون دلار دستمزد دریافت می کند و جایزه نقدی هر تیمی که از مرحله گروهی حذف شود، 10 میلیون دلار می‌رسد. بنابراین، در این جام هم برنده و هم بازنده جایزه بسیار خوبی را دریافت می‌کند.

5. تیم ملی زیمباوه تنها تیمی است که علی رغم صعود به جام جهانی نتوانست در این جام شرکت کند

زیمبابوه قرار بود برای اولین بار در جام جهانی شرکت کند، اما آنها برای پرداخت حقوق مربی خود موفق نبودند و فیفا آنها را از رقابت اخراج کرد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها