آل اشپورت یا "آل حاشیه" ؟

مشخص نیست در ایران قراردادها به چه شکلی بسته می شود که در نهایت این تولید کننده لباس است که نفع می برد!

آل اشپورت یا "آل حاشیه" ؟

یک بار دیگر قصه آل اشپورت و فوتبال ایران.از همان روزی که پای این برند به فوتبال باز شد همه چیز طبیعی بود و مطابق میل طرفین پیش می رفت اما هر چه که این همکاری ها ادامه دار شد رفته رفته زوایای جدیدی از اختلاف ها خودش را نشان داد.

در این بین کمتر کسی است که بداند چه اتفاق هایی افتاده و چه قراردادهایی بین طرفین ردوبدل شده است اما این برند آلمانی از یک جایی به بعد به یکی از مشکلات فوتبال ایران تبدیل شده است.مشکلاتی که نه فقط با باشگاه ها،که با تیم ملی هم نمود داشته است.

اختلاف با ملی پوشان و کی روش در جام جهانی

قصه به جام جهانی 2014 بر می گردد. جایی که کی روش و شاگردانش انتقاد از کیفیت لباس ها کردند وحتی تهدید کردند که دیگر این لباس ها را نمی پوشند.کار به جایی رسید که حتی در یک برنامه آلمانی پیراهنی که بازیکنان ایران می پوشیدند را با پیراهنی که از شرکت آل اشپورت در آلمان تهیه شده بود با یکدیگر مقایسه کردند که این قیاس تفاوت های زیادی را به همه نشان داد.

اردوی اتریش و مصاحبه بازیکنان علیه برند معروف

در اردوی اتریش این قصه یک بار دیگر تکرار شد.وقتی در این اردو لباس های اصل را به بازیکنان تحویل دادند تازه خیلی ها متوجه شدند که لباس های قبلی اصل نبوده است.همان زمان بازیکنانی مثل جواد نکونام،محمدرضاخلعتبری و ...مصاحبه کردند و از دوباره از شرایط موجود گله کردند. در نهایت سران آل اشپورت با یک ون کلی لباس به اردوی تیم ملی در اتریش قبل از جام جهانی برزیل بردند. لباس هایی که به دست بازیکنان رسیده با لباس هایی که در اردو می پوشیدند، زمین تا آلمان فرق داشت. حتی بعدها هاشم بیک زاده مصاحبه کرد و گفت هر بار لباس های قبلی را می شستند آب می رفت!

آل اشپورت یا "آل حاشیه" ؟

تیر خلاص کی روش

قصه کی روش و آل اشپورت قسمت دومی هم داشت. بعد از جام جهانی روسیه فدراسیون دوباره با آل اشپورت قرارداد بست. کارلوس اما سفت و محکم ایستاده بود تا بازیکنانش لباس های بی کیفیت، لباس هایی که به تن می چسبیدند و مشکلاتی را برای دویدن ایجاد می کردند را نپوشند .قبل از شروع جام ملت ها بود که کی روش مصاحبه ای آتشین کرد و گفت:«اگر خود مسئولان از این لباس ها می پوشند من این پیراهن های بی کیفیت را تن شاگردانم کنم.»

بازیکنی که به خاطر نداشتن لباس نیمکت نشین شد!

کارلوس کی‌روش از وضع تامین لباس تیم ملی توسط شرکت آل اشپورت همیشه گلایه داشت. او از این که لباس‌های کافی در اختیار تیم ملی قرار نمی‌گرفت هم ناراضی بود. آنقدر به تیم ملی ایران لباس کم می‌دادند که یادم هست پس از بازی تیم ایران مقابل تایلند در بانکوک که در چارچوب مقدماتی جام ملت‌های آسیا بود، یکی از بازیکنان لباسش را به یکی از تماشاگران داد و همانجا مسئول تدارکات تیم بسیار ناراحت شد و می‌گفت متاسفانه لباس نداریم، ما همین لباس ها را می‌شوریم تا برای بازی با لبنان دوباره به بازیکنان بدهم.به همین دلیل هم آن بازیکن در بازی با لبنان روی نیمکت بنشیند، چون لباسی نداشت! کی‌روش هم همین ها را می‌دید و بسیار ناراحت و عصبانی می‌شد.این روایت هوشنگ مقدس مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در آن زمان است.

آل اشپورت یا "آل حاشیه" ؟

دعوا با اسقلالی ها؛پای مجیدی و حسینی در میان است

برند آل اشپورت ظاهرا قراردادی سه ساله را در زمان مدیریت فتحی در استقلال با این تیم امضا می کنند.طبق ادعای وحید جعفری، نماینده آل‌اشپورت در خاورمیانه همه استقلالی ها موظف بوده اند که این برند را در تمرینات و بازی های و نشست های خبری بر تن کنند.اما فرهاد مجیدی و سید حسین حسینی این کار را انجام نمی دهند.حسینی که با برند دیگری قرارداد داشته و این اشتباه مدیران باشگاه استقلال بوده که بدون اطلاع از این کار قراردادی کلی با آل اشپورت امضا کرده اند اما در رابطه با فرهاد مجیدی اصلا مشخص نیست که او چرا از این برند استفاده نمی کرد آن هم در شرایطی که هیچ برند دیگری را هم بر تن نمی کرد.با این حال جعفری ادعا کرده که طی نشستی که با سعادتمند داشته اند،این مشکلات را به نفع باشگاه استقلال حل کرده و می‌خواستند قرارداد خود را ادامه بدهند اما دیگر خبری نشده است.

ورق برگشته و شکایت در جریان است

ظاهرا مشکل تازه ای برای استقلالی ها در راه است.جعفری در این زمینه گفته است:«ما از طریق مراجع قانونی حق خود را مطالبه خواهیم کرد. اعدادی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود می‌تواند بیشتر یا کمتر شود اما در نهایت دادگاه مبلغ جریمه را مشخص می‌کند. با توجه اینکه باشگاه استقلال بدون هیچ دلیلی این قرارداد را فسخ کرده، پیگیری خود را انجام خواهیم داد تا حق ما در این خصوص ضایع نشود. این تخلف می‌تواند منجر به جرایم سنگینی شود.

این سوالی است که بدون شک خیلی از هواداران دو تیم از خودشان می پرسند؛چرا پرسپولیس و استقلال باید پول لباس از برندها را بدهند

آقای جعفری بنیانگذار این کار خود شما بودید!

مسئولان آل اشپورت گلایه کرده اند که چرا حسینی برند دیگری را در استقلال پوشیده است! جالب اینجاست که در سال های دورتر خود نمایندگان آل اشپورت پایه گذار استفاده دروازه بانان تیم ها از لباس متفاوت با تیم بودند و نمونه بارز همین سال های اخیر سید شهاب گردان،سید مهدی رحمتی و سید حسین حسینی بودند و در حالی که باشگاه استقلال یا پرسپولیس طرف قرارداد لی نینگ بود، با دریافت لباس و دستکش از آل اشپورت به تعهدات باشگاه به برند طرف قرارداد بی اعتنا بودند.

آل اشپورت یا "آل حاشیه" ؟

چرا برندهایی مثل پرسپولیس و استقلال باید پول لباس بدهند؟

پرسپولیس و استقلال از تیم های مطرح ایران،آسیا و جهان هستند.تیم هایی که میلیون ها هوادار دارند و چند سالی است که لقب حرفه ای بودن را یدک می کشند.این سوالی است که بدون شک خیلی از هواداران دو تیم از خودشان می پرسند؛چرا پرسپولیس و استقلال باید پول لباس از برندها را بدهند و چرا نباید مثل سایر تیم های مطرح جهان،برندی معروف بیاید و نه تنها لباس های دو تیم را تامین کند،بلکه هزینه ای هم به این دو باشگاه بدهد؟در یک رویه سالم درآمدزایی از محل پوشش تیم های ورزشی، سود همکاری باشگاه و برند تامین کننده حاصل از به نمایش گذاشتن لباس از سوی بازیکنان و افراد تحت استخدام باشگاه و فروش محصول از طرف برند(با همکاری و نظارت دو طرفه) است اما مشخص نیست در ایران قراردادها به چه شکلی بسته می شود که در نهایت این تولید کننده لباس است که نفع می برد!

تخلف بازیکنان و کادر فنی به نفع برند مورد نظر

اینکه اگر بازیکنی یا یکی از اعضای کادر فنی بی خیال پوشیدن لباس های برندی که با باشگاه قرارداد دارد می شود چندان هم برای برنده ها بد نیست.به طور معمول قرارداد لباس باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس طوری بسته می شود که با هر بار استفاده هر یک از بازیکنان و کادر فنی از برندی غیر از برند طرف قرارداد باشگاه در تمرینات و مسابقات، مبلغ نسبتا بالایی به عنوان جریمه برای باشگاه منظور می شود.اگر برند آل اشپورت چنین بندی را در قرارداد خودش با این دو باشگاه ندارد می تواند آن را رسانه ای کند.جریمه هایی که با افزایش روز به روز دلار فقط به بدهی های باشگاه مربوطه اضافه می کند نه چیز دیگری.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها