نهمین جشنواره فیلم «عمار» کلید خورد/ سلام به مقاومت و امید

نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» با حضور هنرمندان و مخاطبان علاقمند این رویداد در آیین افتتاحیه، رسماً آغاز به کار کرد.

نهمین جشنواره فیلم «عمار» کلید خورد/ سلام به مقاومت و امید

حوزه هنری تهران عصر امروز یکشنبه همزمان با سالروز حماسه ۹ دی، میزبان آیین افتتاحیه نهمین دوره از جشنواره مردمی فیلم «عمار» بود.

آیین افتتاحیه نهمین دوره این جشنواره مردمی با حضور پرشمار هنرمندان، مخاطبان علاقمند و جمعی از خانواده شهدا و با پخش کلیپی از اهم رویدادها و چهره‌های مرتبط با جریان مقاومت طی یک سال گذشته و تأکید بر امید به آینده، آغاز شد.

دختر نوجوان شهید هادی باغبانی از شهدای مدافع حرم، در ابتدای این مراسم آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.

فاتحان فتنه‌های دیروز، فتنه تحریم را هم پشت‌سر می‌گذارند

مهندس مهدی دوستی مدیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس اولین سخنران آیین افتتاحیه جشنواره نهم بود که پس از پخش کلیپی درباره این پالایشگاه و اهمیت اقتصادی و سیاسی آن روی سن حاضر شد و گفت: همه مستحضرید که امروز کار دشمن القای ناکارامدی و یاس است و یاس هم کار شیاطین و در رأس آن شیطان بزرگ است. آن‌ها می‌خواهند القا کنند که جمهوری اسلامی نمی‌تواند اما اگر واقعاً جمهوری اسلامی نمی‌تواند، چرا آن را رها نمی‌کنید؟ این همه دورگردی و تکاپوی جهانی برای چیست!؟ این تناقض بزرگی است.

وی افزود: حتما در این میان اتفاقی رخ داده و حتما جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به الگو است. ما امروز از سواحل مدیترانه تا آفریقا تبدیل به الگوی ملت‌ها شده‌ایم. جمهوری اسلامی در مسیر گام برداشته است و دشمن به خوبی این را می‌داند.

دوستی در ادامه به تاریخ پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تا به امروز سه فتنه را پشت سر گذاشته‌ایم؛ جنگ، فتنه سیاسی و امروز هم فتنه اقتصادی و تحریم. در فتنه‌های اول و دوم ویژگی مشترک این بود که رهبر راه را مشخص کرد و ملت به میدان آمد و عبور از این فتنه‌ها و ایستادگی ملت منتهی به تحکیم نظام شد.

وی افزود:‌امروز هم که با فتنه اقتصادی مواجه هستیم؛ بخش اول که نقش رهبر در تبیین مفاهیمی مانند اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و حالا نوبت ما است که وارد میدان شویم و این‌بار هم فتنه را پشت سر بگذاریم. فاتحان فتنه‌های اول و دوم حتما می‌توانند از این فتنه هم عبور کنند.

وی در ادامه به تشریح مختصات اجرایی و عملیاتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تأثیر این پروژه بر فرآیند تقابل با تحریم‌های اقتصادی پرداخت.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها