فیلم جدید "باران کوثری" بیشتر از "عرق سرد" متحمل دردسر شد‼️

«آستیگمات» ساخته مجیدرضا مصطفوی با محوریت موضوعات اجتماعی و با بازی باران کوثری، محسن کیایی، هادی حجازی فر و مهتاب نصیرپور این روزها روی پرده سینما رفته است.

فیلم جدید "باران کوثری" بیشتر از "عرق سرد" متحمل دردسر شد‼️

فیلمی که پس از شش ماه توانست از پروسه صدور مجوز نمایش سربلند بیرون بیاید و رنگ پرده را ببیند، اما ماجرای حساسیت‌هایی که روی این فیلم وجود داشت به حدود یک سال پیش و در آستانه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بر می‌گردد که در نهایت مانع راهیابی «آستیگمات» به این رویداد هنری شد.

مسایل ممیزی و محتوایی از جمله موضوعاتی بودند که به عنوان دلیل کنار گذاشتن این فیلم از جشنواره مطرح شد، در حالی‌که مصطفوی کارگردان این اثر معتقد است بازخورد نظرات هیات انتخاب آثار چیزی جز انتخاب سلیقه‌ای نبوده و برخی از اعضای این هیات نیز به او اعلام کردند که نام فیلمش در لیست منتخب‌شان بوده است اما در نهایت نتیجه چیز دیگری شد.

محسن کیایی بازیگر این فیلم نیز این اتفاقات را ناشی از برخورد سلیقه‌ای دانسته بود که به فیلمسازان جوان لطمه وارد می‌کند.

با این حال این فیلم نتوانست رنگ جشنواره ملی فجر را به خود ببیند و در اقدامی جالب توجه چند ماه بعد در جشنواره جهانی فجر انتخاب و به نمایش درآمد و توانست نظر منتقدان و اهالی سینما را نیز جلب کند و این تفاوت نظر در بین دو جشنواره اتفاقی است که پاسخ آن را باید از مدیرانشان جویا شویم.

حال باید دید که «آستیگمات» که این چنین با حاشیه به مخاطبان سینما معرفی شده است، در اکران عمومی چگونه سرنوشتی خواهد داشت.

منبع: سرنا نیوز

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها