شما نظر دادید/ «هفت» تندروی می‌کند

شما نظر دادید/ «هفت» تندروی می‌کند

طبق نظرخواهی خبرآنلاین، درباره بحث و جدل میان مجری برنامه «هفت» و واکنش برخی از اهالی سینما تعدادی از کاربران هر دو طرف را متهم به تندروی کردند و بسیاری نیز نسبت به ادبیات به کار رفته در «هفت» موضع گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر و پس از آن حواشی زیادی درباره برنامه «هفت» و رویکرد آن در برخورد با سینماگران به وجود آمد. هفته گذشته پس از حضور مسعود فراستی منتقد این برنامه در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و اظهاراتش درخصوص فیلم «گشت 2» ساخته سعید سهیلی، موجی از انتقادها به این کار و نحوه نقد او به فیلم‌ها در بین اهالی هنر مطرح شد. پس از این ماجرا جدال لفظی از سوی مجری «هفت» بالا گرفت و او با ادبیاتی تند چند تن از اهالی سینما از جمله حمید فرخ‌نژاد، پرویز پرستویی، فریدون جیرانی و حتی حجت‌الله ایوبی را مورد خطاب قرار داد. به همین منظور خبرآنلاین از کاربران خود خواست تا نظراتشان درباره رویکرد این برنامه و ادبیات مجری‌اش بیان کنند.

از میان بیش از 130 نظر ثبت شده برای این نظرخواهی، با وجود اینکه اصل موضوع، نقد ادبیات نادرست مجری «هفت» بود چندین نظر حاوی جملاتی غیر قابل انتشار بودند که از بین آنها 96 دیدگاه کاربران خبرآنلاین منتشر شد.

برای نمونه آیس برگ به طرفداری از فراستی نوشت: «سینمای ایران بسیار سطح پایین تر از دانش استاد فراستی عزیزه و این برنامه واسه ی ایشون بسیار کوچیکه و مجبور هستن به آثار خیلی پیش پا افتاده و فیلمفارسی های مدرن بپردازن که دور از شان ایشونه.تنها مشکل بزرگ ایشون اینه که کمی مغرضانه درباره همین آثار سخیف حرف میزنن،آثاری که اصلا ارزش صحبت کردن ندارن.»

کاربر بی نامی نیز به نقد ادبیات مطرح شده در «هفت» نوشت: «صریح بودن خوبه به شرطی که با توهین همراه نباشه. اینکه الفاظ زشت و رکیک برای دیگران استفاده کنیم و یا مخالفین رو پاپاراتزی بنامیم و تعابیر زشت براشون بکار ببندیم بعد بیایم از اخلاق و احترام صحبت کنیم نه منصفانه است نه صراحته نه بدون تعارف بودن.»

محمد نیز درباره این موضوع نوشت: «من از فراستی بدم نمیاد فرخ نژاد رو هم دوست دارم. از نقدهای فراستی آزرده شدم ولی ازش متنفر نشدم و بنظرم اون سفارشی کار نمیکنه . در مورد افخمی هم اینو بگم که اصلا در قواره مجری خوب نیست و در آخر الان میبینیم که فیلم فرهادی که از طرف افخمی اینقدر بهش کم لطفی شد الان شده بزرگترین و اثرگذارترین پیام به دولت آمریکا.»

یک کاربر هم در موضع گیری تند نوشت: «افخمی و فراستی ضدفرهنگ سازان این مملکت هستند.بندازینشون از صدا و سیما بیرون...»

کاربری هم به اسم محسن در انتقاد از ادامه یافتن این بحث ها در سینما نوشت: «یکی میرد ز درد بی نوایی یکی می گفت خانم زردک می خواهی. حکایت این جماعت هم همینه. توی این شرایط وحشتناک اقتصادی، آب و هوای نفرین شده، تهدیدهای روز افزون آمریکا و حامیانش، و خیلی مشکلات و مصائب دیگه، جنگ این حضرات سینماگرها هم واسه خودش عالمی داره.»

یک کاربر هم با تاکید براینکه هر دو طرف در این زمینه تندروی می کنند دیدگاه خود را در این زمینه چنین بیان کرد: «به نظر میرسد هر دو طرف تندروی می‌کنند،ولی دعوت از یک فرد به عنوان کارشناس در خانه ملت در کمیسیون تخصصی مربوط به فرهنگ و سینما امری معمول و متعارف در همه دنیا می‌باشد و از سمت دیگر استفاده از تریبون رسانه ملی برای پاسخگویی به مطلب صفحه شخصی یک نفر نیز سواستقاده می‌باشد.»

سارا هم دیدگاه خود در مورد این ماجرا را با انتقاد از ادبیات نقد «هفت» چنین نوشت: «نقد هیچ سینماگری بد نیست ولی وقتی یک عده با بازی با اسم کانادا و دو تابعیتی و علم کردن اونها به عنوان ابزار مقبول کردن نظراتشون بین یه طیف خاص ، نشون میدن این طرف کیه و چی میگه. الان هرکسی بره صدا و سیما بگه ای وای فلانی فلان کار و کرد چون از استکبار می‌ترسید، همون کاری که آقای افخمی بدون هیچ سند و مدرکی یا حتی اجازه اینکه طرف مقابل هم از خودش دفاع کنه در برابر اتهام میشه آدم مورد قبول صدا و سیما که آقای افخمی دقیقا همچین کاری کرد.»

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها