سالها خواستیم با روش‌های سرهنگی، کار فرهنگی کنیم!

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آیا نویسنده ما توانایی تالیف کتاب و نظارت بر آن را که به خودشان واگذار شود، ندارند؟ متاسفانه با روش های سرهنگی خواستیم بر آنها مدیریت کنیم .

سالها خواستیم با روش‌های سرهنگی، کار فرهنگی کنیم!

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره صنعت چاپ با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

* فرشیدفرید: واردات 560 هزار دلاری سررسید، دفتر و دفتر ادداشت در سال 96

بر اساس این گزارش، مسعود فرشید فرید دبیر این دوره از جشنواره با بیان اینکه روسای اتحادیه‌های صنعت چاپ مواضع سیاسی خود را کنار گذاشتند تا مشکلات صنعت چاپرا از زبان جشنواره به سمع مسئولان برسانند اظهار داشت: برنامه‌های این صنعت به چند دسته تقسیم می‌شود اما با رویکرد حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی این برنامه‌ها تنظیم شده است.

به گفته دبیر جشنواره، امیدواریم این روز به تقویم ملی کشورمان بازگردد؛ امیدواریم بزودی شاهد درج روز 11 شهریور به عنوان صنعت چاپ در تقویم‌ها و سررسیدهایی که خودمان چاپ می‌کنیم باشیم.

فرشید فرید به برخی مشکلات صنعت چاپ اشاره و با تاکید بر عدم تامین مواد اولیه گفت: در سال 96 حدود 560 هزار دلار فقط دفتر، سررسید ، دفتر یادداشت و ایزی نوت وارد کشور شده است اما وقتی تحریم روی می‌دهد باید روی کالاهای خودمان کار کرده و بازار جدید ایجاد کنیم. البته صنعت چاپ با بروز تحریم‌ها وضعیت بهتری یافته است.

* رئیس کمیسیون فرهنگی : سالها خواستیم با روش‌های سرهنگی، کار فرهنگی کنیم

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ر سخنانی با بیان اینکه حوزه فرهنگ از همه حوزه‌ها تاثیر می‌پذیرد بیان کرد: حوزه فرهنگ از همه حوزه‌ها تاثیر می‌پذیرد و بر همه حوزه ها تاثیرگذار است یکی از این حوزه‌ها که تاثیر متقابل میان آن است اقتصاد است.

وی افزود: وقتی اقتصاد را در حوزه فرهنگ بررسی می کنیم درمی‌یابیم باید در سبد زندگی مردم و کالاهای ضروری مردم کالاهای فرهنگی را هم لحاظ کنیم. در اقتصاد فرهنگی خوزه کار فرهنگ باید اقتصادی باشد رویکرد ما نیز در اجلاسیه سوم و سومین سال دور دهم مجلس و کمیسیون فرهنگی توجه به اقتصاد فرهنگ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نگاه به صنعت چاپ را به عنوان بزرگترین صنعت در حوزه فرهنگ برشمرد و توضیح داد: این صنعت یکی از حلقه‌های مهم در حوزه اقتصاد است. پس ما باید به کمک اقتصاد کشور در این دوران ویژه بیایم و موانع را از سر راه اقتصاد فرهنگ برداریم. یکی از موانع قوانین و مقررات دست و پاگیر است. مشکل دیگر فرهنگ کار اداری و دوری از کارآفرینی است.

حجت‌لاسلام مازنی در بخش دیگری از سخنانش به ممیزی اشاره کرد و با بیان این مطلب که نویسنده بر اساس ذائقه مشتری کتاب تالیف نمی‌کند، اضافه کرد: ما سالها بی اعتمادی به صاحب‌نظران و نویسندگان را تجربه کردیم بیایید مدتی هم اعتماد کنیم، چرا که سال‌ها آثار نویسندگان ما در محاق ممیزی می‌ماند.

وی گفت: آیا نویسنده ما توانایی تالیف کتاب و نظارت بر آن را که به خودشان واگذار کنیم، ندارند؟ اما متاسفانه با روش های سرهنگی خواستیم بر آنها مدیریت کنیم البته من هم با کنترل و ملاحظه در این مسیر موافقم اما معتقدم باید این کار به اهلش سپرده شود.

مازنی با این مطلب که اگر آثار نویسندگان و هنرمندان و اهل فرهنگ ما از دل هنرمند بجوشد لاجرم بر دل مردم هم می‌نشیند. بنابراین از مداخلات غیر حرفه‌ای باید در این حوزه پرهیز کرد.

در این مراسم احمدابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان و ایرج استاد علینقی رئیس جشنواره به ایراد سخن پرداختند.

منبع: فارس

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها