آیین گرامی‌داشت سیدضیاءالدین دُرّی برگزار می شود

آیین گرامی‌داشت سیدضیاءالدین دُرّی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده پیشکسوت و فقید سینما و تلویزیون در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

آیین گرامی‌داشت سیدضیاءالدین دُرّی برگزار می شود

این آیین روز دوشنبه 12 شهریورماه ساعت 10 همزمان با سالروز شهادت اسطوره مبارزه با استعمار انگلیس رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود.
چهره‌هایی همچون عزت‌الله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما در زمان ساخت سریال کلاه پهلوی، مهدی فرجی مدیر وقت شبکه یک در زمان ساخت این سریال، امیرعلی دانایی بازیگر سریال کلاه پهلوی و خانواده مرحوم دری در این آیین حضور خواهند داشت.
سالار عقیلی، حسین دهباشی و شهریار زرشناس نیز از میهمانان این آیین هستند.
سیدضیاءالدین دُرّی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده پیشکسوت و فقید سینما و تلویزیون متولد 1332 در تهران ، پس از تحصیلات ناتمام در رشته علوم ارتباطات به سینما گرایش پیدا کرد. وی فعالیت هنری خود را با تلویزیون آغاز کرد و با کارگردانی فیلم سینمایی «صاعقه» در سال 1363 به جمع کارگردانان سینما پیوست.
سریال‌های «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» و فیلم‌های سینمایی «باد و شقایق» و «سینما سینماست» از جمله آثار این کارگردان است.
دُرّی 26 مردادماه در پی عارضه کبدی در شیراز درگذشت. مرگ وی با عزت الله انتظامی بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون در یک روز بود.
فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی، پلاک 83 واقع شده است.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها