در گفت و گوی اختصاصی با فرزاد موتمن مطرح شد:

جشنواره جهانی فجر قدم های بزرگی برداشته است/فیلم ''سراسر شب'' ادامه ''شب‌های روشن'' نیست

فرزاد موتمن گفت:از وقتی که جشنواره جهانی از جشنواره فجر جدا شد، بسیار بهتر شده است، زیرا تا وقتی به جشنواره فجر وصل بود هیچ اتفافی برای آن نمی افتاد.

جشنواره جهانی فجر قدم های بزرگی برداشته است/فیلم ''سراسر شب'' ادامه ''شب‌های روشن'' نیست

سوگل دانائی : بلندگوهای پردیس سینمایی چارسو که اکنون به عنوان کاخ رسانه جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شده است، روز جمعه خبر از اکران فیلم سینمایی فرزاد موتمن می دادند- فیلمی که داوران جشنواره فیلم فجر در بخش ملی از نمایش آن در بخش مسابقه سینمای ایران امتناع کردند.- بعد از مدت چند دقیقه اما اعلام شد که فیلم دیگری جایگزین فیلم موتمن شده است و فیلم ''سراسر شب'' در جشنواره جهانی هم اکران نمی شود.

این فیلم سینمایی تازه ترین اثر فرزاد موتمن است کارگردانی که بیشتر ما او را با فیلم های ''هفت پرده'' و ''شبهای روشن'' در خاطر داریم.

به همین بهانه گفت و گوی کوتاهی با فرزاد موتمن درباره علت عدم اکران فیلمش در جشنواره جهانی داریم که در ادامه آمده است:

فرزاد موتمن، کارگردان فیلم سراسر شب درباره علت عدم پخش فیلم سراسر شب در بخش بازار جشنواره فجر گفت: فیلم من در مراحل فنی آماده نبود و چند روز دیگر آماده خواهد شد.

وی درباره نپذیزفته شدن فیلمش در جشنواره ملی فجر توضیح داد: ما فیلم را به جشنواره ملی فجر داده بودیم اما فیلم را نخواستند، من اعتراض کردم زیرا فیلم سراسر شب فیلم بسیاری مهمی است، چرا نباید آن را بخواهند.

کارگردان فیلم شیهای روشن درباره شایعات شنیده شده درباره اختلاف نظر او با جشنواره جهانی فجر گفت: اینجا هیچ مشکلی نبود، صرفا آماده نشده است.

موتمن در پاسخ به این سوال که آیا فیلم ''سراسر شب'' ادامه فیلم ''شبهای روشن'' است گفت: فیلم مربوط به شبهای روشن است اما ادامه آن نیست. این فیلم درباره فیلمسازی است که سالها پیش شبهای روشن را ساخته است.

این کارگردان سینما درباره موضوع این فیلم سینمایی گفت: در یک شب مهتا، دختری که دانشجوی پزشکی است، تاکسی می گیرد که به کافه آلفاویل برسد، این کافه پاتوق یک فیلمساز میانسالی است به اسم داوود مرادی، مهتا می خواهد داوود مرادی را پیدا کند و از او درباره خواهرش بپرسد که بین او و خواهر مهتا مریم، چه اتفاقی افتاده که مریم دو ماه است که از خواب بیدار نمی شود.

موتمن درباره علت بازی گرفتن از سینا حجازی که یک موزیسسین است توضیح داد: هر کاری سختی خودش را دارد، ما یک کاراکتری می‌خواستیم که آواز بخواند، گیتار بزند، چه بهتر بود که یک گیتاریست این کار را انجام دهد.

کارگردان فیلم جعبه موسیقی ادامه داد: سینا حجازی اگر چه اولین بار بود که جلوی دوربین می‌رفت ولی در خانواده ای از بازیگرها بزرگ شده و بیگانه نیست، به نظرم شخصیت دوست داشتنی شده، البته باز مردم باید نظر دهند.

فرزاد موتمن درباره زمان اکران عمومی سراسر شب گفت: من دوست دارم که فیلم در زمستان اکران شود، زیرا صحنه‌هایی در آن هست که دو شخصیت در سرما قدم می‌زنند و فکر می‌کنم تماشای آن در زمستان جذابتر باشد.

این کارگردان سینما درباره جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: امسال مهمانان بسیار خوبی اینجا حضور دارند، یک اسطوره اینجاست، ژان پیر لیو. حضور این مهمان ما بسیار خوب است زیرا توجه جهانی را به جشنواره جلب می‌کند و باعث می‌شود که جشنواره قدم‌های بزرگتری بردارد.

موتمن در پایان درباره کیفیت برگزاری جشنواره جهانی فجر نسبت به جشنواره فجر گفت: به نظرم از وقتی که جشنواره جهانی از جشنواره فجر جدا شد، بسیار بهتر شده است، زیرا تا وقتی به جشنواره فجر وصل بود هیچ اتفافی برای آن نمی افتاد ولی اکنون مدیریت خوبی دارد، تصمیم گیری‌های بهتری برای آن می شود، همین تصمیم‌ها باعث شده که الیور استون و فرانکو نرو به جشنواره می‌آید و به نظر می‌رسد که فیلم های بهتری اکران می‌شود و امیدوار کننده هم هست.

منبع: خبر فوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها