نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج/ تصاویر

نیکولاس کیج از مشهورترین بازیگران هالیود کلکسیون بسیاری دیدنی از خودروهای خاصی را دارد و ارزش مجموعه او فراتر از چیزی است که تصور می‌کنید.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج/ تصاویر

لیست طولانی از آثار پرفروش سینما هالیود مختص نیکولاس کیج، بازیگر افسانه‌ای این شرکت است که توانسته میلیون ها تماشاگر را به پای پرده سینما برساند.

 نقش‌های موفق پی در پی او بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ باعث شد تا به سرمایه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیون دلار دست پیدا کند. او مقدار زیادی از این سرمایه صرف جمع آوری کلکسیون بسیار خاصی از خودروهای منحصر به فرد کرد.

کلکسیون خودروهای نیکولاس کیج

با انجام چنین خریدهایی، نیکولاس کیج توانست دوباره با سلیقه خودرویی خود به شهرت برسد؛ چراکه بسیاری از خودروهای خریداری شده توسط کیج از کمیاب ترین ماشین های کلاسیک با مسافت پیموده شده کم و تاریخچه های برجسته بودند.

البته در یک دوره زمانی به خاطر درگیری با سازمان مالیات مجبور شد تا بسیاری از آنها را بفروشد اما آنچه هم اکنون موجود است، از نادرترین وسایل نقلیه‌ای هستند که ارزشی فراتر از آنچه تصور می‌کنید، دارند. اگر علاقه مند هستید با این کلکسیون خودرو های نیکولاس کیج آشنا شوید. 

 

بوگاتی تایپ ۱۰۱ کوپه ون آنتم

حتی با وجود صرف میلیون‌ها دلار کلکسیونرهای انگشت شماری هستند که می‌توانند صاحب یک بوگاتی کلاسیک شوند و نیکولاس کیج یکی از همین افراد است که توانست در دهه ۱۹۹۰ یک تیپ ۱۰۱ کوپه توسط ون آنتم به دست آورد.

 
 
 
نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)
بوگاتی تایپ ۱۰۱ کوپه ون آنتم

گفته می‌شود که این بوگاتی کیج در سال ۱۹۵۴ در کارخانجات آنتم ساخته شده و یکی از شش تایپ ۱۰۱ به شمار می‌رود. همچنین این مدل تنها نمونه‌ای است که توسط ون آنتم بدنه شده است.

شایان ذکر است که این خودرو قبل از کیج در اختیار کلسیونر مشهور بیل هارا بود که بیش از ۱۵۰۰ اتومبیل داشته و گفته می‌شود که پس از مرگ او در سال ۱۹۷۸ به نیکولاس کیج رسیده است.

لامبورگینی دیابلو وی تی آلپاین

موتور 6.0 لیتری V12 لامبورگینی دیابلو باعث می‌شود تا صدایی را ایجاد کند که بیشتر مورد علاقه افراد سنتی است. نیکولاس کیج لامبورگینی دیابلو وی تی آلپاین خود را رنگ نارنجی روشن سفارش داده و گفته می‌شود این رنگ برای لامبورگینی تنها مدل موجود در ایالات متحده بود.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

لامبورگینی دیابلو وی تی آلپاین

او این خودرو لامبورگینی را در سال ۲۰۰۱ به صورت نو خریداری کرد و مانند بسیاری از خودروهایش، تنها چند سال قبل از فروش آن را نگه داشت.

لامبورگینی جی تی ۳۵۰

موتور 3.5 لیتری V12 این خودرو می‌توانست حدود 270 اسب بخار نیرو تولید کند و اولین لامبورگینی بود که از آن 120 دستگاه ساخته شد. به لطف موتور قدرتمند، برای لامبورگینی جی تی 350 حداکثر 255 کیلومتر در ساعت ثبت شده که رکورد مطلوبی در میان خودروهای آن زمان به شمار می‌رود.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

لامبورگینی جی تی ۳۵۰

طبق گزارش ها، این خودرو در سال ۲۰۰۲ از طریق یک نمایندگی مستقر در پنسیلوانیا با قیمت مقرون به صرفه ۹۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شد و نیکولاس کیج فردی بود که توانست با پرداخت این مبلغ صاحب چنین خودرو خاصی شود و آن را به کلکسیون خودروهای خود اضافه کند.

رولز رویس سیلور کلاد ۳

نیکولاس کیج از طرفداران پر و پا قرص ماشین‌های انگلیسی بوده و با چندین خودرو رولز رویس از جمله کمیاب ترین آنها شناخته می‌شود. برخی منابع اعلام می‌کنند که نیکولاس کیج دو مدل از رولز رویس سیلور کلود ۳ را داشته که یکی مدل ۱۹۶۴ با فرمان چپ و رنگ سبز مخملی با کاپوت و فضای داخلی مشکی و دومی مدل ۱۹۶۳ با رنگ آمیزی سفید و قهوه‌ای بوده است.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

رولز رویس سیلور کلاد ۳

ناگفته نماند که مدل ۱۹۶۴ این رولز رویس سیلور کلود ۳ یکی از تنها ۲۵ نسخه‌ای بوده که با فرمان چپ ساخته شده و احتمالا علاقه نیکولاس کیج به فرهنگ انگلستان عامل چنین خریدهایی بوده است.

بوگاتی تایپ ۵۷ سی آتالانت

تایپ ۵۷ با موتور مشهور خود توانسته یکی از خودرو های اساسی بوگاتی باشد که شاسی شماره ۵۷۶۷۹ آن در سال ۱۹۳۸ به شکل آتالانت یعنی به عنوان یک کوپه دو در و دو سرنشین از کارخانه خارج شد. این خودرو در دهه ۱۹۵۰ وارد ایالت متحده شده و نیکولاس کیج توانست از طریق بازار خودروهای اسپرت در اواخر دهه ۱۹۹۰ صاحب این خودرو منحصر به فرد شود.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

بوگاتی تایپ ۵۷ سی آتالانت

تایپ ۵۷ سی آتالانت در بین دیگر مدل‌های تایپ ۵۷ غیرمعمول به شمار می‌رفت؛ چراکه در سال ۱۹۸۰ این خودرو به یک یک سوپرشارژر افترمارکت مجهز شده بود. چنین قابلیتی باعث شد تا همچون جواهری در میان دیگر خودرو های کلکسیون نیکولاس کیج بدرخشد.

لامبورگینی میورا P400 SVJ

فراری تنها برند ایتالیایی نیست که نیکولاس کیج به آن علاقه داشت؛ چراکه برای سال ها صاحب چندین خودرو لامبورگینی بوده و پرمخاطب ترین آنها بدون شک میورا P400 SVJ مدل 1971 با شماره شاسی 4934 است. این خودرو در سال ۱۹۹۷ در ژنو به حراجی رفت و به قیمت حدود ۴۴۷ هزار دلار، تقریبا به دو برابر ارزش تخمینی آن به کسی جز نیکلاس کیج فروخته شد.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

لامبورگینی میورا P400 SVJ

این یکی از تنها چهار SVJ است که تا به حال ساخته شده و در زمانی که کیج آن را خریداری کرد، طبق گزارش ها تنها 1897 مایل مسافت را طی کرده بود. خودرو لامبورگینی میورا P400 SVJ اکنون دارای پلاک «71 SVJ» است و پس از گذشت سال‌های پس از مالکیت کیج، برای بازسازی کامل به کارخانه بازگردانده شده است.

پورشه ۳۵۶

یکی از نمادین‌ترین مدل‌های پورشه در تمام دوران‌ها، ۳۵۶ اسپیدستر است که در سال ۱۹۵۴ در ایالات متحده عرضه شد. نیکلاس کیج دارای مدلی در سال ۱۹۵۵ با رنگ سفید، سقف تاشو قهوه‌ای مایل به زرد و فضای داخلی چرمی برنزه بود. پورشه ۳۵۶ تقریباً به محض عرضه شدن به دلیل ماهیت آماده مسابقه‌اش محبوب شد و گفته می‌شود که در آمریکا بیشترین محبوبیت را داشته است.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

پورشه ۳۵۶

هیچ مدرک معتبری که نشان دهد نیکولاس کیج با این خودرو در مسابقات شرکت کرده وجود ندارد؛ چراکه علاقه کیج بیشتر برای جمع کردن بود تا استفاده و این باعث می‌شد تا کلکسیون متنوعی داشته باشد.

فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر

نیکولاس کیج در بین سال‌های 2003 تا 2007 صاحب یک فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر بوده که این خودرو برای اولین بار در سال 1959 به یک دکتر رومی فروخته شد. پس از مالکیت چندین کلکسیونر مشهور، بالاخره با این رنگ مشکی جذاب به دست کیج رسید.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر

کیج در سال 2004 این خودرو فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر را به یک رویداد معتبر رقابت بین بهترین خودرو های کلکسیونرهای جهان عرضه کرد اما نتوانست در آن برنده شود ولی تا سال ها کیج با این خودرو به شهرت بسیاری رسید.

فراری 275 GTB/4

فراری 275 GTB/4 که در اصل در نمایشگاه خودرو پاریس در سال 1966 رونمایی شد، اولین فراری تولیدی بود که با موتور پیشرفته چهار دوربین V12 این برند بود. این فراری با حداکثر توان خروجی 300 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه و حداکثر سرعت 166 مایل در ساعت، یکی از سریع ترین خودروهای تولیدی زمان خود (از طریق فراری) بود.

نگاهی به کلکسیون خودروهای کمیاب نیکولاس کیج (+عکس)

فراری 275 GTB/4

نیکلولاس کیج این خودرو فراری 275 GTB/4 را در سال 2007 خرید و آن را تا سال 2014 که یک کلکسیونر مستقر در بریتانیا آن را خریداری کرد، نگه داشت.

شایان ذکر است پس از این که نیکولاس کیج آن را واگذار کرد، دوباره به کارخانه بازگشت تا بازسازی کاملی برای قسمت های مختلف آن صورت بگیرد.

منبع: گجت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    بدبخت پراید نداره. با من چه فرقی داره

  • ناشناس
    0

    خوش بحالش کاش ماهم یک ماشین داشتیم ،مابدبختیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها