عمره ۱۴۰۲ رسماً لغو شد/ عودت وجوه همه ثبت‌نام کنندگان عمره از ۲۸ بهمن

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به نامشخص بودن زمان صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران به عربستان، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه واریزی همه ثبت نام کنندگان را به حسابشان بازگرداند.

عمره ۱۴۰۲ رسماً لغو شد/ عودت وجوه همه ثبت‌نام کنندگان عمره از ۲۸ بهمن

غلامرضا رضایی درباره آخرین وضعیت اعزام زائران عمره به سرزمین وحی اظهار کرد: صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران ایر به عربستان با تأخیر مواجه شد و هنوز هم مشخص نیست که این مجوز چه زمانی صادر می‌شود بنابراین باتوجه به طولانی شدن این روند و برای‌اینکه بیش‌از این شرمنده متقاضیان نباشیم و ارزش پول آن‌ها کاهش پیدا نکند سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه واریزی آن‌ها را به حسابشان بازگرداند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در صورت اعلام پاسخ مسئولان سعودی و صدور مجوز پرواز طی چند روز آینده سریعا برنامه ریزی‌های لازم انجام و اعزام در ماه مبارک رمضان و شوال که مدت آن ۲۰ روز خواهد بود به انجام خواهد رسید.

رضایی افزود: اگر پاسخ سعودی‌ها اعلام شود اولویت اعزام با متقاضیانی خواهد بود که تمامی مراحل قبلی خود را به انجام رسانده اند. همچنان از سوی وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشور و مسئولان سعودی پیگیر راه اندازی عمره مفرده هستیم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد:  از روز شنبه 28 بهمن ماه، عودت وجوه همه عمره گزاران که شامل حدود 30 هزار نفر می‌شود آغاز خواهد شد و این امر طی سه الی چهار روز کاری به اتمام می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به لحاظ سپرده گذاری متقاضیان عمره مفرده در بانک‌ها سودی به آنها تعلق خواهد گرفت یا نه، گفت: سازمان حج بابت این سپرده گذاری نه سودی دریافت می کند و نه می‌تواند سودی به متقاضیان پرداخت کند زیرا که این مهم به بانک و روند و نوع سپرده گذاری آنها اختصاص دارد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • بهلول
    0

    كم كم سروكله شيخ نمروخاشقچى درصداوسيماپيداميشه

  • ناشناس
    2

    اینم از عربستان ایران منزوی منزوی تر میشه اونم بخاطر تندرو های افراطی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چرا زمانیکه اطلاع نداری در افشانی میکنی حالا خوبهخواستگاه القاعده و طالبان عربستانه و مسئله دیگر عربستان اصرار داره ایران از هواپیماهای عربستان برای تردد زائران استفاده کند که در اینصورت هزینه حج تا 140میلیون تومان بالا میرود که مورد قبول ایران نیست عربستان بدلایلی تمایل ندارد هواپیماهای ایرانی بر فراز عربستان پرواز کنند چون عربستان یکی از پایگاه های آمریکا و انگلیس میباشد و مدتیست فضای هوایی خود را بر روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشوده و دالان ترانزیت زمینی جهت حمل محموله هایی به مقصد این رژیم از امارات و بحرین اختصاص داده .مششخصه از کجا خط میگیری

  • ناشناس
    0

    خدا را شکر

  • ناشناس
    3

    درود بر عربستان و اسراییل قدرتمند و صلح طلب

  • فرهادی
    0

    این کار اگر در دولت قبل انجام شده بود حسین شریعتمداری و دیگر خالص سازان گوش فلک را کر کرده بودند از ناکارامدی دولت !؟ اما حالا چون داستان اختلاس چای دبش همه سکوت کرده اند از خالص ساز تا رسانه و روزنامه و امام جمعه و جماعت !؟

  • ناشناس
    0

    مدیران لایق خیلی زحمت کشیدید بعد از این همه سال، به جای سفر زیارتی عزتمندانه ،چشم انتظاری و دلسردی به بندگان خدا هدیه دادید..

  • Shahram
    0

    شاهکار جدید برای پول درآوردن از دست مردم.
    شما پول مردم رو مگه تو بانک نگهداری نکردی ؟ اگه بگی حسابش سود نداشت که خنده ام میگیره.
    مردم ایران آنقدر ساده هستند که با هر ترفندی به طرف حال میدن

  • شیرتوشیر
    2

    بن سلمان خیلی مردی

  • ناشناس
    1

    خدا همه جا هست، مکه توی در و همسایه و فامیله، کی گفته حتما باید کلی پول بریزیم توی حلقوم سعودیها برای تشرف پیدا کردن؟ امروزه میلیونها هموطن واجب تر از مکه هستند که هر حاجی میتونه لااقل ده خانواده رو نجات بده و ده برابر حاجی تر بشه...

  • ناشناس
    1

    بهتر... خانوادگی میرن عمره! چه خبره! سفر تفریحی که نیست قرار است تفکر کنی و آدم شوی نه گردش و خرید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها