شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری درگذشت

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از درگذشت مرتضی حامدی شهرکی متخلص به فرزان از شاعران پیشکسوت این استان خبر داد.

شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری درگذشت

حجت‌الله شیروانی روز یکشنبه افزود:مرتضی حامدی شهرکی متخلص به فرزان در سال ۱۳۳۸ در شهر کیان به دنیا آمد و سال‌ها در کسوت معلمی در آموزش و پروش خدمت کرد، گفت: از این شاعر مردمی ۹ جلد کتاب شعر و برخی آثار پژوهشی به یادگار مانده است.

وی افزود: فرزان شاعری بود که در خلق واژگان و به‌کارگیری آن‌ها در سرایش اشعار به زبان فارسی و ترکی توانایی بالایی داشت و تسلطش بر مفاهیم فلسفی و روانشناسی از ویژگی‌های برجسته کار او محسوب می‌شود.

شیروانی یادآور شد: تسلط این شاعر اهل شهر کیان در سرودن اشعار به‌گونه‌ای بود که در برخی آثار او می‌توان سادگی و صمیمت را به خوبی احساس کرد و در تعدادی از آثار دیگرش، پیچیدگی‌های کلامی به چشم می‌آید که این موضوع نشان از مهارت او بر زبان فارسی دارد.
شیروانی با تسلیت فقدان این شاعر چهارمحال و بختیاری به خانواده او و همچنین جامعه فرهنگ و ادب استان یادآور شد: بدون شک با بررسی دقیق آثار مرتضی حامدی شهرکی می‌توان ویژگی‌های ممتاز دیگری را در لحن و شعر او کشف کرد.

به گفته وی، فرزان نخستین کتاب خود را با نام «ک‍ل‍ی‍ات‌ دی‍وان‌ اش‍ع‍ار؛ش‍ام‍ل‌ ف‍ان‍وس‌ ب‍ه‍ارس‍ت‍ان‌ ق‍ق‍ن‍وس‌» در سال ۱۳۸۴ به چاپ رسانید. «افسانه زندگی»،«الماس‌های گمشده»،«برهنه و برف»،«سه‌گانه‌های اسرارآمیز»،«می‌گویم... می‌گوید...»،«هزار منقار»،«چکامه‌های سبز» و «دنیز آناسی: مجموعه اشعار ترکی» از دیگر کتاب‌های است.

شاعران و نویسندگان چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه های ادبی منتشر کرده‌اند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها