بازگشت گلزار به صدا و سیما؛ کشتی به گل نشسته دست به دامن چهره ها/ وحید جلیلی و چرخش از پابرهنه ها به سلبریتی های مست ثروت

وحید جلیلی که مدعی حذف سلبریتی ها بود تغییر رویه داده و با بهبود اوضاع مالی صدا و سیما و قراردادهای جدید اسپانسری در این نهاد، شروع به جذب سلبریتی ها کرد و حتی راضی به بازگشت محمدرضا گلزاری شد که نماد سلبریتی و سلبریتیسم است.

بازگشت گلزار به صدا و سیما؛ کشتی به گل نشسته دست به دامن چهره ها/ وحید جلیلی و چرخش از پابرهنه ها به سلبریتی های مست ثروت

به گزارش خبر فوری، درحالیکه برنامه‌های صدا و سیما هر روز کم فروغ تر از دیروز می شوند، حاشیه های این سازمان عریض و طویل هر لحظه بیشتر می شوند. جالب اینجا است که این حاشیه ها جذاب تر و پرمخاطب تر از برنامه های صدا و سیما هستند و بیش از محتواهای تولیدی صدا و سیما در راس اخبار قرار دارند.

چند روز قبل، خبر بازگشت محمد رضا گلزار و رضا رشیدپور به تلویزیون منتشر شد. با قطعی شدن این بازگشت و تایید نهایی این خبر، محمدرضا شهبازی، مجری تلویزیون در یک ویدئو اعلام کرد که با بازگشت رشیدپور و گلزار دیگر حاضر نیست در تلویزیون کار کند و صدا و سیما را ترک خواهد کرد (اینجا بخوانید). شهبازی در بخشی از اظهاراتش ادعا کرد که تلویزیون در قرارداد جدیدش با گلزار، قرار است چند صد میلیون برای هر اجرا به این سلبریتی مشهور بدهد. همچنین، او مدعی شده که رقم قرارداد رشیدپور هم بالا است و قرار است پول زیادی از صدا و سیما دریافت کند.

در مورد ادعای شهبازی نمی توان نتیجه گیری کرد و صحت و سقم آن را تایید نمود. آنچه مشخص است این است که قطعا رقم قرارداد صدا و سیما با گلزار بالا است و بعید است این ستارۀ مشهور با رقمی پایین به تلویزیون بازگردد. اما چه شد که صدا و سیما تغییر استراتژی داد و ترجیح داد بار دیگر دست به دامان سلبریتی ها شود؟

وحید جلیلی و چرخش از پابرهنه ها به سلبریتی های مست ثروت

در حال حاضر، تلویزیون توسط مثلث جبلی – جلیلی – برمهانی اداره می‌شود. در میان این سه ضلع، نقش وحید جلیلی، فعال اصولگرای سابق، برادر سعید جلیلی و قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما بیش از دو ضلع دیگر قابل توجه است.

 وحید جلیلی از فعالان اصولگرا و عدالت خواه دیروز است که در جریان های عدالت خواه دانشجویی نقش زیادی ایفا می کرد و مدتی مورد احترام آنان بود. او تا قبل از ورود به صدا و سیما ایده های بلندپروازانه و آرمان گرایانه ای داشت. جلیلی که فعال فرهنگی بود و اعتقاد داشت اصلاح اقتصادی کشور هم منوط بر اصلاح فرهنگی است، منتقد شدید سلبریتی ها و جریان سلبریتی گرایی در صدا و سیما و سینما بود و آنها را متهم ردیف اول فساد در کشور می دانست.

جلیلی در برنامه ثریا در سال 97 شرکت کرد و انتقادات شدیدی به سلبریتی های به قول او «مست ثروت و قدرت» کرد. فعال اصولگرای دیروز معتقد بود صدا و سیما باید از سلبریتی های به قول او ضد انقلاب پاک شود. او صدا و سیما را رسانۀ مردم مستضعف می دانست و معتقد بود بذل و بخشش ها به سلبریتی ها و پرداخت پول ها و دستمزدهای کلان به سلبریتی ها بزرگترین خیانت و اشتباه صدا و سیما بوده است.

بعد از ورود جلیلی به صدا و سیما، او مدعی تحول در سازمان شد. جلیلی در نشست تخصصی معاونین سیمای مراکز استان ‌ها ضمن بیان اینکه «تحول در رسانه ملی یعنی صداوسیما به شکل قرارگاهی اداره شود»، ابراز تاسف کرد که « در سال ‌های گذشته رسانه ملی، نخبگان و دانشمندان را حذف کرد و سلبریتی‌ها را برجسته کرد»

با ورود جلیلی به صدا و سیما، تغییرات پیاپی و سریعی رخ دادند. سلبریتی ها آرام آرام حذف شدند، کیفیت برنامه ها پایین آمد و برخی برنامه ها (از جمله برنامه ای که شهبازی، مجری فوق الذکر آن را اجرا می کرد) فقط 5 درصد مخاطب داشت.

این جریان باعث شد جلیلی تغییر رویه داده و با بهبود اوضاع مالی صدا و سیما و قراردادهای جدید اسپانسری در این نهاد، شروع به جذب سلبریتی ها کرده و حتی راضی به بازگشت محمد رضا گلزاری شود که نماد سلبریتی و سلبریتیسم است.

وحید جلیلی، رویاپردازی که به دیوار سخت عمل خورد

وحید جلیلی با چرخش خود بار دیگر نشان داد میان ادعا و عمل زمین تا آسمان تفاوت است. او سال 96 و 97 که با چشمان برق زده، صدای بلند و دستانی که از شدت شوق و خیال پردازی در هوا تکان می خورد، از حذف سلبریتی ها، ساخت صدا و سیمای مردمی و جمع کردن بساط زرق و برق و سبک زندگی غربی سخن می گفت، فکر نمی کرد که چند سال بعد شخص شماره دو صدا و سیما شود و حالا باید اندیشه ها و آرمان های دور و دراز خود را عملی نماید. اما این اتفاق افتاد. جلیلی به قدرت رسید و نشان داد که نمی تواند صدا و سیما را اداره کند.

نظرسنجی خبرفوری درباره بازگشت سلبریتی‌ها به تلویزیون را اینجا بخوانید و نظر بدهید

عملکرد جلیلی در صدا و سیما آنقدر بد بود که حتی اصولگرایان و همفکران او نیز به انتقاد از او پرداختند. انتقادات گاه تند بود تا جایی که برخی رسانه ها جلیلی را به ساخت دیوار «جلیلیسم» دور صدا و سیما متهم کردند. آنها گفتند جلیلی همه را حذف کرده و افراد نزدیک به خود را به صدا و سیما آورده است.

در نتیجۀ این انتقادات و نیز، کاهش کیفیت برنامه های تولیدی، به خصوص برنامه های زنده، تاک شوها و مسابقات، جلیلی تصمیم گرفت به روش قدما بازگشته و دست به دامان سلبریتی ها شود. به این ترتیب، یک بار دیگر دست پرتوان «عمل»، دنیای خیال و وهم را نابود کرد.

اما حالا انگار نوبت به سلبریتی‌ها رسیده که جواب "نه" به درخواست‌های او دهند. به‌ویژه رشیدپور که پس از اتهام کیهان درباره رابطه او با شبکه من و تو، در اینستاگرام نوشت فعلا قرار نیست به صداوسیما برگردد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • ناشناس
    7

    خانه از پای بست ویران است خواجه در پی نقش ایوان است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      شهبازی کیه

  • ناشناس
    42

    این حرفها چیه؟درصداوسیما هیچ فرد و نهادی تصمیم گیرنده نیست ومرکز تحقیقات صداوسیما که متشکل ازاساتیدبنام دانشگاه وحوزه است برای راهبردهاوخط مشی رسانه ملی تصمیم می گیرد،این مرکز کاملا حرفه ای،جامع،مستقل ،برتروایران شمول است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اینها رو از روی انشای علم بهتر است یا ثروت کلاس ششم ابتدایی میخونی؟

  • امیرعلی
    15

    اصلا کدوم عاقلی برنامه های صدا و سیمای میلی رو نگاه میکنه

  • ناشناس
    12

    خیلی احمقانه وساده لوحانه است اگر فکر کنیم دررسانه ملی فقط دویاچندنفر تصمیم گیرنده هستند،درواقع تصمیم گیرنده اصلی رسانه ملی همان مرکزتحقیقات صداوسیما است که بسیارعریض وطویل است وآینده رسانه ملی هم توسط آنهاترسیم میشود.

    نظرات شما -
    • 2

      زپرت....

    • ناشناس
      1

      دیگه بدتر همون 4 نفر نظر بدن از اون مسولین حامی مستضعفینتون کار اونجا تمومه چه برسه به بیشتر از این فک کن جای 4 تا گاو 10 تا گاو سره همه تپه ها رفته باشن چی میشه؟ :))))

  • ناشناس
    15

    برخلاف نظرخیلی هاکه رسانه ملی رو یک مجموعه سطحی وساده می بینندولی رسانه ملی یک مجموعه سیستماتیک با مغزی بنام مرکزتحقیقات صداوسیماست که اکثرنخبگان واساتیددانشگاه درآن حضوردارندوبسیار حرفه ای ومستقل کارمیکنندواینکه فلان سلبریتی برگرددیابرنگردد یاکارکندیاکارنکند بوسیله تصمیمات این نهادکاملاحرفهای تعیین میشودنه رئیس ونائب رئیس صداو سیما.

    نظرات شما -
    • 2

      بابا بسه چندبار اینو میگی حالا پشت سر هم کامنت بذار.

  • ناشناس
    5

    اینها وقتی مستاصل بشوند و بقایشان را در خطر ببینند حتی از اوردن امثال سامیه جمال (رقاصه و خواننده فقید)نیز ابایی ندارند کاش مومنین واقعی نیز به این واقعیت واقف گردند و فریب این مکاران را نخورند....

  • سیاوش سلطان
    0

     هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت
    دانه نکاشت ابله و دخل انتظار کرد
    در آخر شنیدستم مصرع شعر حضرت سعدی علیه الرحمه را که می فرمود 👇
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست
    تک بیت و مصرع جول و پلاس افراد شوآف باز را جمع می کند و بساط حق و عمل می گستراند .
    *جُل و پلاس = میز و صندلی و صدرات یا همان بساط معنی می دهد

  • ناشناس
    4

    نظام ثروت و قدرت باد آورده رشد یافته از جهل جماعت است و تبلیغات وابستگان به این دو جریان شارژر این جهل می باشد و ایضا حمایت طیف مخالف جریان صحیح که آشفته بازار را به سود خود می بیند مکمل تبلیغات و شارژر کمکی جهل جماعت است همان که گفته می شود از 10 ریال 9ریال صرف تبلیغ کن تا نتیجه بگیری موید این مسئله است
    ایران عزیز سرشار از استعداد های گوناگون است که جریان ثروت و قدرت باد آورده اجازه ی رشد و شکوفایی به آنها را نمی دهد در یک کلام تبلیغات سلبریتی ها را گنده کرده اند و الا همه ی ما می دانیم هیچ جایگاه درستی تو جامعه ندارند نمادش علی کریمی که چهره ی واقعیش را همه دیدند جز جریان مریض که خودشان را به نفهمی و خواب زده اند

  • سلام
    10

    بعضی ها فقط کسانی را در تلویزیون میپذرند ک فقط ثناگو باشند این اشتباه هست رضا رشیدپور مجری توانمند و مردمی هستش و دغدغه اش مردم هستن زنده باد همه آنانکه به فکر شادی و نشاط مردم هستند و انتقاد بجا هم میکنند درود بر شرفش

  • من
    1

    رشیدپور رانمی آرن

  • صبا
    14

    لطفا اینقدر مغرضانه نظر ندید واذهان را مشوش نکنید.
    صدا وسیما بینندگان خودرا دارد وبا توجه به تنوع شبکه ها
    وبرنامه ها ،هرکس برنامه خودرا می بیند ومی شنود.

  • ناشناس
    2

    بجای گلزار .احسان علیخانی رو داریم .علی ضیا داریم .چرا گلزار .گلزار یه ادم ویترینیه .مثل اجراش برا برنده شو

  • ناشناس
    11

    این سلبریتی های خائن به خون شهدا نیان مردم شادترن

  • اسی
    1

    جالبه،از بس که قحط الرجال تو مملکت،مجبورن شدن اون سلبریتی ها رو که خودشون دک کرده بودن،دوباره برگردونن؟!

  • فک کردی 50 سال قبله
    3

    چی میگی برا خودت
    تلوزیون کیلویی چنده
    صدا سیما چیه !!؟؟
    توی شهرستانها هم بری همه دنبال رسانه های خارجی هستن
    دیگه کسی تلوزیون نمیخره
    جعبه جادویی دیگه از بین رفت
    جعبه جادویی داره میشه آکواریوم
    هفته ای نیم ساعت روشن میکنیم که قطعاتش خراب نشه
    و یه وقت به بی برقی عادت نکنن
    مث ماشین توی پارکینگ که باید هفته ای 10 دقیقه روشنش کنی وگرنه خراب میشه
    تلوزیون کیه
    سلفیریتی کیه
    این کیه اون کیه
    مردم دردسر دلار 50 تومن مرغ 85 تومنی تخم مرغ 100 تومنی و ... رو دارن تو دنبال شخصیت ازی هستی ؟
    برو دلت خوشه دادا

  • ناشناس
    7

    آیا کسی هست که تلویزیون ایران را تماشا کند ؟؟؟؟
    کاش از مردم نظرخواهی میشد.

  • ناشناس
    4

    تحلیل بسیار جانبدارانه به سمت سلبریتیهای بی سواد

  • محمد
    2

    واقعا چرا باید این سلبریتی های وطن فروش دوباره برگردن ؟ اون شهبازی بنده خدا حق داره ، ۱ ساله داره اینا رو مسخره میکنه فحش میخوره حالا وقتی اینا بیان به این معنیه کل این یک سال ایستگا این بنده خدا رو گرفته بودن

  • محمد
    6

    خدا کنه بساط این سلبریتی های بی سواد مثل رشیدپور جمع بشه.

  • اسدی
    3

    اینکه یه مجری تازه کار به خاطر رقبا رسانه ی ملی را تهدید کند، قطعا بعدا دیکتاتوری بدتر از امثال رشیدپور خواهد شد

  • مخاطب خاص
    7

    چقدر بیشعوری آخه
    چرخش از پا برهنه ها با سلبریتی های ثروتمند
    منظورتون از پابرهنه ها آقای شهبازی هست؟؟؟؟
    تا چه حد وقیح هستید
    بیشعوری هم حدی داره
    بی فرهنگ ها

  • ناشناس
    2

    دوزاریها رفتن یه قرونی ها اومدن فردین بیک ایمان وردی به قول بیک دوره لات بازی دیگه تموم شده بی‌کم آخریش حالا حکایت اینا دوره سینمای ایرانم تموم شده خوبان همه رفتن خارها ماندن

  • ناشناس
    2

    این دوزاریها را ول کنید بخدا مردم خیلی محتاج بدبخت شدن هرکس هر توانی داره کمک مردم بدبخت بکنه بخدا مردم دیگه نا ندارن اینا مثل فردین هایده... نیستن فقط دنبال لذت خودشونن نمونش همین گلزار مدام در حال گشت گذار اینا برا مردم آب نون نمیشه

  • ناشناس
    1

    اینا خودشون هم برنامه های تلویزیون میلی رو نگاه نمیکنن چه برسه به مردم عادی

  • 1

    وقتی وزارت بهداشت ما اونقدر بیسواده که غربالگری رو کنار میذاره از صدا و سیمایی که ۴تا ۶کلاسه هم میتونن برن و حرف بزنن و به زعم خودشون برنامه پرمحتوای اسلامی تولید کنند چه توقعی باید داشته باشیم؟

  • احمد
    2

    سلام ،مگه قحت الرجال است درمملکت اینهمه جوانان با استعداد وجوددارد خوب برید ازشون استفاده کنید چرا چسبیدید به این جماعت

  • ناشناس
    2

    فقط می تنم بگم متاسفم بحال صدا سیما

  • ناشناس
    4

    گلزار با فک کجش و با اخلاق گندش خیلی برای صدا سیما خوبه

  • جهان
    0

    من در میان شما باشم یانباشم نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد .خدا رحمت کنه بنیانگذار انقلاب رو که امروز ما رو می دونست.
    وقتی نااهلان در راس قرار بگیرن وضعیت مردم اینچنین ه
    وقت برداشتن نا اهل ونامحرم نزدیکه
    مرگ بر ضد ولایت فقیه

  • ایرانیم
    0

    برنامه‌های تلویزیونی فقط
    سمت خدا
    زندگی پس از زندگی
    مجری هم فقط آقای موزون

  • ناشناس
    1

    در صدا وسیمارا ببندید وبودجه اش را بین مردم تقسیم کنید خیلی بهتر است وجای صداوسیما مرغداری یا گاوداری بزنید تا گوشت مرغ لبنیات ارزان تر شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون گاوهایی که باید نگه دارند هم شماهایید که همه چیز رو در شکم و زیر شکم می بینید و اصلا چیزی به اسم فرهنگ به گوشتون نخورده

  • حلما
    0

    کسانی که برنامه رقص و آواز خوانی شبکه های خارجی نگاه میکنن همه سلبریتی ها هم برگردند باز برنامه خودشون تماشا میکنند چرا هزینه زیادی و پول بیت المال خرج اینها میکنید قشر متوسط و مستضعف که پای کار نظام هستند بیننده تمام برنامه های صدا و سیما هم هستند تو هیچ نظرسنجی از طرف هر ارگانی هم انجام بشه شرکت نمی کنند. هیچ اعتراضی هم ندارند. همینکه هرزه خانه برچیده شود راضی اند. والسلام

  • عادل
    2

    تنها تو ایران میتونن پر بیننده ترین برنامه تلویزیون را قطع کنن.
    # عادل فردوسی پور

  • ناشناس
    0

    شما سه نفر همه خوب می‌شناسند.....
    خوب مگه من خارجی حرف می زنم.
    نه دیگه سراغ کی برم.
    سراغ کی میری.
    ....فکر کن بعد مایه داری با ........طرز نوع راه جواب .....
    کمی ..‌.‌‌‌‌‌‌پول ...
    پول.
    ......دنبال مدیری رفتی .‌‌
    سراغش مثلا از من میگیری .
    آره مدیری پنجر شدیم.
    یبار یبار اتفاق .........
    فکر نکن تفرهنرو............نشستی تو ..‌‌‌..‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها