نخستین جدول منتقدان جشنواره‌ی کن: کوره‌دا با تحسین نسبی روبه‌رو شده است

با نخستین واکنش منتقدان به فیلم‌های مهم فستیوال فیلم کن ۲۰۲۳ همراه شما هستیم.

نخستین جدول منتقدان جشنواره‌ی کن: کوره‌دا با تحسین نسبی روبه‌رو شده است

Strange Way of Life

پیتر بردشاو در گاردین، از پنج، چهار ستاره به تازه‌ترین ساخته‌ی پدرو آلمادوار داده است و این فیلم کوتاه سی دقیقه‌ای را یک فیلم کابوی کوئیری( اقلیت‌های جنسی) عجیب و غریب می‌داند، یک فیلم خوش‌ساخت در مورد عاشقان گم‌شده‌ای که با سرنوشتی خونین، به یک‌دیگر گره خورده‌اند.

دیوید الریچ، منتقد ایندی‌وایر هم در یادداشتی مثبت از فیلم کوتاه آلمادوار تمجید کرده و نوشته وقتی نمایش وسترنِ کوتاهِ هم‌جنس‌گرایانه‌ی آلمادوار به پایان می‌رسد،( فیلم به قدری خوب است که) تماشاگر بیش‌تر می‌خواهد.

​​​​​​

 دیوید رونی در هالیوود ریپورتر هم در یادداشتی مثبت نوشته آن‌چه آلمادوار در نیم‌ساعتِ کوتاه فیلم به تماشاگر ارائه می‌دهد، عمق احساسی و شور و هیجان بیش‌تری نسبت به بسیاری از فیلم‌های بلند کارگردانان دیگر دارد.


Monster

پیتر بردشاو در گاردین، از پنج، چهار ستاره به تازه‌ترین فیلم هیروکازو کورئیدا داده است و در یادداشتی مثبت، آن را فیلمی می‌داند که با هوش‌مندی اخلاقی و انسانیتی عظیم ساخته شده است.


لانا موری در پلی‌لیست، A-به این فیلم داده و نوشته است: هیولا که با نوای ملایم پیانوی ریویچی ساکاموتوی فقید و بزرگ همراه است، شاید به اندازه آثار تحسین‌شده‌تر کوره‌دا مانند Shoplifters و Like Father, Like Son قلب ما را به درد نیاورد، اما بازگشت کارگردان به زادگاه‌اش ژاپن در این فیلم، نشان می‌دهد که او مثل همیشه در ایجاد هم‌دلی تماشاگران‌اش تبحر دارد.

پیت هموند، منتقد ددلاین در یادداشتی مثبت، این فیلم را یک فیلم درام انسانی قدرتمند با حال‌وهوای راشومون می‌داند.

دیوید الریچ در ایندی‌وایر به این فیلم امتیاز B داده است و هیولا را یک ملودرام تکان‌دهنده درباره‌ی عجله در قضاوت کردن دانسته است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما ساختار بی‌ثبات‌کننده‌ی فیلم‌نامه و زمان‌بندی درهم ریخته‌اش، برای کاری که این فیلم قصد دارد انجام‌اش دهد، مناسب نیست.

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر Monster را یک درام عاطفی اما درهم و برهم می داند و‌نوشته‌ این فیلم از بسیاری جهات ناامیدکننده است و از لحاظ احساسی رضایت بخش نیست، اما ملانکولی(غم و اندوه) نهفته‌اش آن را ارزشمند می کند.

جدول منتقدان و برنامه‌ی نمایش فیلم‌های آینده

منبع: کافه سینما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها