«زیرخاکی»، پای ثابت جدول پخش

تکرار فصول مختلف سریال کمدی جلیل سامان تا به حال چندین‌بار از شبکه‌های مختلف پخش شده است.

«زیرخاکی»، پای ثابت جدول پخش

سریال کمدی «زیرخاکی» قرار است از 22 آذرماه به جدول پخش شبکه آی‌فیلم اضافه و جایگزین مجموعه «پنچری» شود.

تکرار فصل اول این سریال پیش از این هم از شبکه‌ تماشا و افق روی آنتن رفته بود و اکنون با پخش آن از آی‌فیلم، «زیرخاکی 1» در کمتر از یک سال برای سومین‌بار روی آنتن می‌رود.

کمدی «زیرخاکی» اولین‌بار اردیبهشت 99 از شبکه یک روی آنتن رفت و با استقبال مواجه شد.

با این که هنوز مدت زیادی از پخش این مجموعه نمی‌گذرد اما شبکه‌های مختلف تلویزیون، تکرار فصل‌های مختلف آن‌ را بارها در کنداکتورشان جای داده‌اند.

بازپخش چندباره «زیرخاکی»

شبکه تماشا، بهمن 1400 و در آستانه پخش «زیرخاکی 3» در نوروز، تکرار مجموعه «زیرخاکی» را روانه آنتن کرد تا فصول قبلی این مجموعه برای مخاطب یادآوری شود، بنابراین فصل اول و دوم این سریال به ترتیب از 22 بهمن و 15 اسفند پخش شد.

این در حالی است که شبکه یک نیز آبان 1400، فقط پنج ماه پس از پخش اصلی «زیرخاکی 2» تصمیم گرفته بود تکرار این فصل را روی آنتن ببرد.

به این ترتیب فصل دوم سریال از خرداد که برای اولین‌بار پخش شده بود تا اسفند 1400، سه مرتبه از شبکه یک و تماشا روی آنتن رفت. فصل سوم «زیرخاکی» به مناسبت نوروز از شبکه یک روی آنتن رفت و تنها دو ماه پس از پخش آن، «زیرخاکی» را در کنداکتور خود قرار داد.

فصل اول این مجموعه از 15 خرداد روی آنتن رفت و بعد از این فصل، اوایل و اواخر تیرماه هم «زیرخاکی 2» و «زیرخاکی 3» پخش شدند. حالا نوبت به شبکه آی‌فیلم رسیده است تا تکرار این مجموعه را روانه آنتن کند و تعداد دفعات پخش این مجموعه در کمتر از یک سال به عدد سه برسد.

«زیرخاکی» در مسیر «مختارنامه» 

این اولین‌بار نیست که شبکه‌های مختلف تلویزیون، یک مجموعه تکراری را بارها پخش می‌کنند. علاوه بر «زیرخاکی»، تا به حال تکرار سریال‌های ماندگار و پربیننده‌ای مانند «مختارنامه»، «در چشم باد»، «پایتخت» و «سه در چهار» چندین‌بار روی آنتن رفته‌اند و بازپخش فراوان آن‌ها باعث انتقاد مخاطبان و دستمایه شوخی‌های کاربران شده است.

بازپخش چندباره یک سریال تکراری در کمتر از یک سال هم فقط مختص «زیرخاکی» نیست و به تازگی مجموعه محبوب «سه در چهار» نیز به این وضعیت دچار شده بود.

این سریال از نیمه فروردین امسال تا مهرماه، سه بار از دو شبکه آی‌فیلم و تماشا پخش شده است.

پخش تکرار آثار مهم و خاطره‌انگیز تلویزیون ایرادی ندارد، اما بازپخش فراوان آن‌ها و در نظر نگرفتن فاصله زمانی مناسب میان پخش این تکرارها، جذابیت اولیه یک مجموعه را نزد مخاطب کمتر می‌کند.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    از دلایل رویگردانی مخاطب از سیما ، حضور اقای پژمان جمشیدی در سریالها با نقشهای تکراری و ناقص و اعصاب خردکن و توهین به شعور مخاطب می باشد .مردم به اندازه کافی ایشان رادر تولیدات مایش خانگی پلتفرمها تحمل می کنند اما دیگه تو سیما سبو پرگشته .

  • ناشناس
    0

    تمام هنر ۴۵ هزار نفر نیروی صدا وسیما ساخت سریال درجه ۳ و اعصاب خرد کن زیر خاکیه که چندین بار تکرار شده .
    این صدا وسیما باید شخم خورده بشه و افراد متخصص و کیفی جایگزین نا کارامدها و پرمدعا ها و بیسوادان شوند .
    سیما رو به خانه ایرانیان برگردونید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها