اکران فیلم بازیگر سریال محبوب «بازی تاج و تخت» در هالیوود

فیلم سینمایی «سیرانو» به کارگردانی جو رایت فیلمساز مطرح سینمای هالیوود و با بازی «پیتر دینکلیج» ستاره سریال بازی تاج و تخت اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از امروز جمعه کرده است.

اکران فیلم بازیگر سریال محبوب «بازی تاج و تخت» در هالیوود

سیرانو فیلمی بر پایه درام و موزیکال به نویسندگی اریکا اشمیت است که بر اساس نمایشنامه موزیکال اشمیت به همین نام در سال ۲۰۱۸ ساخته شده‌است و خود بر اساس نمایشنامه ادمون روستان سیرانو دو برژراک ساخته شده‌است.

از جمله بازیگران فیلم سینمایی «سیرانو» می توان به پیتر دینکلیج، هیلی بنت، بن مندلسون، برایان تایری هنری و کلوین هریسون جونیور اشاره کرد. 

پیتر دینکلیج در سال ۲۰۱۱ برای بازی در بازی تاج‌وتخت موفق به دریافت جایزه امی و گلدن گلوب شد. همچنین او بار دیگر در سال ۲۰۱۵ برای بازی در سریال بازی تاج و تخت موفق به دریافت جایزه امی شد، و بار دیگر در سال ۲۰۱۸ نیز برندهٔ این جایزه شد. در سال ۲۰۱۹ او توانست دوباره این افتخار را تکرار کند و چهارمین امی خود را ثبت کند.

پیتر در سال ۱۹۹۵ برای فیلم زندگی در فراموشی مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. وی در این فیلم نقش انسانی که در محدودیت‌های فراوانی زندگی می‌کند را بازی کرده‌است.

پیتر دینکلیج در شهر کوچکی به نام لئونیا در نیوجرسی متولد شد. مادرش یک معلم موسیقی مدرسه ابتدایی و پدرش فروشنده بیمه بود. او در مندهام، نیوجرسی بزرگ شد.

دینکلیج از مدرسهٔ دلبارتون در موریستاون در سال ۱۹۸۷ فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۹۹۱ تحصیلاتش را در کالج بنینگتون به پایان رساند و فارغ‌التحصیل شد.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها