محمدرضا حیاتی: ممنوع کردن من یکی از عجیب‌ترین ممنوع کردن‌هاست

محمدرضا حیاتی با بیان اینکه هنوز هم نفهمیده است که دلیل ممنوعیت فعالیتش در صداوسیما چیست، تاکید می‌کند: «کار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بازنشستگی نمی‌شناسد و این قشر تا وقتی توان دارند و مردم دوستشان دارند، می‌توانند کار کنند.»

محمدرضا حیاتی: ممنوع کردن من یکی از عجیب‌ترین ممنوع کردن‌هاست

گوینده باسابقه بخش‌های خبری درباره‌ی وعده‌ی رییس صداوسیما مبنی بر باز بودن درهای تلویزیون به روی سرمایه‌هایش و مطالبه جدی مردم در این زمینه، در پاسخ به اینکه آیا با او در این ارتباط صحبتی شده است؟ تصریح کرد: خیر، در این زمینه با من صحبتی نشده است. تلویزیون خانه ماست. من بخش اعظم عمرم را در تلویزیون و در جام‌جم گذرانده‌ام. اصلا این واژه ممنوع کردن فعالیت درست نیست؛ البته ممنوع کردن من که یکی از عجیب‌ترین ممنوع کردن‌هاست که نمی‌دانم دلیلش چه بود و هیچ‌وقت هم هیچکس به من نگفت که علت ممنوع‌الفعالیت شدن من چیست.

حیاتی افزود: جالب است در دیدارهایی که با برخی از معاونان صداوسیما داشتم می‌گفتند خیر شما ممنوعیتی ندارید، اما در عمل وقتی برنامه‌ای پیشنهاد می‌شد جلوی کار ما را می‌گرفتند.

این گوینده خبر در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حضورش در تلویزیون فراهم شود، تمایلی به بازگشت دارد یا خیر؟ پاسخ داد: من خودم نباید پیش‌قدم شوم، آن‌ها باید پیش‌قدم شوند و اگر بخواهند باید تماس بگیرند که من به تلویزیون برگردم. نه تنها من بلکه هر پیشکسوت و هر هنرمند قدیمی، تلویزیون خانه‌اش است و حق دارد برود به خانه‌اش سر بزند.

حیاتی با اشاره به قانون سازمان صداوسیما مبنی بر جلوگیری از ورود بازنشسته‌ها به محل جام‌جم، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازنشسته‌ها را به سازمان راه نمی‌دهند. بازنشسته‌ها اگر بخواهند دیداری با همکارانشان داشته باشند، اجازه ندارند وارد محل سازمان صداوسیما شوند و کارت‌های بازنشستگی گیت‌ها (درهای ورودی) را باز نمی‌کند.

او تاکید کرد: درست است که از لحاظ ضوابط کار اداری بازنشسته شده‌ایم، اما کار مجری، هنرمند، خواننده، آهنگساز و به طور کلی هر فردی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است، بازنشستگی نمی‌شناسد. تا موقعی که توانایی دارد و تا وقتی مردم دوستش داشته باشند و بخواهند برنامه داشته باشد، هنرمند می‌تواند کار خودش را ادامه دهد. مگر اینکه ناتوان شود یا مردم او را نپذیرند و علاقه‌ای به کارش نداشته باشند. یک نقاش تا وقتی دستش نمی‌لرزد نقاشی می‌کند، یک موزیسین تا وقتی توان دارد آهنگسازی می‌کند، یک بازیگر هم تا آخر عمرش در نقش‌های متفاوت بازی می‌کند. اینکه بخواهند کسی را از کار هنری محروم کنند، حتی حرفش هم خنده‌دار است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • بشر حافی
    8

    حیاتی هم ازون ادمای خسر الدنیا و الاخره شد .. انقد از تریبون ج ا دروغ تحویل ملت داد اخرش هم مثل دستمال کثیف انداختنش بیرون ... تو بد مملکتی زندگی میکنیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شغلش این بود

    • در.علی وفا
      2

      سلام ، فرض کنیم که در دنیا خسارت دید ، شما مگه با عالم غیب درارتباطی که برای آخرت مردم قضاوت میکنید .
      آقای حیاتی یک پیشکسوت و شایسته احترام هستند ، مابقی در صلاحیت من نیست که نظر بدم. خیرالامور اوسطها . ارادت مجدد .

    • طاها
      5

      شما اخبار یاران راستگویت تو بی بی سی و ایران اینترنشنال سعودی را گوش کن !!!

  • ناشناس
    3

    واقعا خودت نمی دونی ؟ !

  • علی
    2

    اقای حیاتی بسیار انسان با معرفت‌
    و خوبی است

  • محمد
    0

    اتفاقا بسیار بسیار بجا بود فرچه زنی بیش از اندازه و نون به نرخ روز خور بودن نتیجه ای جز این ندارد ریا کار ...

  • کریمی
    0

    ریش سیبیل چهار تیغه می گرد این یکی از موارد هست کوت و شلوار می پوشید خیلی در صدا سیما بود ارتحال امام از تلویزیون علام کرد البته بخاطر گوش کردن به صدای ابی بهانه بیش نبود حسادت حسادت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به مجریان یا گویندگانی که ریش به آنان نمی آمد یا کچلی ریش داشتند صدا و سیما به آنان اجازه داده بود ریش خود را بتراشند. پوشیدن کت و شلوار از آداب لباس رسمی هر مجری یا گوینده خبر است.

  • ناشناس
    0

    منم موندم تویکی دستمال اندازیت یک یک بود بازاری موتلفه.

  • غریبه
    0

    در مورد واردات خودرو اظهار نظر نکردی ؟؟؟ یا چوب لای چرخ رانت خواران انقلابی نما کردی یا از خودرو سازان انتقاد کردی .

  • سعید
    0

    بعد سالها فعالیت هنوز نمی دونی حکومت آخوندیه! نباید از خواننده اون ور آبی تمجید کنی . خوب و بدو حلال حرامو من تو که نمی تونیم تشخیص بدیم اونا تشخیص میدن وباید نظر بدن!!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    یه عمر در صدا و سیمای کثیف و بلندگو و رسانه نظام و حاکمیت دروغ گفتی و خوندی کسی بهت کار نداشت .. ولی یه بار راست و حرف دلت را زدی و اخراج و ممنوع التصویر شدی!!!!!
    کلا مسئولین و نظام و دولت ریا و تظاهر و دروغ و ظاهر سازی را دوست دارند و ترویج می کنند!!!!
    کجاست اون پندار نیک و گفتار نیک و کردار نیک ؟؟

  • ناشناس
    1

    چرا بعضی ها اینقدر از خود راضی تشریف دارند؟ سی سال خوردی بسه دیگه، حالا بگذار برای بقیه.
    فکر کردی مردم از چه چیز تو خوششان می آید؟ نه قدرت تفکر و نویسندگی داری و نه قدرت تجزیه و تحلیل و نه قدرت مبارزه با فساد. فقط بلدی از روی یک متن فارسی بخوانی، غیر از این است؟

  • محمد
    0

    اگه من بجای تو بودم کاندید مجلس می شدم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      به خاطر دروغگویی؟!

  • ناشناس
    0

    شما یک عمر (حدود ۴۰ سال) را در صدا و سیما به پاچه خواری و زیرآب زنی و گویندگی فرمایشی خبر گذراندی و پس از بازنشستگی نیز با لطف مدیران صدا و سیما بصورت قراردادی به گویندگی خبر ادامه دادی تا اینکه پس از بازنشستگی به خیال خودت به دروغ خواستی ژست مردم دوستی و طرفدار مردم به خود بگیری و با این گفته نسنجیده " که از علاقه مندان صدای خواننده لس آنجلسی ابراهیم حامدی هستی و آهنگهای غیرمجاز او را گوش می کنی!"" خودت را در صدا و سیما سوزاندی!!! کار کردن در دستگاههای اجرایی از لحاظ سنی و سابقه پرداخت بیمه حد و اندازه ای دارد که شما بطور غیرمجاز بیش از حد آنرا گذرانده ای!!!

  • طوفان شن
    0

    به سفر قطر کن.....

  • 0

    کفاره شرابخوریهای بیحساب(منظور دروغ زیاد گفتن می باشد)--------------------------------------------------مخمور در میانه رندان نشستن است(حافظ)

  • Ali
    0

    برو خدا رو شکر کن که دیگه نمیتونی دروغ بگی

  • ناشناس
    0

    ابن ها از مردم به عنوان ابزار استفاده می کنند مثل اشغال محو می کنند
    اینها طالبانند
    افغانها شاگرد اینها هستند

  • ناشناس
    5

    پاداش صداقت ها و تلاش ها تو این نبود.... واقعا نمی دانیم چه خبره... تو مورد احترام مردم هستی و دوستت دارند...

  • پروفسور بالتازار همکار استاد الله کرم
    0

    گرگ ها فرزندان خود را می خورند .
    میخائیل پاولفسکی

  • ناشناس
    0

    از این قوم طلب وفا مدار

  • محمد
    0

    آقای حیاتی این درست شما رابر کنار کردند ولی عزیز دل چرا این همه بد گویی درست میکنی ودر رسانه های دنیا نقش آدم خوبه را درمیاوری رادیو تلویزیون والله خوب به شما بها داد سزاوار نیست این همه سمپاشی کنی این همه شهید واسیر وجانباز دادیم وتو هم دراخبار گفتی حال خدا را خوش می آید خوراک درست کنی برای افراد ضد انقلاب وخوشحال کنی افراد عیاش اونورآبی ودوستدارانشان را در ایران از مسئولین صدا وسیما درخواست میکنم ایشان را بخواهید واگر مسئله ای دارد به ایشان گوشزد کنید واگر ندار داز ایشان دعوت به همکاری کنید چون ایشان دست بر دار نیست وهر روز به بهانه ای سمپاشی میکند حال هر جا باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها