مجریانی که مهاجرت را به ماندن ترجیح دادند

در چند دهه اخیر، شاهد روند صعودی مهاجرت از ایران بوده ایم. در میان اهالی کوچ، هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران و مجریان، بیش از دیگران به چشم می‌آید.

مجریانی که مهاجرت را به ماندن ترجیح دادند

در چند دهه اخیر، شاهد روند صعودی مهاجرت از ایران بوده ایم. در میان اهالی کوچ، هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران و مجریان از آنجایی که در رصد روزانه و هفتگی مخاطبان هستند، بیش از دیگران به چشم می‌آید.

در ادامه نگاهی داریم به مهم‌ترین این مهاجرت‌ها:

آیدین مقیمی

آیدین مقیمی گزارشگر معروف و محبوب صدا و سیما و معروف به آقای NBA از ایران رفته و به شبکه ایران اینترنشنال پیوست. مقیمی با گزارش‌های جذاب خود در رشته بسکتبال با اقبال عمومی مواجه شده بود. او شب گذشته برای اولین بار در شبکه ایران اینترنشنال دیده شد.

مزدک میرزایی

مزدک میرزایی را باید از مطرح‌ترین خبرنگارانی دانست که در سال‌های اخیر مهاجرت کرد. او گزارشگر مطرح برنامه‌های فوتبالی شبکه ۳ بود، اما به شبکه ایران اینترنشنال رفت. میرزایی پس از آنکه به اروپا رفت خبر پیوستن خود به این شبکه را رسانه‌ای کرد و اعلام کرد که ماهانه ۱۰ برابر حقوق صدا و سیما، درآمد دارد.

فرشید منافی

فرشید منافی از مطرح‌ترین مجریان رادیو جوان در ایران بود. برنامه روی خط جوانی او آنقدر هوادار داشت که بسیاری معتقد بودند طرفداران این برنامه از نظر تعداد شنونده حتی به مخاطبان تلویزیونی هم پهلو می‌زند.

این مجری جوان در دوران اوج فعالیت‌های خود از ایران رفت و در رادیو فردا مشغول به کار شد و اکنون هم در رادیو پس فردا مشغول به کار است.

امید آهنگر

امید آهنگر بازیگر سریال پرطرفدار «علی کوچولو» در دهه ۱۳۶۰ بود . او سال‌ها در هلند زندگی مشغول تحصیل و فیلمسازی بود، آهنگر به همراه همسر خود نوشین خانی بازیگر فیلم سام و نرگس» چندسالی است که در شبکه ماهواره‌ای «من و تو» مشغول به کار است.

سید محمد حسینی

سید محمد حسینی، یکی از مجری- بازیگر‌های متفاوت بعد از انقلاب بود که با فاصله گرفتن از اجرا‌های خشک و استاندارد و خرج کردن انرژی فراوان توانست طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کند.

او از ابتدای شروع به کار شبکه تهران تا سال ۸۴، مجری این شبکه بود که برنامه‌های او به ویژه با زوج سید کاظم احمدزاده، مخاطبان بسیار داشت. او ابتدا به امارات و شبکه‌ای ایرانی پیوست و بعد از آن به آمریکا رفت و در برنامه‌های ماهواره‌ای مشغول به کار شد.

حسینی هرگز نتوانست حتی ذره‌ای از محبوبیت‌ها و موفقیت‌های داخل ایران را تکرار کند و او در این اواخر اقدام به تولید یک برنامه با عنوان ری استارت کرد که در قسمت‌هایی از این برنامه هواداران خود را به آتش زدن اماکن دولتی دعوت کرد.

سینا ولی الله

سینا ولی الله مجری و برنامه ساز است. ولی الله در ۱۹ سالگی بعنوان یکی از گوینده‌های ثابت برنامه‌های زنده رادیویی انتخاب شد. او بعد از حضور موفق در رادیو، برای اجرا به شبکه جام و جم دعوت شد و توانست بعنوان تهیه کنند و مجری کار خود را آغاز کند.

این مجری زمان حضور خود در ایران سه بار بعنوان برترین گوینده رادیو نامزد دریافت جایزه بود تا اینکه در نهایت سال ۱۳۸۳ این جایزه را بدست آورد.

سینا ولی الله در سال ۱۳۸۴ وقتی ۲۹ ساله بود به دعوت شبکه PMC مهاجرت کرد و بعنوان مدیر تولید و مجری به این مجموعه پیوست. او حالا با برنامه چند شنبه با سینا شناخته می‌شود.

مهدی رستم پور

اهالی ورزش مهدی رستم پور را به واسطه گزارش‌های ورزشی اش در شبکه خبر، رادیو ورزش و شبکه جام جم می‌شناسند. او در سال ۲۰۰۹ بعد از اعزام به مسابقات جهانی کشتی در دانمارک، به کشور بازنگشت و از همان جا درخواست پناهندگی داد.

او در مطبوعات ایران به عنوان تحلیلگر شناخته می‌شد، اما بعد از مهاجرت به عنوان خبرنگار آزاد شبکه‌هایی مثل رادیو فردا و بی بی سی همکاری دارد.

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • استاد دانشگاه
    8

    همه بدنبال مهاجرت هستند از دانشجویان یکی از کلاسهایم در مقطع فوق لیسانس بالای 80 درصد بدنبال مهاحرت از ایران هستند. فقط می تونم بگم متاسفم. البته اگر به استاندار فارس و نماینده مجلسشون باشه حاضره خودش براشون بلیط بگیره که زودتر بروند!!!

    نظرات شما -
    • منتقد
      9

      چرا دروغ می نویسی ؟؟؟؟؟؟
      چه هدفی را دنبال می کنی ؟؟؟؟
      این خنجری که شما با حرف هایتان بر این آب وخاک می زنید دشمن نزده،فقط چقدر منفورید

  • محمد
    9

    شرم بر این حاکمان عرب تبار ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      عرب تبار!!!
      چی می زنی؟

    • جواب ناشناس
      2

      بنده خدا درست گفته بیشتر مسوولین سادات هستند و سادات از سلاله عرب تبار اند ، نمیشه طرف سید باشد و عرب تبار نباشد همه سادات عرب اند چی در ایران چی در هند و آمریکا یا نجف سید ایرانی یا ترکی یا هندی نداریم

    • ناشناس
      6

      خودت هم خوب میدانی منظور چی بود وگرنه سادات بهانه هست آن هم اکثرا!!
      خوب اگر اینطوری هست آن مناطق سادات جزئی از خاک ایران بوده!
      و لطفا هم به بخشی از قوم ایران که عرب هستند توهین نکنید

    • Nm
      5

      شرم بر تو وافکارت

  • ناشناس
    5

    صداوسیماداره کم کم تهی میشه!واقعا سازمان مفت خورهای بی خاصیت وبی سواده اونهم باتعداد زیادی کارمند مازادوبه دردنخور.

    نظرات شما -
    • مت
      3

      این ها هم مالی نبودندخخخخ

  • داد
    3

    چطور است همه مردم ایرلن سابق مهاجرت کنند و مملکت را به اخوندها و نوکران انها واگذار کنیم . در این صورت رقابت برچاپیدن یکدیگر بوجود می آید ، برنده این جدال حتمآ آخوندها هستند چون با یک روایت ساختگی و من در اوردی از پیامبر و امامان که همیشه در جیب دارند و علم کردن آن بعنوان دستور دینی سر رقیبان کلاه می گذارند .

    نظرات شما -
    • داد
      5

      هر کجا در می مانید مثل پیر انگلیس روحانی ها را علت وعامل ناتوانی خود می دانید
      تو خودت که عاجز هستی پس یقه دیگران را پاره نکن
      فردا در گور سرد تاریک جواب این همه افترا وتهمت
      ودروغگویی را باید بدهی ،،
      این زبان بلای عده ای بی مغز است

    • ایرانم
      6

      من اگر از کشورم تلی از خاک بماند من روی آن خواهم ماند تا بمیرم ،،
      من تو را خواهم ساخت ،ایران عزیزم ،
      از زخم زبان ها نترس من و سربازان وپاسدارانت ،
      تو را چون نگینی بر دستان خود بالا خواهیم برد،
      تو به این نامردی ها وزخم زبان ها عادت داری ،،
      پس پایدار باش ،

  • ناشناس
    27

    هرکس ماند درد و بلاش بخورد تو سر آن مزدوران

    نظرات شما -
    • خدا
      5

      جیره خور.بهشت ارزانی تو

    • امام سجاد
      4

      درود بر عربستان که داخلش هیچ گشنه ای نیست

  • ناشناس
    5

    هر که رفت عاقبت به خیر شد و هر که ماند سیه روز شد!

    نظرات شما -
    • تو
      10

      من می مانم وسیه روزی که تو می نامی را با جان ودل می پذیرم ،،شما برو تا روسفید شوی

  • بی سواد
    5

    تمام شبکه ها چه داخلی وچه خارج از ایران سیاسی و ضد حکومت ایران همه وابسته به جمهوری اسلامی هستن یجوری همه رو سرگرم کردن همشون دارن از جیب اقازاده ها تغذیه میشن

    نظرات شما -
    • سمندر
      2

      درسته

  • بسیجی
    4

    خوشبحالشون.رفتن و از این فلاکت نجات پیدا کردن.توی بورس پولمو خوردن.کار ندارم. وام از دواج نمیدن.پنیر شکر گرون شده.ماشین نیست.هواپیما رو توی اسمون میزنن.توی خیابون بچه هارو میکشن.شیر قهرمان شده یک و نیم میلیون.برنج نداریم.پول اب جدا پول برق جدا.بارون که میاد سیل میشه.نمیاد الودگی میشه.مراجع چلو میخورن

    نظرات شما -
    • رز
      6

      فلاکت خودت وامثال مثل تو هستنی که با ،لقب بسیاری از شهیدان (بسیج)یاوه گویی می کنی ،
      اگر رذل نبودی چنین کاری نمی کردی ،،
      مرد باش در عین دروغگویی

  • ناشناس
    2

    خوش بحالشون از بدبختی‌های اینجا راحت شدن ما که پول نداریم باید بسوزیم و بسازیم

  • ناشناس
    2

    واقعا هرکس فهمید وپول مهاجرت داشت از این جهنم فرار کرد واقعا ایران از شعب ابی طالب بدتر شده با اینهمه سرمایه خدادادی ولی نمیدنیم چرا خداوند تعداد اختلاسگران را از نعمت هایش بیشتر کرده برای این ملت بدبخت

    نظرات شما -
    • من
      7

      جهنم خونه خودت است
      اگر آدم بودی این دری وری ها را نمی گفتی ،
      دعا می کنم فرجی بشه امثال شما ها فقط برن

  • ناشناس
    2

    هرکی رفته عاقبتشو نمیدونیم چی شده ولی هرکی مونده امثال من باید عین یه ۴ پا کارکنم به بهانه سیرکردن شکم خودم تا از عمر مفیدم خدمتی کرده باشم نه درراه وطن برای همبالی دربرابر اربابان کشورتاصورتشان رادربرابر صورت خموده ودستان پینه بسته من به رخ همدیگر بکشند خودانتخابی یعنی این

  • نقی
    1

    مجریان بواسطه شغلشان راه کارها را بلد بودنند و رفتند وگرنه اگر مردم معمولی میتوانستند یکروز هم نمیماندنند ، چون اگر همین امروز اوضاع و بخصوص فرهنگ مملکت خوب میشد ، صد سال دیگر جواب میداد که از عمر ما و فرزندانمان خارج است

  • ناشناس
    0

    فک من موندم چی شده شما بعداز چندین سال بایکوت خبری در خصوص جناب آقای سیدمحمد حسینی حالا اسمی از ایشان آوردید؟! چون خودتون هم فهمیدید که باید برید...

  • ناشناس
    0

    فقط میشه گفت هاااااییییی زارررررررررررر

  • استاد زایشگاه
    0

    چرا دانشجوهای من همه بار سفر بستن و رفتن که رفتن که رفتن اگه بار گران بودن رفتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها