بازیگر پیشکسوت: مردم به خاطر سریال‌های ضعیف سیما، می‌روند سراغ ماهواره

بازیگر پیشکسوت: مردم به خاطر سریال‌های ضعیف سیما، می‌روند سراغ ماهواره

محمدکاسبی، بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما به مناسبت سریال ماه رمضانی «سر دلبران» از علت گرایش مردم به ماهواره ها و رکود سریال های صداوسیمای ایران گفت.


ما در سال ‌ هاي اخير شاهد افت كيفيت سريال ‌ هاي مناسبتي ماه رمضان بوده ‌ ايم، اين مشكل از كجا آب می ‌ خورد؟

بزرگ ‌ ترين مشكل ما اين است كه سريال ‌ هايمان قصه و داستان قوی ندارند. سازمان صداوسيما سال ‌ هاست از اين كار دست برنداشته كه با يك سيناپس يا خلاصه داستان يا حتی يك طرح فيلمنامه كار توليد سريال را شروع مي ‌ كند و در بين كار هي داستان به فيلم اضافه می ‌ شود. اين كار باعث می ‌ شود قصه ‌ ها غلط و ضعيف از آب در بيايد. چه كسي هم بايد آن فيلمنامه بد و ضعيف را غير از من بازيگر اجرا كند؟! آن وقت است كه هی ما بازيگرها بايد بر سرمان بزنيم كه اين كار اشتباه است ولی نه گوش شنوايي و نه فرصتی براي اصلاح است.

اين مشكل را چه كسي بايد حل كند ‌ ؟

صداوسيما نبايد تا فيلمنامه سريال كامل نشده دست به توليد سريال بزند. بايد داستان قوی انتخاب كند. بعد از داستان بايد «كَست» قوی چيده شود و بازيگران خوبی انتخاب كند و در نهايت كارگردان خوب كه نقش آشپز را دارد. متأسفانه چندين سال است كه قصه ‌ ها ضعيف، بازيگری ضعيف و سريال ‌ ها هم ضعيفند. نتيجه ‌ اش اين می ‌ شود كه بيننده ‌ ها كنترل تلويزيون را دست ‌ شان می ‌ گيرند و هی كانال ‌ ها را عوض می ‌ كنند.

سال گذشته ‌ مطرح شد كه سريال ‌ هاي ضعيف ماه رمضان باعث رونق سينما شده است، اين را قبول داريد؟

سينما مقوله ‌ اش فرق مي ‌ كند. آدم ‌ های خاصی سينما می ‌ روند و كاری به اين ندارند كه سريال تلويزيون خوب است يا بد است! موضوع فروش سينما چندان با تلويزيون تداخل پيدا نمی ‌ كند، چون كسانی كه سريال نگاه مي ‌ كنند معمولاً خانواده ‌ های معمولي هستند كه كارگر و خانه ‌ دار هستند و اگر يك خانواده چهار نفره بخواهند برای ديدن فيلم به سينما بروند و يك فيلم ساده را تماشا كنند حداقل مخارج ‌ شان با تنقلات و هزينه رفت و برگشت 100 هزار تومان می ‌ شود.

احتمالاً به خاطر هزينه ‌ هايش به سينما نمی ‌ روند، پس چكار می ‌ كنند؟

من به شما می ‌ گويم چكار می ‌ كنند، آنها به جای تماشای سريال ‌ های ضعيف تلويزيون، پای ماهواره مي ‌ نشينند.

منبع: خبرآنلاین

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها