کاندیداها در مناظره از دو کارگردان نام بردند/ روحانی اسم شجریان را بر زبان نیاورد

فرهنگ، موضوع مناظره انتخاباتی امروز در کنار سیاست بود اما در برنامه طولانی تلویزیونی از کمتر هنرمند و ادیبی نام برده شد.

کاندیداها در مناظره از دو کارگردان نام بردند/ روحانی اسم شجریان را بر زبان نیاورد

به گزارش خبر فوری ، در این مناظره تنها نام دو کارگردان بر زبان کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جاری شد؛ اصغر فرهادی و سعید روستایی.

در جریان این مناظره اسحاق جهانگیری وقتی داشت از اهمیت دیپلماسی عمومی سخن می گفت، از کارگردان فیلم‌های فروشنده و جدایی یاد کرد و گفت:‌ هنرمندان می توانند در عرصه بین المللی بدرخشند و چهره فرهنگی ایران را به دنیا معرفی کنند. اصغر فرهادی یک فرد است که در اسکار جایزه می گیرد. او با تمام محدودیت هایی که وجود دارد فیلم تولید می کند و بعد همین موضوع جایزه گرفتن او تبدیل به یک فرهنگ می شود.

مصطفی میرسلیم اما برای انتقاد از دولت نام کارگردان ابد و یک روز را بر زبان آورد و گفت: ‌سعید روستایی به زیبایی در فیلم ابد و یک روز روایت‎گر مشکلات بیکاری و اعتیاد بود و جایزه بهترن فیلم را هم گرفت. اما دولت همچنان اصرار می کند که در جامعه ای پرنشاط زندگی می کنیم.

حسن روحانی نیز از یک هنرمند برجسته کشورمان یاد کرد اما نامی از او بر زبان نیاورد. او از محمدرضا شجریان حرف می‌زد. روحانی اظهار کرد: آیا اجازه می دهیم اصحاب فرهنگ استعداد خود را نشان دهند؟ از پخش دعای ماه رمضان ابا می‌کنیم و دعای ربنا یک هنرمند را پخش نمی کنیم پس چطور دنبال تعالی آموزش در کشور هستیم؟

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها