سیارکی که در سال 2135 به زمین اصابت می‌کند

یک سنگ آسمانی که به اندازه یک روستا و بلندتر از ساختمان امپایر استیت نیویورک است، شاید تا در سال 2135 زمین را نابود کند.

سیارکی که در سال 2135 به زمین اصابت می‌کند

به گزارش خبر فوری و به نقل از میرر، یک سیارک غول پیکر که در حدود سال 2135 احتمالا به زمین اصابت کند، موجب ترس بسیاری از انسانها شده است چرا که طبق محاسبات دانشمندان، انسانها شاید نتوانند بدون طراحی یک سیستم دفاعی جدید آن را متوقف یا از مسیر زمین منحرف نمایند.

این سنگ آسمانی به اندازه یک روستا و بلندتر از ساختمان امپایر استیت نیویورک است.

احتمال دارد که این سنگ آسمانی در تاریخ 21 سپتامبر سال 2135 به زمین اصابت کند و زندگی را با ضربه ای 23 برابر بزرگتر از یک انفجار بمب هیدروژنی محو نماید.

تکنولوژی امروز ممکن است به اندازه کافی برای جلوگیری از تهدیدات شهاب سنگها و اجرام آسمانی پیشرفت نکرده باشد، اما دانشمندان فضایی ایالات متحده یک فضاپیمای خیالی طراحی کرده اند که سیارک های نزدیک شده به زمین را با انفجار هسته ای نابود کرده و یا از مسیر زمین منحرف می‌نمایند.

وبسایت بازفید[1] گزارش داده است که فضاپیمای همر[2] ضربه گیرهایش را هدایت می‌کند تا اجرام آسمانی را منحرف کند.

فضاپیمای مربوطه حاصل همکاری اداره امنیت ملی آمریکا، ناسا و دو آزمایشگاه سلاح مربوط به وزارت انرژی است.

دانشمندان در مطالعات خود، یکی از این سیارک ها را که 1600 فوت عرض و 174 میلیارد پوند وزن دارد و ممکن است به زمین اصابت نماید بررسی نموده اند و سعی کرده اند از طریق ارائه فضاپیمای خیالی نحوه انهدام و یا انحراف آن از زمین را بررسی نموده اند.

ترجیح دانشمندان در مورد انهدام و یا انحراف این سیارک، استفاده از ضربه گیر حرکتی است. اما مطالعات نشان می‌دهد که اگر زمان کمی برای جلوگیری از اصابت این سیارک به زمین وجود داشته باشد تنها با یک انفجار هسته ای می‌توان از فاجعه جلوگیری کرد.

بازفید گزارش داده است که تأثیر انفجار سیارک بر زمین منجر به انفجاری با حدود 23 برابر بزرگتر از قدرتمندترین انفجارهای بمب هیدروژنی خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد منجر به نابودی زمین می‌شود.

یک فیزیکدان به نام دیوید دیربورن[3] از آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور[4] در کالیفرنیا به سایت بازفید گفته است که اگر سیارک به اندازه کافی کوچک باشد و ما آن را به اندازه کافی تشخیص دهیم، می توانیم آن را با ضربه گیر نابود کرده یا منحرف نماییم، در غیر این صورت چاره ای جز استفاده از انفجار نداریم. دیربورن معتقد است که استفاده از منحرف کننده به خوبی استفاده از انفجار هسته ای نیست. به خصوص زمانی که سیارک به ما نزدیک باشد و ما قصد داشته باشیم که سرعت زیاد آن را در مدت زمانی کم تغییر دهیم."

دیوید دیربورن معتقد است که با این حال، احتمال اصابت سیارک به زمین وجود دارد. او در مصاحبه اش گفت:

" اما هیچ تضمینی وجود ندارد که فضاپیمای فرضی ما که می تواند صدها میلیون پوند خرج روی دست ما بگذارد و یا راه حلهای جایگزین که همگی هم هزینه برند، برای حفاظت از زمین از خطر سیارک و یا سایر اجرام فضایی به کار بیاید و مانع تخریب زمین شود".

با وجود این باید صبر کنیم و ببینیم تا سال موعود علم توانایی مقابله با برخورد این جرم عظیم آسمانی را خواهد یافت و یا زمین و حیات روی آن به کلی نابود می‌گردد.



[1] BuzzFeed
[2] HAMMER
[3] David Dearborn
[4] Lawrence Livermore

منبع: میرر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها