ماجرای خبرساز مردی که گربه در ریشش می‌خوابید/ تصاویر

در سال 1904، لویی کولون با ریش خارق‌العاده 3.35 متری خود که حتی از آن به عنوان یک مکان دنج برای استراحت گربه‌های مورد علاقه‌اش استفاده می‌کرد، خبرساز شد.

ماجرای خبرساز مردی که گربه در ریشش می‌خوابید/ تصاویر

این ریش باورنکردنی نه تنها قلب‌ها را تسخیر کرد، بلکه جایگاه او را در تاریخ تثبیت کرد، زیرا او رکورد بلندترین ریشی که تا به حال در فرانسه گذاشته شده بود را در اختیار داشت.

 افسانه‌ها حاکی از آن هستند که لوئیس حتی در سن 12 سالگی اصلاح می‌کرد، اما تیغ او نمی‌توانست با رشد سریع ریشش سازگاری داشته باشد! می‌گفتند در زمانی که او 14 ساله شد، ریشش به 50 سانتی متر رسیده بود. از آن زمان به بعد، فقط باید اجازه می‌داد که این ریش به ابعاد هیولایی خودش برسد.

5

ریش چشمگیر لوئیس او را به یک مدل عکاسی محبوب از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم تبدیل کرد.
در این مدت، ده‌ها نسخه مختلف از کارت‌پستال‌های او منتشر شد که ظاهر منحصر به فرد او را برای نسل‌های آینده جاودانه کردند.
لویی کولون در سال 1826 در نیور در روستای وندنس به دنیا آمد، جایی که راه پدرش فرانسوا کولون را دنبال کرد و مانند او ریخته‌گر و سازندۀ قالب شد. او مدتی نیز به عنوان مسئول اتحادیه ریخته‌گری کار کرد.
 

4

لویی در طول زندگی خود به داشتن بلندترین ریش جهان معروف بود که به طور متوسط حدود 3 متر طول داشت و تا سال 1908 به 3.35 متر رسید.

شهرت او در اواسط قرن نوزدهم با ملاقات امپراتور ناپلئون سوم آغاز شد و تا زمان مرگش همچنان توجه روزنامه‌نگاران و دانشمندان را به خود جلب کرد که همه مجذوب موهای صورتش بودند.

لویی به نوعی نماد فرهنگی تبدیل شد، به ویژه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، زیرا تصویر او کارت پستال‌های بی‌شماری را در سراسر فرانسه تزئین می‌کرد.

10

این کارت پستال‌ها جایگاه او را به عنوان یک شخصیت برجسته که در رسانه محبوب آن زمان جاودانه شد، تثبیت کردند.

در 10 ژانویه 1889، مجله مناظرات سیاسی و ادبی مقاله‌ای در مورد مسیو کولون نوشت:

«کولون 1.59 متر قد دارد و وقتی راه می‌رود باید ریش خود را با دست نگه دارد. او اجازه می‌دهد ریشش تا پایین پاها برود، سپس آن را روی بازوی راست خم شدۀ خود بالا می‌آورد و ریش از طرف دیگر بازو دوباره پایین می‌رود و تا نزدیک زانو می‌رسد.

وقتی آن را دور گردنش می‌پیچد، به نظر یکی از آن بوآهای بزرگی می‌رسد که در حال حاضر خیلی مد هستند.

تعجب می‌کنیم که آیا ریش او مانع کارش نمی‌شود؟ اما لویی کولون راهی پیدا کرده است. او ریش خود را در نوعی تشک می‌پیچد و آن را روی سینه، زیر پیراهنش قرار می‌دهد و به این ترتیب در کارش مشکلی ایجاد نمی‌شود».

8

در همان سال، در 24 فوریه، او در صفحه جلد مجله Illustré ظاهر شد. در آن زمان، او ریش 3.35 متری داشت که آن را در آب‌های رودخانه‌ای که از Montluçon می‌گذرد، می‌شست.

1

9

 
منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    اوععع

  • غیر قابل نشر
    0

    ولله شیطون زیاد دیده بودیم تو ریش خونه کند گربه ندیده بودیم .

  • ناشناس
    0

    به نظر من اگرادم عقل داشته باشد کاری نمی کند که لرایش زحمت اصافی باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها