روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۵۸:

فروش پیکان تا سه سال ممنوع شد

فروش اتومبیل پیکان در کلیه شهرستان‌ها زیر نظر کمیته اتومبیل و بر اساس شرایطی واگذار میشود و به همین مناسبت خریداران نباید برای خرید اتومبیل قرارداد طولانی ببندند و از بابت آن مبلغی پیش پرداخت کنند.

فروش پیکان تا سه سال ممنوع شد

استقبال کردها از مذاکرات سیاسی در کردستان و اعلام اینکه آرامش در کردستان برقرار شد به نقل از وزیر کشور، تیتر اول کیهان ۱۶ صفحه ای امروز پنجشنبه ۲۶ مهر سال ۱۳۵۸ است. کیهان با چاپ عکسی از اکبر گودرزی رهبر گروهک فرقان از جستجوی وسیع برای دستگیری وی خبر داده است. دادستان کل کشور هم اعلام کرده، از این‌ پس حکم اعدام فقط با تایید دادستان کل انقلاب اجرا می‌شود. میلیونها ایرانی هم در مراسم اربعین آیت الله طالقانی شرکت کردند و ابوالحسن بنی صدر در یک سخنرانی به انتقاد از سیاست خارجی دولت و گرانی و وضع اسفناک سیاسی پرداخته است. وی گفته است دولت‌های فرانسه و انگلیس بر علیه ایران توطئه می کنند و از شاپور بختیار حمایت کرده و برای وی گارد محافظ تعیین کرده اند. از مجلس خبرگان هم خبر رسیده که بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، دارایی رهبر، رئیس جمهور و وزیران قبل و بعد از خدمت توسط دیوانعالی کشور رسیدگی می‌شود. چاره جویی برای بازگرداندن آرامش به بندر انزلی خبر مهم دیگر این جریده است و شهردار تهران هم اعلام کرده است که احداث ساختمان در دو منطقه تهران آزاد اعلام‌ شده است.

IMG_20231018_065649_522

اما خبری با عنوان شرایط تحویل پیکان تغییر کرد و فروش پیکان تا سه سال ممنوع شد در صفحه دوم‌ روزنامه منتشر شده است که آنرا برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ " انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20231018_065648_965

فروش اتومبیل پیکان در کلیه شهرستان‌ها زیر نظر کمیته اتومبیل و بر اساس شرایطی واگذار میشود و به همین مناسبت خریداران نباید برای خرید اتومبیل قرارداد طولانی ببندند و از بابت آن مبلغی پیش پرداخت کنند. این کمیته در شهرستان‌ها با شرکت نماینده استاندار یا فرماندار، نماینده دادستانی انقلاب، نماینده اداره بازرگانی و نماینده ایران ناسیونال در هر شهرستان به نام کمیته اتومبیل تشکیل می‌شود و فروش اتومبیل پیکان را بر طبق شرایطی تعیین‌ شده بعهده می گیرد.

شرایط فروش اتومبیل توسط کمیته مزبور بر طبق شرایط زیر صورت خواهد گرفت؛

۱- خانواده وابسته به متقاضی، اتومبیل نداشته باشد.

۲- متقاضی گواهینامه رانندگی داشته باشد.

۳- خریدار شاغل و ساکن در محل باشد.

۴- در طی دو سال گذشته از ایران ناسیونال پیکان نخریده باشد.

۵- در همان‌ شهرستان شماره گذاری کند.

۶- خریدار متعهد می‌شود تا سه سال از تاریخ تحویل اتومبیل، حق فروش آن را نداشته باشد.

در کلیه شرایط حق نمایندگی ایران ناسیونال محفوظ خواهد بود و تمام خدمات بعد از فروش بعهده نمایندگی های مذکور می باشد.

IMG_20231018_065648_841

ضمنا به موجب مطالعاتی که صورت گرفته است سهمیه نمایندگی های ایران ناسیونال تغییر می کند و سهمیه نمایندگی هایی که در نواحی دور افتاده فعالیت دارند اضافه می گردد. در این افزایش سهمیه،  به نمایندگی های مناطق کرد نشین و بلوچ نشین و مشابه آنها اتومبیل بیشتری داده خواهد شد. و بمنظور رعایت حال خریداران اتومبیل و حفظ حقوق آنان، ایران ناسیونال به نمایندگیهای خود یادآور شده است که حق ندارند از مردم پیش پرداخت بگیرند و با آنان قرارداد طولانی منعقد سازند. 

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ترک
    1

    کره جنوبی را ببینید درس عبرت برای مردم ودولت باشد فقط ما عوام فکر مصرف وکره جنوبی فکر صادرات ما فقط از صنعت دینداری جلو هستیم

  • الترور
    1

    ساده لوح بوده که مذاکره می‌کرده ، برای همینه که دیگه نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها