گزارش تیم پزشکی در مورد چگونگی ارتحال سید احمد خمینی

یادگار امام (ره) بامداد روز یک‌شنبه ۲۱ اسفند ماه دچار عارضه ایست قلبی و تنفسی شدند که پس از گذشت چند ساعت خانواده ایشان از این موضوع مطلع شده و کادر پزشکی بیمارستان بقیه‌الله‌ الاعظم را به کمک طلبیدند.

گزارش تیم پزشکی در مورد چگونگی ارتحال سید احمد خمینی

بعدازظهر جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۷۳ حاج سید احمد خمینی پس از شش روز بستری به علت عارضه قلبی، در بیمارستان بقیه‌الله تهران درگذشت. دکتر حسن عارفی سرپرست تیم معالج ایشان در مورد جزئیات بیماری و ارتحال ایشان به خبرگزاری جمهوری اسلامی چنین توضیح داد (اطلاعات، شنبه ۲۷ اسفند ۷۳):

حاج سید احمد خمینی بعد از ۶ روز بستری شدن در بخش آی‌.سی‌.‌یو بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم (جماران) مقارن ساعت ۱۵.۱۵ دقیقه روز جمعه [۲۶ اسفند ۱۳۷۳] به لقاءالله پیوست.

یادگار امام (ره) بامداد روز یک‌شنبه ۲۱ اسفند ماه دچار عارضه ایست قلبی و تنفسی شدند که پس از گذشت چند ساعت خانواده ایشان از این موضوع مطلع شده و کادر پزشکی بیمارستان بقیه‌الله‌ الاعظم را به کمک طلبیدند.

کادر پزشکی این بیمارستان بلافاصله پس از حضور در محل پس از ۸ بار استفاده از الکتروشوک توانستند ضربان قلب ایشان را بازگردانند.

طی ۶ روز اخیر یک تیم پزشکی با بهره‌گیری از مشاوره پزشکان و متخصصان برجسته و مجرب کشور، در محل بیمارستان قلب جماران تمام تلاش خود را به کار گرفت تا سلامتی را به یادگار امام امت بازگرداند.

به دلیل این‌که ایست قلبی ایشان مدت زیادی ادامه یافته بود، فعالیت مغز مختل گشته بود و تیم پزشکی با دو مشکل بزرگِ کار نکردن مغز و سیستم عصبی و نیز فعالیت نکردن منظمِ دستگاه تنفس روبه‌رو بود.

ما در این مدت تلاش کردیم مشکلات و اختلالاتی را که در سایر اعضا مانند کلیه‌ها، ریه‌ها، کبد و خون به وجود آمده بود، رفع کنیم، اما از ساعت ۹ صبح جمعه فشار خون معظم‌له رو به نقصان گذاشت. با وجود به‌کارگیری روش‌های مختلف، از جمله استفاده از داروها، سقوط فشار خون ادامه یافت تا این‌که متاسفانه در ساعت ۱۵.۱۵ روز جمعه [۲۶ اسفند ۱۳۷۳] روح پرفتوح ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • مشهدي
    0

    فرزند وفاداری برای امام ره بود... روحش شاد

  • OK
    0

    روحش شاد. علت بروز عارضه قلبی و تنفسی ناگهانی در ایشان با وجود اینکه نامبرده هیچگونه سابقه بیماری قلبی و ریوی نداشتند و در سلامت کامل به سر می بردند و تحت نظر و چکاپ دوره ای پزشکان قرار داشتند چه بود؟!!!

  • انقلابی
    0

    نمیدونم چرا هر کی رو خدا خیلی دوستش داره روز جمعه میبره روحش شاد یادش گرامی رهش پر رهرو خدا ما را هم به دیدارشان نائل کند انشاالله در روز جمعه

    نظرات شما -
    • جوان ناکام
      0

      همچین میگین خدا بنده های خوبش را گلچین میکنه..‌ انگار ماهایی که هنوز زنده ایم یه مشت عوضی هستیم..‌ خخخ

  • پرهام
    0

    این کاربری که به اسم ok نوشته سلامتی کامل ایشان !!!!!حالا خوبه یکم زحمت میدادی مدارک تاریخی که وجود داره و نشون میده پسر رهبر ایران سال ها با بیماری قند خون تصلب شراین و مشکلات اریتمی قلب و چاقی مفرط سر وکار داشته مطالعه میکردی بعد کامنت میزاشتی،،،، یکم سواد داشتن بد نیست

    نظرات شما -
    • ج
      0

      اینایی که گفتی ربطی به سوادنداشت شماحتما یادوست نزدیکش بودی یابادی گاردش یا؟!

  • پرتوی
    0

    تمام انسان ها قبل از فوت به ایست قلبی دچار می شوند یعنی آخرین عضو که از کار می افتد قلب است لذا هر وقت شنیدید که شخصی ایست قلبی کرده است لزوما مشکل قلبی ندارد و ممکن است مشکل دیگری داشته که منتهی به ایست قلبی شده است. جامعه قبول کرد ولی باور نکرد از این مرگ.

  • الن
    0

    مرحوم امام خیلی به حضور ملت شهید پرور در جبهه های جنگ تاکید داشت ولی هیچ وفت پسر ایشان و نوادگان ایشان به جبهه نرفتند و در پشت جبهه کار های مدیریتی رو انجام می دادند!!!

  • من
    0

    اااااااا پس میگفتن کشتنش؟؟

  • طوبا
    0

    گریه هاش خاطره انگیز بود

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا رحمت کنه مرد خدا یادگار واقعی امام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها