نیمی از جمعیت جهان تا پایان قرن ۲۱ آفریقایی خواهند بود

طبق پژوهشی جدید، جمعیت دنیا در سال ۲۰۶۴ به بالاترین حد خود یعنی ۹.۷ میلیارد نفر می‌رسد و از آن پس با افزایش آگاهی زنان و دسترسی بهترشان به وسایل پیشگیری از بارداری روندی نزولی به خود می‌گیرد.

نیمی از جمعیت جهان تا پایان قرن ۲۱ آفریقایی خواهند بود

طبق پژوهشی جدید جمعیت دنیا در سال ۲۰۶۴ به بالاترین حد خود یعنی ۹.۷ میلیارد نفر می رسد و از آن پس با افزایش آگاهی زنان و دسترسی بهترشان به وسایل پیشگیری از بارداری روندی نزولی به خود می گیرد تا در نهایت در سال ۲۱۰۰ میلادی به ۸.۸ میلیارد نفر برسد.

بر اساس این پژوهش که توسط موسسه ارزیابی بهداشت دانشگاه واشنگتن انجام شده تا سال ۲۱۰۰ از ۱۹۵ کشور دنیا نرخ باروری در ۱۸۳ کشور به اندازه ای نخواهد بود که جمعیت فعلی شان را حفظ کنند.

برخی کشورها شامل ژاپن، تایلند، ایتالیا و اسپانیا نیز با افت ۵۰ درصدی جمعیت تا پایان قرن جاری میلادی روبرو خواهند شد. با این حال جمعیت مناطق آفریقایی پایین صحرا احتمالا سه برابر می شود و در نتیجه تا پایان قرن ۲۱ تقریبا نیمی از جمعیت دنیا آفریقایی خواهند بود.

نتایج این پژوهش که روز گذشته توسط نشریه Lancet منتشر شد همچنین نشان می دهد که جمعیت نیروی کار در کشورهایی نظیر هند و چین با افت قابل توجه در سال های آتی روبرو می شود و همین مساله صدمات جدی را به رشد اقتصادی این کشورها وارد می کند و سیستم های تامین اجتماعی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

منبع: روزیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها