شبگرد/چرا در تایلند همه بلدند فارسی به هم محبت کنند؟

بخوانید و بشنویددر شبگردی امشب: شبگردی را با خبری درباره سفر 9 میلیون ایرانی آغاز می‌کنیم.خبر دوم شبگردی درباره لو رفتن نام دو تن دیگر از ژن‌های خوب کشور است.و در آخر از امروز محمدجواد آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات را وزیر امید با پایان‌ باز می‌نامیم.

شبگرد/چرا در تایلند همه بلدند فارسی به هم محبت کنند؟

شبگردی را با خبری درباره سفر 9 میلیون ایرانی آغاز می‌کنیم. طبق آمار، در سال گذشته 9 میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر کرده‌اند. بیشترین کشورهایی که ایرانی‌ها در این مدت سفر کرده‌اند ترکیه، امارات، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، آلمان، عربستان و عراق بوده است.
بدیهی است به جز عربستان و عراق که سفر مردم به آنجا به قصد زیارت بوده است در بقیه موارد سفرها سفرهای تفریحی بوده است. یعنی مردم برای آن کار دیگر که در کشور خودمان در خلوت آن را انجام می‌دهند به کشورهای همسایه سفر کرده‌اند. حالا لابد می‌پرسید آن کارهای دیگر که مردم در داخل کشور و در خلوت می‌کنند چه کارهایی است؟ متاسفانه نمی‌توانیم بگوییم چون از نان خوردن می‌افتیم. البته شما بهتر می‌دانید آن کارها چیست! اما باید بدانید در کشورهای ترکیه، امارات، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و آلمان اتفاق خیلی خاصی برای ایرانی‌ها نمی‌افتد و بیشتر اتفاق‌ها در تایلند رخ می‌دهد که ما نمی‌دانیم چرا جایش در این فهرست خالی است؟ یعنی می‌خواهید بگویید ایرانی‌ها به تایلند نمی‌روند؟ اگر نمی‌روند پس چرا در تایلند همه بلدند فارسی به هم محبت کنند؟

خبر دوم شبگردی درباره لو رفتن نام دو تن دیگر از ژن‌های خوب کشور است. یک برادر و یک خواهر عزیز که امروز فهمیدیم به خاطر ژن خوب‌شان پله‌های ترقی را سی تا سی تا رد کرده‌اند و به قله‌های استخدام، بورسیه و حقوق بالا رسیده‌اند. کم‌کم داریم نسبت به خبرهای ژن خوب بی‌حس می‌شویم. قبول دارید؟

ما از امروز محمدجواد آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات را وزیر امید با پایان‌ باز می‌نامیم.
محمدجواد آذری جهرمی از روزی که تکیه به صندلی وزارت زده‌ است هر روز خبرهای خوبی درباره رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی می‌دهد و هر روز اظهار امیدواری می‌کند که به‌زودی این موانع برطرف شود. ایشان در آخرین خبر خوشش گفته است: «در حال پیگیری رفع فیلتر توییتر هستیم. بخش‌های مختلف کشور در حال بررسی هستند؛ نگاه ما عوض نمی‌شود و مثبت است، اما شاید کار ما به نتیجه نرسد.»
اغلب امیدی که آقای وزیر می‌دهد پایان باز دارد. یعنی قاطعانه می‌گوید که نظر ما یعنی نظر دولت این است که فیلترینگ نباشد اما ته ماجرا را باز می‌گذارد و می‌گویند شاید کار ما به نتیجه نرسد!
البته ما باید خدا را شکر کنیم که وزیری داریم که هر روز درباره روزهای خوب پیش رو برایمان حرف می‌ِزند و امید می‌دهد که روزی فیلترینگ نباشد. باید از آن روزی بترسیم که وزیری داشته باشیم که هر روز بگوید همین است که هست، رویتان را زیاد کنید فیلترشکن‌ها را هم می‌بندیم.

رضا ساکی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها