تولید انرژی برق توسط قطارهای نسل جدید/ صرفه جویی در مصرف برق در دستور کار مترو

رئیس شرکت بهره‌برداری متروی‌ تهران و حومه گفت: قطارهای نسل جدید در حالت ترمز انرژی برق تولید می‌کنند.

تولید انرژی برق توسط قطارهای نسل جدید/ صرفه جویی در مصرف برق در دستور کار مترو

فرنوش‌ نوبخت رئیس شرکت بهره‌برداری متروی‌ تهران و حومه در خصوص اینکه چه میزان از انرژی مصرفی مترو از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک است، گفت: اصولا در مترو زیاد نمی‌توانیم از انرژی‌های نو و تجدید پذیر به دلیل مصرف بالا استفاده کنیم، اما در تمام بخش‌هایی که این امکان وجود داشت، از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه 4 پایانه رو زمینی مترو در تهران وجود دارد،‌ گفت: در پایانه‌های رو زمینی و سرویس بهداشتی‌های عمومی که کنار مترو موجود است،‌ از انرژی خورشیدی برای تأمین روشنایی استفاده می‌کنیم.

نوبخت افزود: قطار‌های نسل جدید در حالت ترمز انرژی برق تولید می‌کنند و این انرژی به قطارهای بعدی منتقل می‌شود، این در حالی است که در نسل قدیم قطارها این انرژی تبدیل به گرما می‌شد و هدر می‌رفت.

رئیس شرکت بهره‌برداری متروی‌ تهران و حومه با بیان اینکه شب‌ها یک سوم از روشنایی ایستگاه‌ها را خاموش می‌کنیم، گفت: روشنایی ایستگاه‌ها در شب به دلیل مسائل ایمنی می‌باشد؛ در گذشته تمام سیستم روشنایی در شب روشن می‌ماند، اما با توجه به نیاز صرفه‌جویی در مصرف برق در مواقع غیر از ساعت بهره برداری روشنایی را به حداقل رسانده‌ایم.

وی افزود: همچنین طی ابلاغ جدید تمام ایستگاه‌های مترو و ادارات مربوطه ملزم هستند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. در همین راستا روشنایی ایستگاه‌ها در طول روز به نحوی که دید مسافر دچار مشکل نشود، کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها