معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:

جمعیت روستایی ایران به 20 میلیون نفر رسید

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: بر اساس سرشماری های سال 1395 جمعیت روستایی ایران در ادامه روند کاهشی خود به 20 میلیون نفر رسیده است.

جمعیت روستایی ایران به 20 میلیون نفر رسید

سعیدرضا جندقیان اظهار داشت: در سال 1359 برای اولین بار در ایران جمعیت شهری بیش از جمعیت روستایی شد و بررسی های آماری نشان می داد که جمعیت روستایی در حال کاهش است.


وی افزود: به دلیل ضعف مبنایی در اقتصاد روستایی، فرار مغزهای متفکر از روستا، افزایش سطح تکنولوژی در شهرها و افزایش مراکز اندیشه ورزی مانند دانشگاه ها موجب شد که بار توسعه در حوزه شهرها متمرکز شود و روستاها به مرور با کاهش جمعیت مواجه شوند.


جندقیان یادآور شد: در دهه های قبل از انقلاب شهرها به روستاها وابسته بودند اما در حال حاضر شهرها به روستاها وابسته نیستند و باید دقت کنیم که به سمت بهره وری در روستاها حرکت کنیم و سطح بهره وری در روستاها را افزایش دهیم تا شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نباشیم.


وی به فعالیت دهیاری ها که از سال 1382 آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در 36 هزار و 844 روستا نهاد دهیاری فعال است.


جندقیان با بیان اینکه تجهیز دهیاری ها با استفاده از منابع درآمد پایدار، از اهداف مهم در توسعه روستاها به شمار می‌رود، افزود: برای تجهیز دهیاری ها اعتبارات دولتی نیز تخصیص یافته است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: از سال 1382 تا سال 1396 در مجموع 15 میلیارد و 580 میلیون تومان اعتبار ملی بین دهیاری ها توزیع شده است.

منبع: ایرنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها