واکنش عضو شورای شهر تهران به صحبت‌های دادستان کل کشور

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه روز گذشته دادستان کل کشور اظهارات و سخنانی داشتند که مصداق اصلی و مشخص تداخل وظایف در قوا بوده است.

واکنش عضو شورای شهر تهران به صحبت‌های دادستان کل کشور

محمدجواد حق‌شناس در ابتدای پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که با موضوع بررسی دومین استعفای نجفی شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: اصل 57 قانون اساسی اشاره می‌کند که قوای حاکم در جمهوری اسلامی از جمله قوه قضائیه، مجریه و مقننه باید به وظایف خود که تفکیک شده‌اند عمل کنند و بعد تفکیک وظایف تاکید مشخص و موکدی داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بیان کرد: بیش از 90 درصد کشورها این تفکیک قوا را انجام دادند و یکی از شاخص‌هایی است که قبل از میلاد مسیح پایه‌گذاری شده است.

وی ضمن انتقاد از سخنان روز گذشته حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور پیرامون استعفای شهردار تهران اظهار کرد: متاسفانه روز گذشته دادستان کل کشور اظهارات و سخنانی داشتند که مصداق اصلی و مشخص تداخل وظایف در قوا بوده است.

حق‌شناس تصریح کرد: در قانون اساسی و جمهوری اسلامی سخنان روز گذشته دادستان کل کشور مصداق دخالت ناروا در اختیارات شورا بوده است.

وی ادامه داد: انتظار این بود که رئیس و هیئت رئیسه و سخنگوی شورای شهر تهران روز گذشته نسبت به این اظهارات موضع بگیرند و همان پاسخ لازم را به دادستان کل کشور بیان کنند.

حق‌شناس افزود: البته روز گذشته نمایندگان تهران از جمله آقایان رحیمی و صادقی در مجلس شورای اسلامی و همچنین رحمت‌الله حافظی نماینده شورای شهر سابق نسبت به اظهارات دادستان کل کشور موضع گرفتند و پاسخی دادند.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود که رئیس قوه قضائیه نیز در خصوص این اظهارات شفاف‌سازی کند و حتی شخص دادستان نیز در این زمینه تجدید نظر کنند.

منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها