صفر شدن درآمد اتوبوس‌های بی آر تی در روزهای کرونایی پایتخت

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد درآمد شرکت واحد اتوبوسرانی در اسفند ماه سال گذشته به صفر رسید.

صفر شدن درآمد اتوبوس‌های بی آر تی در روزهای کرونایی پایتخت

محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگویی در تشریح آخرین وضعیت درآمد ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی پس از شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا درآمد‌ شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران به صفر رسیده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ۶۰ درصد از درآمد اتوبوس‌های بی آر تی کاهش پیدا کرده است، گفت: ۴۰ درصد درآمد باقی مانده اتوبوس‌های بی آر تی صرف هزینه پیمانکار سخت افزار، نرم افزار و واحد شارژ و فروش کارت بلیت می‌شود که پس از پرداخت هزینه‌ها به نقطه‌ای می‌رسیم که درآمد بی آر تی صفر می‌شود.

ترفع با اشاره به اینکه درآمد اتوبوس‌های بخش خصوصی به حساب شرکت واحد اتوبوسرانی واریز نمی‌شود، گفت: از ابتدای اسفند ماه تا به امروز تنها در یک روز(۲۱ اسفندماه) مبلغ ۲۰ میلیون تومان به حساب شرکت واحد اتوبوسرانی واریز شد که اگر این مبلغ درآمد را در مقابل هزینه‌های این دستگاه (شرکت واحد اتوبوسرانی) قرار دهید، مشاهده خواهید کرد که این رقم درآمد حاصله در یک روز اسفندماه هیچ است.

او با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا که شهرداری تهران توان تهیه و در اختیار گذاشتن مواد ضد عفونی کننده را نداشت، این مواد از بازار آزاد تهیه می‌شد و هزینه تهیه این مواد، خرید دستگاه مه پاش از کشور چین و پرداخت هزینه پیمانکار جهت انجام کار ضد عفونی اتوبوس‌ها ۴ میلیارد تومان برآورد شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: با توجه به کاهش شدید درآمد شرکت واحد اتوبوسرانی در یک ماه گذشته کمک‌های مالی دولت نیز به دست شهرداری نرسید، اما وزرات بهداشت مواد ضد عفونی کننده مانند آب ژاول و آب اکسیژنه را در اختیار ما قرار داد تا کار ضد عفونی اتوبوس‌ها انجام شود، اما باید تأکید کنم هنوز در تهیه اقلامی مانند ماسک و دستکش با مشکل مواجه هستیم.

ترفع با تأکید بر صفر شدن درآمد‌های شرکت واحد در ایام کرونایی پایتخت گفت: هر کجا نشستیم به ما قول مساعدت داده شد، اما درخواست من تنها تهیه ماسک و دستکش است تا بتوانیم آن را در اختیار رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی قرار دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها