تحلیل رئیس اسبق سازمان سینمایی از وضعیت گیشه سینماها در سال 1402/ یک تناقض‌ دیگر از یک تفکر خاص؟!

رئیس اسبق سازمان سینمایی و معاون پیشین وزیر ارشاد، اظهار شعف مدعیان تفکر خاص و خالص‌ساز از فروش دو فیلم فسیل و شهر هرت، را تناقض‌آمیز دانست.

تحلیل رئیس اسبق سازمان سینمایی از وضعیت گیشه سینماها در سال 1402/ یک تناقض‌ دیگر از یک تفکر خاص؟!

 حسین انتظامی نوشت:

فروش امسال سینما تاکنون ۴۵٠ میلیارد تومان بوده (١٠.۴ میلیون بلیت). سهم دو فیلم اول (فسیل و شهر هرت) به ترتیب ۵٧ و ١٣ درصد از فروش کل است. این دو فیلم، کمدی و از قضا محصول یک کارگردان‌اند ارقام فروش این دو فیلم ضمنا نشانگر آن است که نگاه مخاطب به سینما در درجه اول، سرگرمی است. 

فروش سینما فی‌نفسه مثبت و مایه خوشحالی است و نشان از مصرف فرهنگی دارد اما باید با تمهیداتی به فکر کلیت سینما و سایر گونه‌ها بویژه سینمای اجتماعی و سینمای تفکر محور بود. ضمنا اظهار شعف مدعیان تفکر خاص و خالص‌ساز از فروش این دو فیلم (با توجه به محتوای آنها) تناقض‌آمیز جلوه می‌کند!

photo_2023-09-11_12-08-35

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فسیل واقعا بزرگترین کلاهبرداری قرن بود یک فیلم بی سر و ته که تماما سرشار از لوده بازی های بی مزه بهرام افشاری بود ...هر کس به این فیلم مجوز داده قطعا تو داستان کلاهبرداری شریک هست تیزر این فیلم فقط دو صحنه یک دقیقه ای شاد فیلم را گذاشته در حالی که سرتاسر فیلم یک سکانس خنده دار نداره مصداق فروش اب خالی به جای شربت...ما که راضی نبودیم پول حروم خوردن نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها