وزیر خزانه‌داری آمریکا درخواست دموکراتهای کنگره برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ را رد کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با درخواست قانونگذاران دموکرات کنگره این کشور برای تحویل اظهارنامه مربوط به مالیات‌های پرداختی از سوی دونالد ترامپ مخالفت کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا درخواست دموکراتهای کنگره برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ را رد کرد

استیون منوچین ، وزیر خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به رییس کمیته‌ موسوم به "کمیته‌ شیوه‌ها و تدابیر" در مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد، درخواست این کمیته‌ برای دریافت اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا "فاقد هدفی مشروع" است و به ‌این‌ ترتیب خزانه‌داری آمریکا "مجاز به منتشر کردن اسناد مالیاتهای پرداختی از سوی ترامپ و فعالیت‌های تجاری او نیست".

این مخالفت وزیر خزانه‌داری آمریکا در پی یک ماه گمانه‌زنی بر سر انتشار اظهارنامه مالیاتی رییس‌جمهور آمریکا و جدال لفظی میان دولت او با قانونگذاران دموکرات بر سر این کار صورت گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود که با مخالفت وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، جدال حقوقی جدیدی میان رییس‌جمهور و دموکرات‌های کنگره به راه بیفتد.

کمیته‌ مذکور با توجه به داشتن اختیار قانونی برای دستیابی به اسناد مالیاتی، ماه گذشته میلادی از "سازمان درآمدهای داخلی آمریکا" (IRS) تقاضا کرد تا اسناد مربوط به مالیات‌های پرداخت شده از سوی ترامپ و هشت شرکت مربوط به فعالیت‌های تجاری این رییس جمهور آمریکا را برای مدت پنج سال گذشته ارائه دهد.

با این حال منوچین مکررا ضرب‌الاجل‌های تعیین شده از سوی این کمیته‌ برای عمل به درخواستش را رعایت نکرده و این درخواست را "بی‌سابقه" عنوان کرد و هشدار داد که این اقدام "باعث مطرح شدن پرسش‌هایی اساسی و تهدید شدن حریم خصوصی مالیات‌دهنده می‌شود".

منوچین روز دوشنبه گفت‌، تصمیم اخیر خود را بعد از رایزنی با وزارت دادگستری آمریکا اتخاذ کرده است. او در نامه‌اش خطاب به ریچارد نیل، قانونگذار دموکرات رییس کمیته‌ "شیوه ها و تدابیر" در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: "من اکنون به اطلاع شما می‌رسانم که وزارتخانه ما نمی‌تواند به شکل قانونمند درخواست این کمیته‌ را عملی کند".

ترامپ در سال ۲۰۱۶ تبدیل به اولین کاندیدای ریاست‌جمهوری در چند دهه گذشته در آمریکا شد که بدون افشای مالیات هایی که پرداخت کرده، وارد رقابت انتخاباتی می‌شود. این‌ در حالی است که او همزمان کاملا شرکتها و فعالیت‌های تجاری خود را رها نکرده و در معرض اتهام تعارض منافع قرار دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها