نهاوندیان:کشور نیازمند داروی مثبت‌نگری و آینده نگری است

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: کشور در شرایط فعلی نیازمند داروی مثبت‌نگری و آینده نگری است.

نهاوندیان:کشور نیازمند داروی مثبت‌نگری و آینده نگری است

محمد نهاوندیان در نشست فعالان اقتصادی استان، با بیان این‌که با منفی گرایی مشکلات حل نخواهد شد، اظهار کرد: ملاک ما به اشتراک گذاشتن راهکارها برای رفع چالش‌های موجود در بخش اقتصاد است، وگرنه مشکلات را همه ما می‌دانیم.

وی با بیان این‌که برخی از چالش‌های اقتصادی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد، افزود: در حال حاضر فرصت اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور وجود داشته و بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در شرایط فعلی بیشترین آمادگی را برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور دارند، چراکه گاهی اوقات بهترین تصمیمات در بدترین شرایط گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه کشور، سیستم ارزی و یارانه‌ای نیز نیازمند اصلاح ساختاری است.

وی متذکر شد: اعلام خروج آمریکا از برجام، موجب تکانه در بازار ارز شد و به سایر بازارها نیز تأثیر گذاشت که این تکانه‌ها با تدابیر درست قابل حل است.

نهاوندیان با بیان به این‌که اکنون وقت تخریب یکدیگر نیست، بلکه وقت همگرایی و همدلی است، گفت: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی، با یکدیگر با ملایمت رفتار کرده و از آن شرایط عبور کرده‌ایم، اکنون نیز با همگرایی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

نهاوندیان با بیان این‌که نگاه بدبینانه به بخش خصوصی در کشور حاکم بوده و منجر به دولتی شدن همه چیز شده است، افزود: همگرایی بین بخش خصوصی و دولت بسیار ضعیف است؛ در حالی‌که نگاه معتدل و اعتماد به بخش خصوصی همراه با توانمندسازی آن می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع کند.

نهاوندیان با بیان این‌که آذربایجان شرقی شاه راه ارتباط تجاری کشور است، خاطرنشان کرد: این استان در کل تاریخ سرافراز بوده و از لحاظ صادرات و جذب سرمایه‌گذاری نیز در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها